سهم ۲ درصدی ایران در تامین غذای کشورهای همسایه

خبر روزانه / فارس وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سهم ایران از مواد غذایی به کشورهای همسایه 2 درصد است ، گفت: این بدان معناست که ظرفیت و بسترهای لازم تأمین نمی شود و ما فناوری را در کشاورزی پیاده نکرده ایم و بنابراین بهره وری پایین است. روستاییان نقل مکان کردند. ”

سید جواد ساداتی نژاد ، پنجشنبه 21 آنلاین ، دومین روز سفر خود به فارس ، به شورای شهر داراب گفت: کمبودهای فوق الذکر باعث شده است فاصله بین کشاورز پیشرو 10 برابر میانگین کشوری باشد.

به گفته وی ، قابلیت های اقلیمی کشور ما با وجود خشکسالی ها و خشکسالی هایی که به ما تحمیل شده است ، می تواند غذای خود ما و غذای بسیاری از اطرافیان را تولید و عرضه کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رئیس جمهور به دلیل بی توجهی به روستاها دستور ساخت جهاد را داده است ، افزود: روستاهای ما مرکز تولید محصولات کشاورزی هستند و ماموریت روستا تولید و اشتغال بود که ما آن را رها کردیم.

به گفته ساداتی نژاد ، دیدگاه دولت برای از بین بردن محرومیت و رفع تبعیض و بی عدالتی در همه نقاط کشور است ، بنابراین وزیران برای دیدن همان تنگناها و مشکلاتی که از آنها غفلت می کنند ، به شهرها می روند.

وی از آغاز خرید تضمینی خرما در روزهای آینده در منطقه خبر داد و گفت: یکی از موضوعات بحث باغ های خوب منطقه است که مرکز باغبانی نیز است ؛ زمین های شیبدار یکی از پروژه های کلیدی کشاورزی دولت سیزدهم است. در این صورت برنامه ریزی کنید. این پتانسیل باید در این منطقه و استان فارس توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تلاش ما در دولت سیزدهم برای تشخیص موقعیت کشاورز است ، گفت: من دقیقاً مشکلات بخش کشاورزی ، درد ، مشکلات باغداران ، عشایر و دامداران را شنیده ام. حل این مشکل غیر از کمک کشاورزان و سازمان های کشاورزی امکان پذیر نیست.

اتحادیه ها و انجمن های کشاورزی نقش دارند

وی با بیان اینکه دولت مردم هستند و ما معتقدیم که نباید با تأکید منظم بر کشاورزی کار کنیم ، افزود: من معتقدم که کار را باید به کشاورز واگذار کرد ، کشاورز باید واگذار شود ، اتحادیه ها و سازمان ها باید نقش آفرینی کنند. نقش در تدوین سیاست ” بازی کنید و در برنامه باشید.

ساداتی نژاد همچنین به یکی از دغدغه های کشاورزان داراب پرداخت و گفت که قبل از حصار رودبال و کانالهای پایین دست ما حدود 150 میلیارد تومان در این سفر قطعنامه داریم که به کشاورزان عزیز کمک می کند.

وی همچنین به درخواست های صادرات دام اشاره کرد و افزود: چرا عشایر ما باید دام تولید کنند و سپس دام ها قاچاق می شوند و قاچاقچی در آن سوی مرز پنج برابر بیشتر می فروشد؛ صادرات دام از هفته گذشته تحت حمایت شرکت پشتیبانی دام و تحت رهبری اتحادیه های عشایری به تصویب رسیده است ، اما در سطح محدود و مدیریت شده تا قیمت گوشت در کشور افزایش نیابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا