شاخص برخورداری عشایر از آب سالم و پایدار به ۶۳ درصد رسید

خبر روزانه / خراسان جنوبی رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: شاخص دسترسی عشایر به آب سالم و پایدار برای پیروزی در کشور انقلاب اسلامی پنج درصد بود که در 40 سال به 43 درصد رسید که درصد رسیده است .

شاهپور علائی مگادام امروز ، دوشنبه ، 11 فوریه ، در جریان اجرای مرحله دوم پروژه آبرسانی پایدار عشایری حاج منجیکوه در نبندان ، از بهره برداری از 288 پروژه آبرسانی به ارزش 135 میلیارد تامان در مناطق عشایری کشور خبر داد.

به گزارش خبر روزانه ، وی افزود: مطابق اقدامات زیر که از طریق دولت و مجلس انجام داده ایم ، با مجوز ویژه مقام معظم رهبری توافق شده است که از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای پروژه های عشایری خارج شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای اولین بار در تاریخ عشایر اجازه ویژه ای به جامعه عشایر داده و اظهار داشتند که عشایر از اهمیت برخوردار هستند و ما باید در تأمین این آب تلاش کنیم. کشور.

معاون جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خراسان جنوبی یکی از دو یا سه استان اول است که از محل (ح) تبصره 4 اعتبارات جمع آوری می کند که حدود 35 میلیارد تن برای بهبود شاخص در دسترس بودن آب عشایر در آن استان هزینه کرده است.

روغن مگادام گفت: 13000 و 500 صفحه خورشیدی در ایام دهه فجر و تا پایان سال جاری بین اقوام کشور توزیع می شود که 1200 صفحه مربوط به خراسان جنوبی است.

وی گفت: جمعیت عشایری کشور زیاد نیست اما آنها تلاش زیادی کرده اند و با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر تقریباً در 60 درصد مناطق جغرافیایی کشور پراکنده شده اند.

رئیس سازمان عشایر گفت: ایران کشوری عظیم و دارای تنوع اقلیمی بسیار است ، بنابراین عشایر با استفاده از استراتژی مهاجرت ، توکل به خدا و توکل به دام و مراتع باعث افتخار کشور می شوند و می گویند که فرماندهی امام و رهبری.

وی از عشایر به عنوان نمادی از اقتصاد مقاومت یاد کرد و گفت: خدمت به جامعه عشایر و عشایر همان عبادت است زیرا آنها در خودکفایی در گوشت قرمز ، اقتصاد ، حفظ باستان کار بزرگی انجام می دهند فرهنگ ایران اسلامی و فرهنگ.

علائی مگادام افزود: با مراقبت دولت در طول هفت سال گذشته ، تغییرات بزرگی برای خدمت به جامعه عشایر ایجاد شده است.

وی بهبود معیشت و رفاه عشایر را از اهداف و برنامه های مهم سازمان عشایر دانست و گفت: اگر در زیرساخت ها کار کنیم و عملکرد جامعه عشایر را افزایش دهیم ، بدون شک عشایر در اقتصاد ، معیشت و تولید “.

رئیس سازمان عشایر با اشاره به وجود 66 هزار کیلومتر جاده سرگردان در کشور ، افزود: عشایر در شهرها و روستاها زندگی نمی کنند ، اتاق ، خیابان ، بلوار و پارک ندارند ، بنابراین باید تلاش بیشتری کنیم برای عشایر برای دسترسی به یک سیستم معمولی.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در همین راستا ، ما در قانون بودجه 1400 ردیف مستقل از جاده های سرگردان را پیشنهاد داده ایم و تصویب شده و امیدوارم اعلام شود.

وی گفت: در مورد تأمین برق ، ما از وزارت نیرو و شرکت توزیع برق استان به دلیل تأمین برق پایدار در مناطق عشایری نبندان سپاسگزاریم.

علائی مگادام افزود: امسال 282 پروژه بزرگ و کوچک در بخش عشایر کشور با همکاری 32 دستگاه اجرایی و وام 1.440 میلیارد تن افتتاح می شود.

وی گفت: در حوزه زنان عشایر که 50 درصد جامعه زنان را تشکیل می دهند ، ما حاضریم با پرداخت بازپرداخت پنج ساله هزینه تسهیلات کم درآمد را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: به همین دلیل یکی از مهمترین م componentsلفه های مقاومت عشایر به طوری که هم بتوانند از کار خود محافظت کنند و هم غذا تولید کنند تأمین آب آشامیدنی انسان و دام است.

وی با بیان اینکه دفترچه های بیمه عشایر تا پایان سال جمع آوری می شود ، خاطرنشان کرد: عشایر باید به تعاونی های عشایری مراجعه کرده و کارت اعتباری پنج ساله دریافت کنند که با استفاده از آنها می توان به سازمان هدفمندی یارانه ها و سایر مراکز مراجعه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا