شرکت‌های فناوری اطلاعات که بر اهداف سبز تکیه کردند

خبر روزانه/ خراسان رضوی شرکت های فناوری اطلاعات هند، مانند همتایان جهانی خود، توجه بیشتری به ساختار محیطی، اجتماعی و حاکمیتی خود دارند زیرا مشتریان شروع به در نظر گرفتن این ساختار به عنوان یک عامل مهم قبل از امضای قراردادهای فناوری کرده اند.

به عنوان مثال، بر اساس گزارش فایننشال اکسپرس، Wipro (یک ارائه دهنده جهانی خدمات مشاوره تجاری مبتنی بر استراتژی، فناوری و نوآوری) قصد دارد تا سال 2040 انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند. دکتر تیری دلاپورت، مدیر عامل ویپرو، گفت: شاخص حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی نه تنها برای به دست آوردن معاملات، بلکه برای به دست آوردن استعدادهای مناسب نیز مهم است. من استعدادهای زیادی را در چند سال گذشته استخدام کرده ام. منحصر به فرد بودن بنیاد عظیم پریمجی و فرهنگ ویپرو یکی از دلایل مهم پیوستن آنها به ما است، زیرا مهم است.

بین سال‌های 2010 تا 2020، HCL Technologies به کاهش ردپای کربن سرانه خود (میزان کل انتشار گازهای گلخانه‌ای ایجاد شده توسط یک سازمان، رویداد، محصول یا شخص) به میزان 55.9 درصد دست یافته است. این شرکت سهم انرژی های تجدیدپذیر را در کل مصرف انرژی به 10.4 درصد در سال مالی 20 افزایش داد و از سال 2013 مصرف سرانه آب را 23.5 درصد کاهش داد.

دکتر K. Vijayakumar، مدیر عامل شرکت HCL Technologies، در مصاحبه اخیر خود با رسانه ها گفت: من معتقدم شاخص حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی برای مشتریان ما به طور فزاینده ای مهم می شود. ما در بسیاری از اقدامات محیطی، اجتماعی و شرکتی عملکرد خوبی داریم. زمانی که در مدیریت محیطی، اجتماعی و شرکتی چشم‌انداز و رهبری داشته باشید، دسترسی بهتری به مشتریان، درک بهتر و پیروزی خواهید داشت.

خدمات مشاوره تاتا (TCS) یک هدف جدید کاهش کربن را برای کاهش انتشار مطلق گازهای گلخانه ای تا 70 درصد تا سال 2025 (با سال پایه 2016) و دستیابی به انتشار صفر تا سال 2030 تعیین کرده است. یعنی ردپای کربن خاص خود را در سال مالی 20 (سال مالی 2008 به عنوان سال پایه) به نصف کاهش داد.

Subramaniam مدیر عامل شرکت TCS و مدیر عامل نیوجرسی در گزارش سالانه خود گفت: هدف صفر خالص ما بر تعهد مجدد ما به حفاظت از محیط زیست تاکید دارد. برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین به کمتر از دو درجه، اما 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح قبل از صنعتی شدن، همه سازمان ها باید در مدل های تجاری موجود تجدید نظر کنند و برای پایداری تلاش کنند.

Infosys اقدامات آب و هوایی خود را در سال 2008 آغاز کرد و در سال مالی 20، 30 سال زودتر از ضرب الاجل توافق پاریس، کربن خنثی شد. در سال مالی 22، Infosys 53.8 درصد از برق مصرفی خود در هند را از منابع تجدیدپذیر تامین می کرد. هدف آن تا سال 2030 کاهش انتشار مطلق گازهای گلخانه ای در محدوده یک و دو تا 75 درصد و انتشار در محدوده 3 تا 30 درصد است.

دکتر Debashis Chatterjee، مدیر عامل Mindtree، گفت که حتی در شرکت IT هندی Mindtree، ابتکارات محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی یک اولویت تجاری است. پایداری و در نتیجه حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی تقریباً برای همه مشتریان ما به یک اولویت در سطح هیئت مدیره تبدیل شده است. آنها به طور فزاینده ای به دنبال مشارکت با سازمان هایی هستند که حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی بخش مرکزی استراتژی آنها است.

تحلیلگران بر این باورند که تقاضای فزاینده ای در میان مشتریان وجود دارد تا با انتخاب ارائه دهندگان فناوری که می توانند اهداف پایداری را اجرا کنند، اهداف محیطی، اجتماعی و سازمانی سازمان خود را همسو کنند.

شرکت های فناوری اطلاعات در نوعی الگوی مسئولیت مشترک، فرصت بزرگی را برای ایفای نقش کلیدی در دستیابی به این نتایج توسعه پایدار سازمان های اقتصادی می بینند. آن‌ها می‌خواهند با آشکار کردن مزایا و ویژگی‌های محیطی، اجتماعی و شرکتی محصولات و خدمات از طریق پیشنهادهای ارزش قانع‌کننده و قابلیت‌های خدمات، بر افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کنند.

برای شرکت‌های فناوری اطلاعات که در یک محیط پررقابت فعالیت می‌کنند، توجه بیشتر به حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی می‌تواند تفاوت بین برنده شدن و باخت یک معامله باشد. آپوروا چابرا، تحلیلگر اصلی در گارتنر (یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره آمریکایی)، گفت: «این شرکت‌ها در اولویت قرار خواهند گرفت زیرا دارای قابلیت‌های متمایزی هستند که نه تنها از اهداف فعلی محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی پشتیبانی می‌کنند، بلکه می‌توانند نیازهای آینده را نیز پشتیبانی کنند.

غول‌های فناوری جهانی حتی مسیر کسب را برای ایجاد برنامه‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی خود انتخاب کرده‌اند. در سه ماهه سوم سال مالی 22، Accenture سه خرید جدید با هدف توسعه پایدار انجام داد. در ماه آوریل، دو شرکت مشاوره پایداری را خریداری کرد: Greenfish بلژیکی و Avieco بریتانیا. در ماه مه، Akzente آلمان را خریداری کرد، یک شرکت مشاوره پایداری که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پایداری را محور عملیات خود قرار دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا