علمی و پزشکی

شهر عجیب و باورنکردنی چین شبیه داستان‌های علمی تخیلی / عکس

در سال 2015، آژانس طراحی AT Design Office برای اولین بار طرح هایی را برای ساخت یک شهر بزرگ شناور در چین منتشر کرد که اکنون در دستور کار قرار دارد. زمانی که این شهر ساخته شود، بلندپروازانه ترین پروژه توسعه شهری تاریخ لقب خواهد گرفت. این شهر که احتمالاً در منطقه داوانگ در استان‌های گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو ساخته می‌شود، دارای گذرگاه‌های زیردریایی ویژه برای عبور زیردریایی‌ها خواهد بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این شهر بزرگ شناور در حالت اولیه خود از یک پوسته بتنی پیش ساخته به طول 150 متر و عرض 30 متر در اطراف سرزمین اصلی ساخته خواهد شد. طراحان یک اسکله برای زیردریایی‌های غیرنظامی، یک اسکله برای قایق‌های تفریحی کوچک و یک بندر ویژه برای کشتی‌های کروز بزرگ فراهم کردند. بزرگراه های آبی و زیر آب نیز بخش های مختلف شهر را به هم متصل خواهند کرد.

شگفت انگیز و باورنکردنی، شهر رویایی چین مانند یک عکس / فانتزی به نظر می رسد

آژانس طراحی AT Design Office مستقر در انگلستان و چین، شهر شناور 4 مایل مربعی را برای شرکت ساخت و ساز چینی CCCC-FHDI طراحی کرد. اگرچه چیدمان این شهر مانند یک داستان فانتزی است اما ساخت آن در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک چین شگفت انگیزترین شهر تاریخ را افتتاح خواهد کرد.

برای ساخت این شهر شناور، شرکت ساختمانی چینی CCCC-FHDI از فناوری مشابه پل 50 کیلومتری سه شهر هنگ کنگ، ماکائو و ژوهای در ساخت این پروژه استفاده خواهد کرد. در این رابطه معمار اسلاومیر سیسکا گفت که بخشی از این پل در واقع یک تونل زیر آبی است که به یک جعبه بتنی پیش ساخته 150 متری متصل است.

شگفت انگیز و باورنکردنی، شهر رویایی چین مانند یک عکس / فانتزی به نظر می رسد

فرض بر این است که مدول های شش ضلعی به یکدیگر متصل می شوند تا این شهر شناور را تشکیل دهند و نتیجه این اتصالات ایجاد بزرگترین سازه شناور تاریخ خواهد بود. طراحان همچنین بر روی خودکفایی شهر از جمله مزارع، جوجه کشی ها و تاسیسات جمع آوری زباله تمرکز کردند.

آژانس طراحی AT Design Office مزایای ساخت این شهر را برجسته کرد، چنین پروژه هایی تأثیر مثبت زیادی بر جامعه و اقتصاد دارند و می توانند نیازهای زیرساخت های بلندمدت و توسعه پایدار را برآورده کنند. علاوه بر این، آنها فرصت های جدیدی را برای تحصیل، سرگرمی، اشتغال و تجارت باز خواهند کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا