شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط ۸.۲ تا ۸.۹ درصد 

شورای رقابت افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را تصویب کرده است.

به گزارش خبر روزانه ، سرانجام شورای رقابت تصمیم گرفت میزان افزایش قیمت خودرو در سال 1400 را تعیین کند. البته کسانی که قبل از پایان سال 1399 برای خرید خودرو ثبت نام و پیش پرداخت کرده اند و حق بهره ندارند مشمول این افزایش قیمت نمی شوند.

بر اساس تورم یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و عملکرد ، سرانجام برای محصولات ایران خودرو به طور متوسط ​​8.2٪ و محصولات سایپا محاسبه شد با متوسط ​​افزایش قیمت 8.9٪ تا پایان سپتامبر 1400 برای کلیه وسایل نقلیه مشمول دستورالعمل های هیئت مدیره قیمت گذاری اعمال و معرفی می شود.

به گزارش خبر روزانه ، تغییرات قیمت خودرو هر سه ماه یک بار با تصویب شورا اعمال می شود ، اما زمستان گذشته افزایش قیمت تصویب نشد و شیوا – رئیس شورای رقابت – گفت که شورای رقابت تورم را در شرایط با قیمت خودرو تصمیم گرفته شد تا پایان سال (1399) افزایش قیمت اعمال نشود.
زمستان سال گذشته وی اظهار داشت تورم نسبی توسط ایران برای ایران خودرو 14.1 درصد و سایپا 14.75 درصد اعلام شده است.با توجه به اینکه قیمت های فعلی در بازار خودرو در حال کاهش است و این روند نیز ادامه خواهد داشت زیرا تاج که منجر به این واقعیت که تقاضا در سال جاری کم خواهد بود ، تا پایان سال قیمت ها را افزایش نخواهیم داد تا از هیجان بازار خودرو جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا