ظرفیت‌های لرستان می‌توانند موجب رشد و توسعه اقتصادی شوند

خبر روزانه/ لرستان استاندار گفت: لرستان دارای فرصت های بسیار مهمی است که با تدوین و ارائه برنامه های مناسب می تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی استان شود.

فرهاد زیویار در نشست ظرفیت‌سازی و راهبرد چهار سال آینده استان در حوزه اقتصادی گفت: در بحث توسعه برنامه‌های پروژه‌ها و طرح‌های معضل اقتصادی، لازم است اقدامات لازم برای رسیدگی به همکاری‌ها انجام شود. و هم افزایی بین آژانس ها.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 1401 به عنوان سال تولید، دانش و اشتغال معرفی شدند، گفت: آنچه از نامزدی امسال به ذهن متبادر شد، برقراری ارتباط بین دانش و تولید است که بتواند در کشور من رقابت کند. جهان.

فرماندار لورستون افزود: برای دستیابی به توسعه و رقابت، جستجوی تغییر مبتنی بر دانش و نوآوری بسیار مهم است، به این معنی که باید تغییرات مثبتی در محصولات عرضه شده در بازار مشاهده شود تا نیازها را برآورده کند. نیازهای مردم».

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات از جمله تحریم ها باعث ایجاد ضعف در توسعه و توسعه اقتصادی شده است و با استفاده از توان دانش بومی و تولید محصولات دانش بنیان در داخل می توان این مشکل را برطرف کرد که نیازمند پیوندهای علمی است. تحقیق و تولید در سطوح مختلف.

بیور ادامه داد: ایجاد هم افزایی و همکاری بین حوزه صنعت و توانمندی افراد مجرب استان می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد که نیازمند انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین بخشی در این زمینه است.

وی افزود: استان ظرفیتی دارد که با رونق آنها لرستان می تواند حرفه های زیادی را در کشور داشته باشد که می توان گفت در کشور از جمله گردشگری است که در نوروز امسال با وجود امکانات موجود شاهد حضور بی نظیر مسافران نوروزی بوده ایم. به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری».

استاندار لرستان افزود: با ایجاد میادین و امکانات در اماکن گردشگری می توان گردشگران را به اقامت و استفاده از این امکانات تشویق کرد که در حد توان استان نیاز است برای ساماندهی آنها برنامه ریزی شود.

زیویار گفت: توانمندی های لرستان می تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی شود.

وی تاکید کرد: قوه مجریه باید متناسب با حوزه های فعالیت به دنبال توزیع اعتبارات تخصیصی باشد و از سوی دیگر زمینه حضور بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی را فراهم کند تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا