عکس | جنگنده اوکراینی که قاتل موشک‌های روسی شده

نیروهای مسلح اوکراین معمولا از سامانه های موشکی ضد هوایی خود برای انهدام موشک ها و پهپادهای ارتش روسیه استفاده می کردند در حالی که جنگنده های این کشور تنها وظیفه مقابله با جنگنده های دشمن را بر عهده داشتند. با این حال، به نظر می رسد که ذخایر دفاع هوایی (سطح به هوا) اوکراین برای سیستم های دفاعی قدیمی این کشور مانند اس-300 رو به اتمام است و به همین دلیل، سوخوهای 27 و میگ 29 اوکراین تا حد زیادی مسئول مقابله هستند. موشک های کروز روسیه

در واقع این هواپیماها به گشت زنی در آسمان ها ادامه می دهند تا هر گونه تهدیدی را فورا خنثی کنند. البته شکار جت های جنگنده برای موشک های کروز کار جدیدی نیست و سال هاست که در کشورهای مختلف ادامه دارد، اما فیلمی از چنین لحظه بی نظیری به ندرت منتشر می شود.

ویدئویی در توییتر منتشر شد که در آن یک جنگنده اوکراینی موشک شلیک می کند. موشک به سمت چپ می رود و سپس منفجر می شود.

البته در همین راستا ویدئوی دیگری نیز منتشر شد که در آن موشک شلیک شده توسط یک جنگنده اوکراینی پس از انجام مانورهای تند به هدف اصابت می کند.

MiG-29 یک جنگنده شوروی از نسل چهارم است

میگ 29 یکی از بهترین صادرات برای اتحاد جماهیر شوروی در زمان خود است و برای روسیه امروز، این هواپیما هنوز توسط روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اوکراین استفاده می شود.

جنگنده دو سکان دو موتوره MiG-29 شباهت زیادی به جنگنده بزرگتر سوخو-27 دارد که در همان زمان طراحی و تولید شد. این دو جنگنده برای رقابت با F-15 Eagle و F-16 Fighting Falcon آمریکایی ساخته شده اند.

عکس جنگنده اوکراینی که توسط موشک های روسی منهدم شد!

وزن یک جنگنده خالی 11 تن است، در هنگام بلند شدن می تواند تا 21 تن افزایش یابد. با حداکثر سرعت 2.25 ماخ، میگ 29 می تواند تا 3500 کیلوگرم مهمات، از جمله موشک های هوا به هوای هدایت شونده با رادار را حمل کند. احتمالا از این موشک ها برای هدایت موشک های کروز روسیه استفاده می شود.

چرا موشک ها هدف قرار می گیرند؟

وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که در اولین روزهای جنگ این کشور با روسیه، همه خلبانان جنگنده این کشور تحت آموزش های ویژه قرار گرفتند تا بتوانند موشک های کروز را ساقط کنند. البته موشک های کروز سطح انعکاس کمی دارند و علاوه بر آن در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کنند. این همچنین شناسایی آنها را با رادار هوابرد دشوارتر می کند.

با این حال، چند روز پس از شروع آموزش، خلبانان اوکراینی توانستند با موفقیت از عهده این کار برآیند. البته برخی از موشک ها مانند کالیبر روسی، X-101، X-59 و X-555 از موتورهای جت استفاده می کنند و اثر حرارتی از خود به جای می گذارند. بنابراین، خلبانان اوکراینی می توانند آنها را با سیستم هدف گیری نوری مادون قرمز خود ردیابی کنند.

عکس جنگنده اوکراینی که توسط موشک های روسی منهدم شد!

ظاهرا نیروی هوایی اوکراین نیز از این روش برای انهدام پهپادها استفاده می کند. این در حالی است که کارشناسان نظامی استفاده از هواپیماهای جنگی برای شکار پهپادها را پرهزینه و خطرناک می دانند.

5858

دکمه بازگشت به بالا