فاصله حمل کالا بین ایران و چین به ۵ روز کاهش می یابد

سفیر تام الاختیار قرقیزستان در تهران گفت: با راه اندازی کریدور ریلی کاشغر – نارین و اوش – سرخس، فاصله ایران و چین برای حمل و نقل بار و صادرات و واردات به پنج روز کاهش می یابد و چین در سال های آینده و آسیای مرکزی به کشورهای عربی دسترسی خواهد داشت هند و آسیای شرقی هموار است.

به گزارش خبر روزانه، ترکان صدیکاف در دیدار با محسن احمدی – رئیس هیات مدیره هلدینگ صبا – با اشاره به اقدامات و تفاهم نامه های منعقده بین کشورهای پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا و عزم جدی قرقیزستان. وی تاکید کرد که دولت این کریدور را در کنار کریدور خودرویی موجود بین چین و قرقیزستان راه اندازی خواهد کرد.

سفیر قرقیزستان در تهران خاطرنشان کرد: در دستور کار بیشکک تمرکز و برنامه ریزی لازم برای تبدیل شدن به مرکز صادرات چین به آسیای مرکزی و حدود 20 میلیون تن کالا در سال به ایران و کشورهای عربی است.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در قرقیزستان و امکان صادرات محصولات و محصولات ایرانی از طریق این کشور به کشورهای اوراسیا و اتحادیه شانگهای بدون پرداخت عوارض گمرکی، اعلام کرد که توافقنامه گمرکی GSP با اتحادیه اروپا چنین فرصتی را برای صادرات فراهم می کند. و واردات بدون تعرفه 6000 قلم کالا را به کشورهای اتحادیه اروپا تضمین کرده است.

صدیکف خاطرنشان کرد: با ایجاد کریدور جاده ای کاشغر – نارین – اوش، امکان انتقال کالا با کامیون بین قرقیزستان و چین فراهم شد. از این کریدور مسیر چین به اروپا از طریق ایران و ترکیه و همچنین مسیر چین به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق ایران تسهیل می شود.

وی با اشاره به تمایل و عزم قرقیزستان برای حصول اطمینان از حضور هلدینگ توسعه تجارت سبا در حوزه سرمایه گذاری و تجارت با قرقیزستان، برای مشارکت در تجارت بیشتر با چین و روسیه، استقبال و ابراز تمایل دولت این کشور به این امر را اعلام کرد. با استفاده از کریدور اوش، بنادر چابهار و بندرعباس به منظور حمل کالا و ورود به دریای آزاد اعلام شد.

در این دیدار که امروز برگزار شد، محسن احمدی همچنین با اشاره به منافع و اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور و همچنین عضویت ایران در معاهده شانگهای و اقتصاد اوراسیا بر ضرورت گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور تاکید کرد. اتحاد. اتصال.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در شرکت های بیمه اتکایی مرتبط با این هلدینگ، امکان ارائه پوشش های بیمه ای به سرمایه گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی و تقبل ریسک های صادره از سوی شرکت های بیمه قرقیزستان و همچنین پذیرش ریسک ها و ریسک ها را برشمرد. امکان بیمه اتکایی بخشی از استراتژی توسعه همکاری بین آنها است.

وی ادامه داد: با اشاره به ظرفیت های موجود شرکت ساختمانی زیر مجموعه هلدینگ صبا، امکان ارائه انواع خدمات مهندسی، تامین مصالح و کالای ساختمانی و همچنین آمادگی برای پذیرش قرارداد برای مدیریت و پیمانکاری ساختمان ها و مجتمع های تجاری بزرگ. آماده ساخت و ساز در بیشکک و اوش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا