قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، صنعت دام مسئول 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و 80 درصد استفاده از زمین در جهان است. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند حداقل مقدار کمی گوشت را جایگزین کنند. اکنون کشاورزان و کارآفرینان زیادی هستند که می خواهند قارچ پرورش دهند. اما بسیاری از آنها مکان مناسبی ندارند و برخی دیگر که مکان مناسبی ندارند به فکر ساخت یک سازه هوشمند هستند. این امر استارت آپ های ATTA را مجبور کرده است تا دانش خود را در زمینه ایجاد مکان های مناسب برای پرورش گیاهان و توسعه یک سیستم هوشمند پرورش قارچ به روز کنند. اولین نمونه اولیه در حال حاضر راه اندازی شده است و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. در زیر داستان یکی از بنیانگذاران این استارت آپ به نام “سباستین مدل” (سباستین مدل) است که به پرورش قارچ مشغول است.

عوامل پرتاب ATTA
عوامل پرتاب ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین مورچه های برگ است که بیش از 30 میلیون سال است که قارچ پرورش می دهند. آنها الگوهای بزرگ ما هستند. این حشرات در سیر تکامل رژیم غذایی خود را تغییر دادند و آن را به قارچ تبدیل کردند و در لانه خود روی برگ های جمع آوری شده رشد کردند. این رژیم غذایی بسیار سالم است و مورچه های ATTA اکنون یکی از بزرگترین و قوی ترین کلونی مورچه ها هستند.

مرکز پرورش قارچ چیست؟

مرکز پرورش قارچ ما یک سیستم مدولار است و می تواند هم در سالن های بزرگ و هم در فضای باز قرار گیرد. برای اطمینان از تمیز کردن، ما یک پلت فرم نظارت از راه دور راه اندازی کردیم. مهم است که این تسهیلات اجازه تولید غیرمتمرکز را بدهد و نیاز به مسیرهای حمل و نقل طولانی را از بین ببرد. همچنین حمل و نقل به شهرهای بزرگ را تسهیل می کند. طراحی ماژولار یا مدولار بودن در طراحی، یک اصل طراحی است که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند. ماژول ها را می توان به طور مستقل ایجاد کرد، تغییر داد، جایگزین کرد یا توسط ماژول های دیگر یا بین سیستم های مختلف جابجا شد.

انگیزه شما چیست؟

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت است. ما قارچ های زیادی را امتحان کردیم تا اینکه بهترین نوع آن یعنی یال شیر را پیدا کردیم. این قارچ دارای خواص متعددی مانند گوشت است که انتشار کربن و مصرف منابع بسیار کمتری دارد. در آسیا، این قارچ به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود و اغلب با گوشت مرغ یا خرچنگ مقایسه می شود. همچنین به عنوان یک تقویت کننده واقعی مغز شناخته می شود.

آینده شرکت خود را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

دو هفته دیگر اولین برداشت را خواهیم داشت که آن را به رستوران ها و کارخانه های فرآوری می فروشیم. اگر به عنوان تولیدکننده کار کنیم و جریان نقدی مثبتی داشته باشیم، سرمایه گذاری در ساخت سیستم را ادامه خواهیم داد. در پنج سال آینده، ما می‌خواهیم تجهیزات خود را در سراسر اروپا بفروشیم تا بسیاری از مردم بتوانند قارچ‌ها را به صورت حرفه‌ای و اقتصادی پرورش دهند و رژیم غذایی خود را سالم‌تر و پایدارتر کنیم.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا متفاوت می کند؟

سیستم مدولار ما این مزیت را دارد که مشتریان می توانند با سیستم های کوچک شروع کنند و آنها را به سرمایه گذاری های اضافی گسترش دهند. در عین حال، سیستم ما بسیار کارآمد است زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و قارچ ها شرایط ایده آلی برای رشد خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا