قیمت طلای جهانی تا کجا پیش می‌رود؟

قیمت طلای جهانی تا کجا پیش می‌رود؟

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که طلا پس از سقوط حدود 200 دلار در هفته گذشته و تثبیت در محدوده 1950 دلار ، روند صعودی را از سر می گیرد.

به گزارش خبر روزانه ، تحلیلگرانی که تصحیح قیمت طلا را پیش بینی کرده اند ، خاطرنشان می کنند که بزرگترین افت روزانه قیمت طلا طی هفت سال گذشته ، که هفته گذشته رخ داد ، برای بازار مطلوب بود. اترت میلمن ، یک متخصص فلزات گرانبها در جینسویل کوئل ، در Kitconews گفت: “از دست دادن روزانه 120 دلار در روز حرکتی اساسی بود ، اما بازگشت به 1900 دلار برای طلا بسیار خوب بود.” در این منطقه پشتیبانی خوبی وجود دارد که به طلا اجازه می دهد در ماه سپتامبر و در سه ماهه چهارم به رشد مداوم ادامه یابد.

مذاکرات مالی ایالات متحده و تنش ها در ایالات متحده و چین تمرکز دارد

دو موضوع مهم که این هفته در بازارها ظاهر می شود بسته مالی ایالات متحده است که هنوز تصویب نشده است و مذاکرات تجاری بین واشنگتن و پکن که از سر گرفته خواهد شد و ممکن است نوسانات جدی ایجاد کند.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ همچنان به متهم كردن دموكرات ها به جلوگیری از بسته جدید برای نجات ویروس كرونا می پردازد. این اظهارات یک هفته قبل از مذاکرات ناکام با دموکرات های کنگره صورت گرفت. مجلس سنا و كنگره تحت كنترل دموكرات كنترل جمهوری اسلامی ، ارزیابی غیررسمی را ارائه داده اند ، و هنوز هیچ توافقی در مورد بسته مالی وجود ندارد.

دیتیل گلی ، استراتژی فروش محصولات محصول TD Security ، گفت: “بسته مالی نگران کننده است.” در حال حاضر ، این یک عامل منفی هم برای فضای بازار و هم برای طلا است.

به گفته فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد بازار Blue Line Futures ، در صورت توافق بسته جدید ، برای دلار آمریکا منفی و برای طلا مثبت خواهد بود.

به گفته جورج ژیرارد ، مدیر عامل RBC Asset Management ، مذاکرات تجاری و چینی بین چین و آمریکا این هفته برگزار می شود و معامله گران می خواهند قبل از هر اقدامی درباره آنها اطلاعات کسب کنند.

با این حال ، رویترز روز جمعه گزارش داد که جلسه بررسی توافقنامه تجاری بین ایالات متحده و چین که قرار بود شنبه تعیین شود ، به دلیل موضوعات مربوط به برنامه ریزی این نشست به تعویق افتاد.

چین تاکنون از تعهدات خود برای خرید محصولات آمریکایی عقب مانده است.

به گفته هان تان ، تحلیلگر بازار FXTM ، اگر مذاکرات مربوط به بسته مالی ایالات متحده یا مذاکرات تجاری و اقتصادی بین ایالات متحده و چین منفی انجام شود ، راه بازگشت طلا بالاتر از علامت 2000 دلار را هموار می کند.

بازگشت اسکناس خزانه داری و دلار آمریکا

دو عامل مهم برای طلا بازده اوراق بهادار خزانه و دلار آمریکا است که هفته گذشته با کاهش قیمت طلا بهبود یافت.

به گفته گلی ، بزرگترین تغییری که هفته گذشته رخ داد افزایش نرخ بهره واقعی و اسمی بود. فضایی که پیش از این قیمت طلا را بالا می برد ، آن را کم کرده است ، اما خریداران طلا را با قیمت های پایین تر خریداری می کنند. با این حال ، وی عقب نشینی بیشتر طلا را رد نمی کند ، و می گوید 1850 دلار سطحی است که در آن قیمت طلا دوباره جذاب می شود.

گزارش جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا

موضوع مهم دیگر انتشار گزارشی برای نشست ماه ژوئیه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا است که روز چهارشنبه منتشر می شود. سرمایه گذاران توجه زیادی به اظهارات ارائه شده در مورد کنترل بر منحنی بازده دارند.

به گفته استراتژیستهای ING ، هرگونه نشانه گذاری از هدفگذاری تورم و کنترل منحنی بازده در گزارش این جلسه برای دلار آمریکا منفی خواهد بود. این گزارش همچنین ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد استراتژی سیاست پولی صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده ارائه دهد.

سطح قیمت طلا

دامنه قیمت که توسط تحلیلگران کنترل می شود از 1800 دلار تا 2000 دلار است.

به گفته افشین نوابی ، نایب رئیس شرکت بازرگانی MKS ، طلا با قیمتی برابر 1900 دلار و 1925 دلار و مقاومت آن در برابر 2،000 دلار است.

میلمن گفت: “روند نزولی و خطر طلا متقارن است.” تعجبی آور نیست اگر این هفته طلا زیر 1900 دلار سقوط کند یا به 2000 دلار برسد.

به گفته Kitconnews ، علاوه بر جلسه ژوئیه کمیته بازار آزاد ایالات متحده در روز چهارشنبه ، تعدادی از داده های اقتصادی روز چهارشنبه منتشر می شود ، از جمله آمار مسکن ایالات متحده که می تواند بر بازارها تأثیر بگذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا