بین الملل

لاوروف از سناریوهای «پنهان» آمریکا برای جلوگیری از کشور مستقل فلسطین گفت

وزیر امور خارجه روسیه سناریوهای «پنهان» غرب به رهبری واشنگتن برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین را فاش کرد.

به گزارش خبر روزانه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو پیام‌های زیادی دریافت کرده که نشان می‌دهد غرب به رهبری واشنگتن اخیرا درگیر پروژه‌های «پنهان» برای ممانعت از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی بوده است.

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست «مجمع همکاری روسی و عربی» گفت: متأسفانه امروز شایعات زیادی می شنویم و از منابع ناشناس گزارش‌هایی دریافت می کنیم که همکاران غربی ما به رهبری آمریکا بار دیگر در حال طراحی یک نوع سناریوی خاص هستند که هدف آن آرام کردن اوضاع به هر طریقی و جلوگیری از اتحاد غزه و کرانه باختری است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در اصل هدف این است که از تشکیل کشور فلسطین جلوگیری شود و همه اینها به زمان دیگری موکول شود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: نتیجه‌گیری اصلی از وضعیت کنونی در صحنه جهانی که ما آن را با دوستان خود از اتحادیه عرب در میان می‌گذاریم، این است که این امر به منزله دعوتی است برای ایجاد یک بحران دیگر، یک درگیری دیگر.

روز گذشته پلیس آمریکا ۶۰ تظاهرکننده حامی فلسطین را که تظاهراتی غیرمجاز در داخل مجلس قانونگذاری آمریکا برای درخواست آتش بس و توقف کمک های نظامی به اسرائیل ترتیب داده بودند، دستگیر کرد.

روسیه نیز به نوبه خود خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد شد که شامل درخواست برای اعلام دوره های آتش بس بشردوستانه در نوار غزه است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا