ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر اجرایی MDA گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما در توانایی آنها برای نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با سایر منابع تصویری از شرکت های تجاری رصد زمین منحصر به فرد است. گزارش های اطلاعاتی جامع و به روز در مورد اوکراین ارائه خواهد کرد.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چند ملیتی ارتباطات و فناوری کانادایی است. این شرکت چندین شرکت تابعه در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت Canadarem است که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شوند.

«کانادرم» مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی نصب می شود. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا توسعه و ساخته شده است.

قابلیت های رادار MDA عالی است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation را ساخت که در ژوئن 2019 بر فراز موشک SpaceX Falcon 9 پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب شد.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA کدام تصاویر را از ماهواره های شرکت های دیگر مشاهده خواهد کرد.

برخی از احتمالات وجود دارد. برای مثال، شرکت Capella Space مستقر در کلرادو از SAR اوکراین در طول حملات روسیه در 24 فوریه و از فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky فیلمبرداری کرد که از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن فیلمبرداری کرد. به عنوان مثال، Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد آسیب جدی به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است. غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین شدند.

46

دکمه بازگشت به بالا