مذاکره ایران و عراق برای آسان شدن سفر با خودرو شخصی

انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی در حال مذاکره با طرف عراقی برای تسهیل سفرهای جاده ای بین دو کشور است که پیش بینی می کند با لغو کامل روادید ایران و عراق از 13 اسفند 1392، تردد زمینی بین دو کشور افزایش یابد.

به گزارش خبر روزانه، انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران که اکنون مرجع رسمی صدور گواهینامه بین المللی رانندگی و پلاک ترانزیت در کشور است، اعلام کرد: لغو می شود، تعداد سفرهای زمینی پیش بینی می شود. به شدت افزایش یابد. بدین ترتیب به منظور تسهیل در تردد زمینی اتباع دو کشور با خودرو و بررسی موانع و مشکلات ورود و خروج موقت وسایل نقلیه مسافربری خارجی از عراق به ایران و بالعکس و همچنین ارائه پیشنهادهایی برای مذاکره رویه های بهتر و هماهنگی بیشتر با ایران و عراق.

ضوابط و مقررات ترانزیت بین المللی وسایل نقلیه، معافیت از سوخت خودروهای خروجی از کشور، تعیین قیمت پایه خودرو برای ورود موقت، پنجره گمرکی اداره تجارت فرامرزی، ممنوعیت موقت ورود مسافران خارجی لوکس به ایران و خودروهای گران قیمت، اطلاع رسانی مسافران خارجی در خصوص ثبت نام ماموران مجاز گمرک در گمرکات مرزی و لزوم دسترسی آسان به سیم کارت های موبایل در مرز از جمله موضوعاتی بود که مدیران مرکز خودروهای جهانگردی با این مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. طرف عراقی

مذاکرات ایران و عراق برای تسهیل سفرهای خودرویی

مدیران انجمن خودروهای جهانگردی در سفر به عراق با حاجی عمران مدیر مجتمع گمرکی مرزی، مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اربیل، سرکنسولگری ایران در اربیل و سلیمانیه دیدار و گفتگو کردند. .

یکی از موضوعاتی که نمایندگان اقلیم کردستان عراق برای اطمینان از راحتی بیشتر مسافران و تسریع در انجام کارهای مربوط به تردد خودروها مورد تاکید قرار دادند، امکان فعالیت شبانه روزی در مرز تمرچین، پرویزخان و باشماق در ایران بود. .

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، اخیراً اعلام کرده است که مصطفی القدیمی، نخست وزیر عراق، قول داده است که روادید زمینی بین ایران و عراق را از ماه شعبان (13 اسفند 1400) لغو کند. روادید ایران و عراق برای سفر هوایی بین دو کشور قبلا از آبان 1400 لغو شده بود. بیشترین تعداد مسافران عراق در سال های اخیر در ایران بوده است. بر اساس تحقیقات فعلی انگیزه سفر عراقی ها به ایران بیشتر زیارت، درمان و سفر بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا