مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی

«جو لیبرمن» سناتور پیشین آمریکایی که به داشتن مواضع ضدایرانی شهره بود، در سن ۸۲ سالگی مُرد.

به گزارش خبر روزانه، خانواده جو لیبرمن روز پنجشنبه مرگ این سناتور و نامزد پیشین پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا را پس از تحمل عوارض ناشی از سقوط اعلام کردند.

لیبرمن دموکرات برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ به سنا راه یافت و در سال 2013 و پس از چهار دوره 6 ساله حضور در کنگره، بازنشسته شد.

او در سال ۲۰۰۰ معاون «ال گور» در رقابت‌های انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا بود اما آن‌ها در آن سال، انتخابات را به «جورج بوش» باختند. او اولین یهودی بود که برای این پست درنظر گرفته شده بود.

این سیاستمدار یهودی حامی رژیم صهیونیستی همچنین در سال ۲۰۰۴ تلاش کرد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما به دلیل حمایت از جنگ عراق، از رسیدن به هدف ناکام ماند.

لیبرمن پس از آن از دموکرات‌ها فاصله گرفت و در سال ۲۰۰۸ از «جان مک‌کین» در مقابل «باراک اوباما» حمایت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بار دیگر حامی «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» نامزدهای حزب دموکرات شد.

لیبرمن که پای ثابت سخنرانی در تجمعات گروهک ترویستی منافقین بود، همچنین ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را برعهده داشت؛ گروهی که در سال ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا