مزایای استفاده از سرور اختصاصی برای فروشگاه اینترنتی

سرور اختصاصی یک گزینه میزبانی امن و قابل تنظیم برای بسیاری از سایت‌هاست. به همین دلیل ممکن است بهترین انتخاب برای وب‌سایت فروشگاهی شما نیز باشد. هنگامی که آماده راه‌اندازی رسمی فروشگاه اینترنتی خود هستید، باید به دنبال این باشید که چه نوع میزبانی سایت برای نیازهای تجاری شما مناسب است.

گزینه‌های متعددی وجود دارد، نه تنها در خود شرکت‌های سرور، بلکه در نوع میزبانی مورد نیاز شما نیز موارد متعددی برای انتخاب وجود خواهد داشت. دو دسته کلی از هاستینگ وجود دارد هاست اشتراکی و میزبانی سرور اختصاصی. اینکه کدام یک برای شما مناسب است واقعاً به تجارت شما و نیازهای خاص سایتی که مدیریت می‌کنید، بستگی دارد. در این مقاله مزایای استفاده از سرور اختصاصی برای فروشگاهی اینترنتی را بررسی می‌کنیم؛ پس، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

میزبانی سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که در مقاله ی مزیت سرور اختصاصی ایران برای سایت های داخلی گفتیم، میزبانی سرور اختصاصی نوعی میزبانی مدیریت شده است که در آن شما (کلاینت) یک سرور کامل برای خود دارید. در هاست اشتراکی، شما به معنای واقعی کلمه فضای سرور را با سایر وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید؛ اما، میزبان سرور اختصاصی به این معنی است که سروری که سایت شما در آن قرار دارد تماماً متعلق به شماست. اگرچه قیمت سرور اختصاصی بالاتر از مبلغی است که برای هاست اشتراکی می‌پردازید؛ اما، مزایای زیادی برای توجیه هزینه آن وجود دارد.

۴ مزیت اصلی استفاده از سرور اختصاصی برای وب‌سایت فروشگاهی شما

برای بسیاری از مشاغل، میزبانی مشترک به سادگی کافی نیست. اگر یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید، به‌طور خودکار با مزیت‌های قابل توجهی ارتقا پیدا می‌کنید.

۱. افزایش امنیت

بزرگترین دلیلی که بسیاری از مشاغل برای استفاده از سرورهای اختصاصی انتخاب می‌کنند، امنیت است. از آنجایی که شما فضای فیزیکی را به اشتراک نمی‌گذارید، کنترل کاملی بر سرور خود دارید که به معنای امنیت سایبری شدیدتر خواهد بود. در دنیای میزبانی مشترک، هرگز نمی‌دانید همسایه‌های شما چه کسانی هستند و اگر آن‌ها کارهای مبهمی انجام می‌دهند، اغلب می‌تواند بر شما به عنوان همسایه فضای فیزیکی آن‌ها تأثیر بگذارد.

۲. بدون داشتن محدودیت

با میزبانی اشتراکی، چندین سایت روی یک سرور واحد وجود دارد، که به‌طور خودکار به معنای محدودیت در مواردی مانند پهنای باند، ترافیک وب‌سایت و غیره… است. از آنجایی که شما منابع را در یک سرور اختصاصی به اشتراک نمی‌گذارید، محدودیتی به نام برابری بین همسایگان ندارید.

۳. آدرس IP خودتان

از آنجایی که هر سرور جداگانه آدرس IP خود را دارد، برنامه سرور اختصاصی به این معنی است که برخلاف میزبانی مشترک، آدرس IP تنها متعلق به شماست. این موضوع خطر اسپم‌شدن یک سایت همسایه را کاهش می‌دهد که به‌طور خودکار رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو پایین می‌آورد. یک آدرس IP اختصاصی به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیکی بزرگتر که به SSL برای پردازش پرداخت‌های کارت اعتباری نیاز دارند، مهم است.

۴. انعطاف‌پذیری

شما هرگز نمی‌دانید که کسب‌وکار شما چگونه ممکن است رشد کرده و مقیاس شود. یک سرور اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز آن را سفارشی‌سازی کنید. برخلاف هاست اشتراکی، شما از نظر برنامه‌ها، CPU، RAM، نرم‌افزار و غیره… نیز محدود نیستید؛ بنابراین، می‌توانید در صورت نیاز کنترل روی ارائه سایت خود را حفظ کرده و بسازید.

۳ نشانه‌ای که ممکن است به سرور اختصاصی نیاز داشته باشید

چگونه می‌دانید که سرور اختصاصی برای شما مناسب است؟ در حالی که برخی از مشاغل ممکن است با میزبانی مشترک خوب عمل کنند، این نکات را باید برای انتخاب سرور مناسب در نظر داشته باشید.

۱. وب‌سایت شما ترافیک زیادی دارد

برنامه‌های میزبانی مشترک به‌طور خودکار پهنای باند و میزان ترافیک وب‌سایت مجاز را محدود می‌کند. اگر سایت شما شلوغ است یا رشد بالایی را پیش‌بینی می‌کند، میزبانی اختصاصی ممکن است راهی برای استفاده و تجربه کاربری مناسب باشد.

۲. شما با اطلاعات امن سروکار دارید

هر چه اطلاعات شما و اطلاعات بازدیدکنندگان سایت شما محافظت بیشتری نیاز داشته باشد، باید بیشتر به سمت میزبانی اختصاصی متمایل شوید. با میزبانی مشترک، شما هرگز نمی‌دانید همسایگان سرور شما چه کسانی هستند و این می‌تواند شما را در معرض حملات بدافزارها، سایت‌های ناقص و غیره… قرار دهد.

شما همچنین امنیت SSL را با یک آدرس IP منحصربه‌فرد افزایش داده‌اید که بیشتر از اطلاعات حساس مالی و معاملاتی محافظت می‌کند. در وب‌سایت‌های فروشگاهی به دلیل ورورد اطلاعات بانکی مشتریان، استفاده از سرور اختصاصی باعث افزایش امنیت آن سایت می‌شود.

۳. سئو و رتبه موتور جستجو رگ حیات شماست

از آنجایی که شما می‌توانید یک سرور را به معنای واقعی کلمه با هر کسی به اشتراک بگذارید، اگر همسایه سرور شما یک سایت اسپم باشد، این پیغام روی آدرس IP سایت شما را نیز تأثیر می‌گذارد و به‌طور خودکار رتبه موتور جستجوی شما را پایین‌تر می‌آورد. اگر نیاز دارید در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید، یک سرور اختصاصی به شما کمک شایانی می‌کند.

جمع‌بندی

سرور ایران یکی از متداول‌ترین انتخاب‌ها برایِ توسعه‌دهندگان وب است. در صورتِ خرید سرور ایران، با توجه به نزدیکی محل سرور با کاربر وب‌سایت، زمان Response سرور به Request‌های ارسال شده از طرف Client بسیار پایین‌تر خواهد بود. این مسئله هم می‌تواند در رضایت کاربر و هم در SEO وب‌سایت بسیار مؤثر باشد. در این مقاله در مورد سرور ایران، انواع آن و همچنین نکاتی که برای انتخاب این سرور نیاز دارید پرداخته شده است.

دکمه بازگشت به بالا