عمومی

معرفی سه شرکت متخلف بازرگانی به تعزیرات حکومتی در مشهد

سه شرکت بازرگانی در مشهد به دلیل عرضه خارج از شبکه ۲۴ هزار تن محصولات فولادی، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کلمعرفی سه شرکت متخلف بازرگانی به تعزیرات حکومتی در مشهد صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در بررسی عملکرد عمده و خرده فروشان محصولات فولادی در مشهد برای سه شرکت بازرگانی عرضه کننده محصولات فولادی به علت عرضه خارج از شبکه ۲۴ هزارو ۱۹۸ تن انواع محصولات فولادی به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرونده‌هایی تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بخشعلی بیاتی قله زو افزود: تمامی تولیدکنندگان، فروشندگان، توزیع کنندگان و خریداران محصولات زنجیره فولاد مکلف به تکمیل تمامی اطلاعات از جمله خرید، تولید، فروش و موجودی انبار در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا هستند.

وی با بیان اینکه  این الزام بنا بر تصمیمات دولت به منظور شفاف سازی نظام تولید، توزیع و همچنین کنترل قیمت‌ها در کشور اتخاذ شده است گفت: این الزام و ابلاغیه مربوط به خریداران تولیدکنندگان، فروشندگان، توزیع کنندگان و خریداران محصولات زنجیره فولاد اعم از حوزه معدن (سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی)، مقاطع فولادی (تیرآهن، میلگرد، مفتول، کلاف، نبشی و ناودانی و انواع ورق‌های فولادی گرم، سرد، قلع اندود، گالوانیزه و رنگی و…)، محصولات فلزی (انواع لوله، پروفیل، قوطی و…) است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: همه خریداران و فروشندگان این محصولات ملزم به دریافت کد نقش و ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند و فعالان اقتصادی براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌ها ارزیابی شده و سهیه خرید این محصولات برای اشخاص متناسب با عملکرد آنان تعیین می‌شود.

بیاتی گفت: شرکت‌ها و فروشندگان محصولات ملزم هستند در قرارداد فروش خود به خریداران (عمده فروشی و خرده فروشی) یک بند مبتنی بر الزام و تایید فروش منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خریدار را در قرارداد درج نمایند.

دکمه بازگشت به بالا