نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، گروه ضربت جیمز وب چراغ سبز را برای پرتاب ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec نشان داد و هفت حالت از 17 حالت طراحی شده برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب را ارائه کرد.

NIRCam یک ابزار تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تجسم با طول موج 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور جبهه موج برای حفظ عملکرد آینه های 18 بخش به عنوان یک آینه عمل می کند. به عبارت دیگر، این ابزار یک دوربین است و برای به دست آوردن اطلاعات برای تراز کردن 18 قسمت آینه اصلی نیز استفاده می شود و در عین حال یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) و هر آرایه است. دارای رزولوشن 2048 این 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS همچنین ابزاری در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر هدایت دقیق و یک ابزار علمی را با منظره یاب مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) و توسط Honeywell به عنوان بخشی از پروژه بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ فضایی مادون قرمز بزرگ با ناسا و آژانس فضایی اروپا FGS-NIRISS ساخته شده است. و دارای چهار حالت مشاهده مختلف است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز کرد. NIRSpec یک طیف‌سنج چند جرمی است که می‌تواند به طور همزمان طیف فروسرخ تا 100 جرم مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را با وضوح طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات نیز در محدوده طول موج از 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. همچنین دارای مجموعه‌ای از سوراخ‌ها برای طیف‌سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه، و همچنین یک واحد میدان یکپارچه (IFP) برای طیف‌سنجی سه‌بعدی است. این دستگاه توسط آژانس فضایی اروپا و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

یک اطلاعیه اخیر ناسا آماده سازی MRS MIRI و چشم انداز به اشتراک گذاری داده های مهندسی با آن را تشریح کرد.

اصطلاح “MIRI” به معنای “ابزار مادون قرمز متوسط” است که با “MIRI’s MRS” و “Medium Resolution Spectroscopy Mode” ترکیب شده است.

آلوارو لابیانو و دیوید لا، هر دو محقق تلسکوپ فضایی می‌گویند: «حالت MRS یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های تلسکوپ جیمز وب است که از یک طیف‌سنجی میدانی یکپارچه تشکیل شده است که اطلاعات طیفی و فضایی را نمایش می‌دهد». دید را برای کل میدان فراهم می کند. همزمان.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل در تصویر حاوی یک طیف منحصر به فرد است. این طیف‌نگارها ابزارهای بسیار قدرتمندی برای مطالعه ترکیب و سینماتیک اجرام نجومی هستند زیرا مزایای تجسم سنتی و طیف‌سنجی را با هم ترکیب می‌کنند.

ابزار “MRS” برای حفظ جداسازی طول موج مشاهده شده تقسیم بر کوچکترین اختلاف بصری در طول موج طراحی شده است. لاو و لابیانا در گزارش خود می‌گویند: «این دستگاه به اندازه‌ای قدرتمند است که ویژگی‌های اتمی و مولکولی کلیدی را در محیط‌های مختلف مشاهده کند و در بالاترین قدرت قادر به مطالعه آزاد شدن هیدروژن از اولین کهکشان‌ها خواهد بود».

کیفیت تصویر و تراز را برای MRS MIRI تنظیم کنید

لا و ​​می گویند: “همانطور که ما به سمت طول موج های بلندتر حرکت می کنیم، این دستگاه خواص هیدروکربن های مولکولی را در کهکشان های غبارآلود مجاور بررسی می کند و طیف های درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون را که می توانند گازی باشند، ردیابی می کند تا در مورد آنها به ما بگوید.” لابیانو. او اعتراف می کند که رسانه بین ستاره ای.

آنها افزودند: «در فواصل نزدیک‌تر به زمین، MRS ویژگی‌های طیفی یخ و مولکول‌های آلی ساده را در سیارات غول‌پیکر منظومه شمسی و روی دیسک‌هایی که سیاره اطراف ستاره‌های دیگر را تشکیل می‌دهند، نقشه‌برداری می‌کند».

هنگامی که کیفیت تصویر و تراز فضایی باندهای داده چندگانه به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI روی کالیبره کردن پاسخ طیف‌سنجی ابزار کار خواهد کرد، که لا و لابیانو می‌گویند که شامل چندین مرحله است، مانند محدود کردن طول موج و جداسازی. طیف مناسب در هر 12 میدان دید برای “جیمز وب”.

این دو دانشمند گفتند: «ما یک جدایی طیفی استثنایی از MRS را با کسر کوچکی از طیف به‌دست‌آمده از مشاهدات مهندسی اخیر هسته فعال کهکشان در هسته کهکشان سیگرت NGC 6552 نشان می‌دهیم. هنگامی که MRS آماده شود، نقش مهمی در برنامه های علمی ایفا می کند، که یکی از اولین وظایفی است که تلسکوپ فضایی جیمز وب در نجوم انجام می دهد و تنها چند هفته باقی مانده است.

46

دکمه بازگشت به بالا