نرخ‌گذاری را آزاد کنید/سهمیه مرغ و روغن هتل‌ها را بدهید

نرخ‌گذاری را آزاد کنید/سهمیه مرغ و روغن هتل‌ها را بدهید

انجمن های هتلداری سراسر کشور در نشستی با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار آزادسازی قیمت گذاری هتل ها، اصلاح نحوه محاسبه آب و برق و همچنین توزیع سهمیه مرغ و کره شدند. .

به گزارش خبر روزانه، جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتل داران حرفه ای ایران روز چهارشنبه (4 خرداد) در نشستی با حضور معاون گردشگری وزیر کشور و جمعی از روسای سازمان های هتلداری از کشورهای مختلف شرکت کرد. کشورها، با استناد به برخی مسائل مدیریت هتل. این هزینه‌ها شامل آزادسازی نرخ هتل‌ها بود و افزود: هزینه زندگی در هتل‌های 4 و 5 ستاره برای یک خارجی حداقل 25 یا 30 دلار است و هتل‌ها یک ثروت ملی هستند و باید سرمایه‌گذاران را تشویق کنند. در مورد تعرفه ها، نظر سازمان های هتلداری بر آزادسازی است و وظیفه قیمت گذاری باید به سازمان ها و جوامع هتلداری زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپرده شود. ما نیز مانند سایر صنایع باید این امتیاز را داشته باشیم و بازار را کنترل کنیم. پیشنهاد رسمی این است که قیمت ها را به جامعه هتل ها بسپارید.

وی همچنین گفت: به دلیل افزایش هزینه ها، هتل ها برای تامین برخی از کالاها از جمله کره و مرغ با مشکل مواجه هستند. اگر برای هتل ها سهمیه ای در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

حمزه زاده به تشریح مشکلات مالیات های مستقیم که 50 درصد آن تا پایان برنامه ششم توسعه است و در ابتدای برنامه هفتم به حالت تعلیق در می آید، خواستار اقدام بیشتر شد.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در جریان اصلاح نظام مالیاتی، هتل های یک تا سه ستاره ۱۰۰ درصد از این مالیات معاف بودند اما هتل های چهار و پنج ستاره از این معافیت وجود نداشت. برخی معتقدند هتل ها لوکس هستند و هتل ها درآمد ارزی دارند و شغل ایجاد می کنند.

رئیس اتحادیه هتل های ایران درباره انرژی نیز گفت: در حوزه آبرسانی نحوه محاسبه در سازمان آبفا بسیار غیرکارشناسی است و قبوض آب هزینه های قابل توجهی برای هتل ها دارد. از طرفی هر چقدر برای آب بپردازیم هزینه فاضلاب را محاسبه می کنند در حالی که بسیاری از هتل ها سرسبزی دارند و از آب چاه برای آبیاری استفاده می کنند.

حمزه زاده همچنین از نحوه محاسبه برق انتقاد کرد و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست بر آن نظارت کند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران ایران با پیشنهاد بازنگری در دستورالعمل‌های سازمان‌های گردشگری برای حمایت از این صنعت، توصیه‌های قبلی را کاملا دولتی خواند و افزود: اصول هتل‌سازی نقشی ندارد، بسیاری از هتل‌ها با ایرادات جبران‌ناپذیری در رصدها و بازدیدهای ما ساخته می‌شوند. از سازمان ها در زمینه استانداردسازی انتظار داریم هتلداران با توجه به تجربه خود در استانداردسازی و اجرای هتل ها حضور داشته باشند.

وی همچنین سامانه جانا – سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات مکان های گردشگری – را که رویکردی دولتی دارد، زیر سوال برد: جوامع استانی همراه با دولت برای ترویج سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال حضور داشتند.

حمزه زاده در خصوص برنامه هفتم نیز خواستار تدوین مقررات خوبی برای توسعه صنعت گردشگری کشور شد.

چرا دلارهای خارجی به هتل نمی رسد؟

در ادامه این نشست تعدادی از اعضای جامعه هتلداری در این جلسه که با حضور زرگامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وی برگزار شد، به برخی مشکلات دیگر اشاره کردند. کریم بیگی، رئیس اتحادیه حرفه ای هتل داران اصفهان سرمایه گذاری در هتل را مقرون به صرفه ندانست و گفت: اگر هتل سازی را با ساختمان های دیگر مقایسه کنید، می بینید که مردم در ساخت هتل سرمایه گذاری نمی کنند. اگر به مدیریت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم نگاهی بیندازید، می بینید که تعداد درخواست ها و اشتیاق زیاد است، اما تعداد کمی از این اپلیکیشن ها مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده در سال 84 نشان می دهد سرمایه گذاری در ساختمان 60 برابر شده اما قیمت هتل ها 25 برابر شده است. از سوی دیگر فرصت مسافران ایرانی برای افزایش نرخ 60 درصدی کافی نیست، تنها راه، دریافت بخشی از درآمد از گردشگران خارجی است. گردشگر با ورود یک دلار می پردازد اما چرا دلار او به هتل نمی رسد و بین واسطه ها تقسیم می شود؟ این یک جرم بزرگ برای سرمایه گذاری است.

رئیس اتحادیه هتل‌های استان اصفهان همچنین به کمبود زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: اگر به شرایط پایدار برای ورود بیشتر گردشگران خارجی برسیم، زیرساخت‌های آماده‌ای برای این کار نخواهیم داشت و سرمایه‌گذار به تغییر نرخ ارز تشویق می‌شود. و ریال».

وی خواستار آن شد که خدمات هتلداری مانند سایر کالاهای صادراتی صادر شود و هزینه ها به دلار باشد. مانند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خود اماکن تاریخی را به دلار دریافت می کند.

ما قلیان معامله نمی کنیم اما قلیان سود جانبی برای هتل دارد

محمدعلی فرهمر، رئیس اتحادیه هتل داران تهران، از عدم رعایت یا رعایت مجوزها به ویژه در تهران که مانع سرمایه گذاری می شود، گفت:

وی همچنین با اعتراض به رفتارهای دوگانه عرضه کنندگان قلیان گفت: رفتارهای ریاکارانه اگرچه مجوز رستوران های مجلل دارد اما برای هتل ها مشکل ایجاد می کند. هتل ها در صورت فروش قلیان با آن برخورد می کنند و ما می توانیم از آن پول دربیاوریم. مثلاً چند شب پیش یک گروه 20 نفره داشتیم که چهار تا قلیان می خواستیم و 20 میلیون تومان هزینه داشت و فردای آن روز چند نفر به هتل رفتند و آمدند و بر سر عرضه قلیان با هم دعوا کردند. ما قلیان فروش نیستیم اما سودهای جانبی را از دست می دهیم.

در مورد آن بخوانید:

هتل یک میخانه یا کازینو نیست!

عبدالحمید حمیدی از اتحادیه هتل داران کردستان در ادامه جلسه خواستار اصلاح صندوق توسعه ملی شد.

مهدی رودبارکی همچنین از اتحادیه هتلداری مازندران خواست تا هر چه زودتر حساب های ماهواره ای را ببندد و سپس با غیرحرفه ای دانستن آژانس مسافرتی، اعتبار مجوز هتل را نسبت به مجوز سه ساله آژانس مسافرتی زیر سوال برد. ‌

سیدحسن سیادتان رئیس اتحادیه هتل داران فارس به پیچیدگی صدور و محدودیت مجوز فعالیت هتل ها و همچنین گسترش فروشگاه های مبلمان اشاره کرد.

مکاتبه اختصاص سهمیه آرد و کره هتلی

علی عسگر شالبافیان – معاون گردشگری – در ادامه اقدامات برای ادامه معافیت از مالیات مستقیم به دلیل فرصت از دست رفته در دوران تاج، اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در حوزه گردشگری توسط مجلس، اصلاح تعرفه آب، از برق خبر داد. و گاز تسهیلات توریستی و از تغییر تعرفه اقامت در هتل ها به دلیل افزایش هزینه ها خبر داد: بخشنامه بازنگری در قیمت گذاری طبق اجازه وزیر ابلاغ شد.

وی همچنین از هتل ها خواست تا در مورد برنامه هفتم توسعه و آنچه می تواند در قانون گنجانده شود، پیشنهاداتی ارائه دهند.

شالبافیان از بازنگری در قانون توسعه گردشگری ایران خبر داد و افزود: مواردی مانند عوارض شهری و مغایرت در بازنگری این قانون لحاظ شده است، مواردی که طی سالیان گذشته برای ما ثابت شده است و اگر قانونی نداشته باشیم. با آن ما مشکل خواهیم داشت.”

معاون گردشگری در خصوص اختصاص هتل ها برای سهمیه روغن و آرد گفت: از طریق وزارت جهاد کشاورزی موضوع در نظر گرفتن سهمیه های ویژه برای مراکز اقامتی را ادامه دادم که البته این موضوع نیازمند خود سازمان هاست. این موضوع را ادامه دهید.»

وی سپس درباره طرح اتحادیه های ذیربط که در مجلس در حال اجراست، گفت: به محض اطلاع به بررسی موضوع عدم شمول گردشگری پرداختیم. آقای ضرغامی همچنین نوشت که برخی از مواد این طرح نیاز به اصلاح دارد تا به سازمان های گردشگری آسیبی نرسد. زیرا طبق این قانون همه سازمان ها منحل می شوند و تشکل های جدید ایجاد می شود. در این زمینه نامی از گردشگری ذکر نشده است. با پیگیری وزیر مقرر شد تبصره ای مبنی بر حذف تشکل های گردشگری اضافه شود.

شالبافیان همچنین یادآور شد: با پایان برنامه ششم توسعه اصناف احیا می شوند و این منجر به انشعاب می شود، نباید اجازه دهیم.

جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتلداری ایران گفت: به آنچه از یک تشکل حرفه ای انتظار داشتیم، نرسیدیم و اگر این روند ادامه پیدا کند، تمایل به عضویت در اتحادیه داریم. قانون همچنان پشت اتحادیه است.

رئیس اتحادیه هتل داران ایران درباره انتقاد از نرخ هتل در این جلسه گفت: این تراز نرخ است. خود سازمان های دولتی ارز خارجی را می گیرند. بنابراین پذیرفته شده است. اکثر هتل ها متضرر شده اند و مدیریت هتل کوچکترین بهانه ای برای سرمایه دارد، باید به نوعی جبران شود تا سرمایه گذاران جدید جذب شوند و بخشی از هزینه هتل ها از این محل تامین شود. این اقدام حتی آژانس ها را هم فعال می کند، اگر مسافر خارجی با آژانس بیاید قطعا هزینه ها کمتر می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا