نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

بر اساس یک گزارش روشن، دکتر بهرام عین اللهی در همایش روسای آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشکده های علوم بهداشتی سراسر کشور در مرکز همایش های بیمارستان شهید رجایی تهران با اشاره به پیشرفت در دنیای فناوری اطلاعات و حوزه هوشمندسازی نرم افزار در دنیا تاکید کرد: در حالی که دنیا نرم افزار جهشی را طی می کند و ابزارها و تکنیک های جدید در این زمینه لحظه به لحظه در بازار ظاهر می شود، دانشگاه های ما باید از همه ظرفیت های فناوری خود استفاده کرده و آن را به روز نگه دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروزه مگا کامپیوتر و هوش مصنوعی در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته است و باید در این زمینه نوآور باشیم تا خدمات نظام سلامت در سریع ترین زمان ممکن به مردم ارائه شود. و با الگوی دسترسی منصفانه و معقول.

آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع است

وی یکی از شاخص های ارزیابی روسای دانشگاه ها را پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات دانست و گفت: حرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات باید یکپارچه و هم افزا باشد و همه دانشگاه ها به ویژه علوم پزشکی رویکرد منسجمی را اتخاذ کنند. تمام و کمال. با توافق با وزارت بهداشت به عبارت دیگر باید به سمت ایجاد یک سیستم اطلاعاتی واحد در کشور حرکت کنیم. بنابراین باید به آنارشیسم اطلاعات پایان داد و یکنواختی و هماهنگی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم شود.

عین اللهی نقش فناوری اطلاعات را در نظارت و ارزیابی برشمرد و اظهار داشت: هوشمندسازی نظارت و ارزیابی با نرم افزارهای پیشرفته آسان است.

نسخه های الکترونیکی پایه و اساس افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها هستند

وی درباره اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی نشان داده است که می توان هزینه ها را کاهش داد و بهره وری را افزایش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم هوشمندسازی درمان تاکید کرد و اظهار داشت: باید به بحث هوشمندسازی سیستم ها در حوزه درمان توجه ویژه شود. زیرا هوش از بسیاری از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی با توجه به اهمیت یکپارچگی اطلاعات، خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت پژوهش، کامل بودن، صحت، صحت و مرتبط بودن اطلاعات و داده ها است و در دسترس بودن چنین اطلاعاتی باعث ارتقای کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری می شود. در سیستم بهداشت و درمان

عین الهی همچنین پیشنهاد کرد با توجه به گستردگی و گستردگی کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، جشنواره‌های سالانه از جمله جشنواره‌های فارابی، خوارزمی و رازی و پژوهش‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های بهتری برای حمایت از طرح‌های خوب در این حوزه برگزار شود. در فناوری اطلاعات سپاسگزار باشید

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با توجه به سالگرد حمله جنایتکارانه ناوگان متجاوز آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب های خلیج فارس گفت: فعالان دروغین حقوق بشر بزرگترین فجایع تاریخی را رقم زدند. و نشان داد که کودکان و زنان بی گناه هستند و پشیمان نیستند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران مانند دیگر کشورهای جهان دو سال و چند ماه است که با تاج و تخت می جنگد و مدعیان حقوق بشر ملت ایران را از دارو و دارو محروم کرده اند. تجهیزات در این شرایط محروم گفتند که دارو و تجهیزات مجاز نیست. اما بانکی وجود نداشت که از طریق آن دارو و تجهیزات بخریم و از طریق آن پول پرداخت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا