برترینهای کسب و کارعمومی

نکات مهم برای استفاده از ماسک مو چیست؟

ماسک مو یکی از ابزارهای بسیار خوب برای ترمیم آسیب‌های وارد شده ناشی از نور خورشید، استفاده بیش از اندازه از حالت‌دهنده‌های گرمایی و رنگ مو به حساب می‌آید. نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که استفاده از ماسک‌های مو بهتر است به صورت پیوسته انجام شده تا محافظت از موها و تغذیه مناسب آنها به خوبی تامین شود. در این مطلب قصد داریم نکات مهم درباره ماسک مو را به شما یادآوری کنیم تا با رعایت آنها از حداکثر پتانسیل ماسک موی خود بهره ببرید.

1) انتخاب ماسک مناسب برای نوع موهایتان

برای اینکه بیشترین تاثیر را از ماسک موی خود شاهد باشید، باید ابتدا یک ماسک مو مناسب با نوع مو خود را انتخاب کنید. برای افرادی که موهایی بسیار خشک و آسیب دیده دارند، ماسک‌هایی که خاصیت کاندیشنینگ عمیق دارند انتخاب بهتری هستند. برای زنانی که موهای ضعیفی دارند، ماسک‌های مو سرشار از پروتئین انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. آن دسته از خانم‌هایی که موهای چرب دارند نیز ترجیحا نباید از ماسک‌های مو استفاده کنند، مگر اینکه قسمت انتهایی موها خشک و آسیب دیده باشند.

ماسک مو چیست و با نرم کننده چه فرقی دارد ؟

بسیاری از افراد فرق نرم کننده با ماسک مو را نمی‌دانند. ماسک مو محصولی است که معمولا در آن از روغن‌ها، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد مغذی استفاده می‌شود تا سلامت و لطافت موها افزایش یابد. در واقع ماسک مو بسیار قوی‌تر از نرم‌ کننده مو عمل کرده و آب‌رسانی و تغذیه‌رسانی بهتری را به بافت مو انجام می‌دهد. سلامت مو به دلایل زیادی می‌تواند دچار آسیب شود که از جمله آنها می‌توان به تحمل حرارت زیاد (استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو)، آلودگی‌های محیطی، رنگ و دکلره کردن، بستن محکم و مداوم مو و… اشاره کرد. در این صورت موها شکننده و ضعیف می‌شود. بهترین محصولی که در این شرایط می‌توانید در کنار شامپو و مصرف قرص تقویت مو مورد استفاده قرار دهید، چیزی نیست به جز ماسک مو.

انواع ماسک مو

طرز صحیح استفاده از ماسک مو دقیقا به نوع ماسک مو بستگی دارد. انواع ماسک مو عبارتند از:

  • ماسک موی داخل حمام
  • ماسک موی بعد از حمام

طرز صحیح استفاده از ماسک مو داخل حمام

استفاده از ماسک مو بسیار ساده است. اگر روی ماسک مویی که تهیه کرده‌اید، نوشته شده که داخل حمام و بعد از شستن موها باید مورد استفاده قرار بگیرد، طبق مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید

شامپو ی مناسب موی خود را انتخاب کرده و با استفاده از آن موهای خود را بشویید. در بازار شامپوهای مختلفی مخصوص موی خشک، چرب، رنگ شده و… وجود دارد. ممکن است لازم باشد اگر موهایتان خیلی چرب است ۲ بار آن را با شامپو بشویید.

۱۰ نکته کاربردی برای استفاده از ماسک مو

۱. توجه به نوع مو

یکی از نکات مهمی که باید برای استفاده از ماسک مو به آن دقت کنید؛ انتخاب ماسک مورد نظر بر اساس نیاز مو است. برای مثال اگر شما جزو افرادی هستید که موهای خشکی دارند، بهتر است از ماسک‌هایی که خاصیت کاندیشنینگ عمیق‌تری دارند، استفاده کنید. افراد دارای موهای ضعیف و آسیب دیده می‌توانند به سراغ استفاده از ماسک موهای دارای انواع پروتئین بروند. اشخاصی هم که دارای موی چرب هستند، بهتر است به طور کلی از ماسک مو استفاده نکنند؛ مگر اینکه قسمت انتهای موی آنها آسیب دیده و یا بسیار خشک باشد.

۲. هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید

برای اینکه نتیجه بهتری از استفاده از ماسک مو بگیرید؛ بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار از این محصول مراقبتی استفاده کنید. به یاد داشته باشید تداوم، یکی از اصل‌های نتیجه بهتر است. اگر موهای شما بیش از حد آسیب دیده یا خشک باشد، شما مجاز هستید هفته‌ای ۲ بار نیز از ماسک مو استفاده کنید.

انواع ماسک مو چیست

ماسک‌های مو به دو دسته کلی، ماسک مو آبکشی و ماسک مو بدون آبکشی تقسیم می‌شوند. ماسک‌های آبکشی غلیظ‌‌تر و کرم مانند هستند و داخل حمام استفاده می‌شوند. این محصولات به داخل کوتیکول‌های مو نفود کرده و باعث آبرسانی به موها می‌شود.

ماسک موهای بدون آبکشی بعد از حمام و برای موهای خیس و مرطوب استفاده می‌شوند. همان‌طور که از اسمش پیداست بعد از استفاده نیازی به آبکشی نداشته و یک لایه محافظ روی موها در برابر گرمای ناشی از سشوار و آلودگی هوا ایجاد می‌کنند. این محصولات از وز شدن موها جلوگیری و به حالت دادن موها کمک می‌کنند.

نحوه استفاده از ماسک مو

بیشتر ماسک‌های مو وقتی روی موهای تمیز و خشک شده با حوله که هنوز رطوبت دارند استفاده می‌شوند بهترین بازده را دارند. با این حال، اگر از ماسک مویی که عمدتاً از روغن تشکیل شده است، مانند روغن نارگیل یا زیتون استفاده می‌کنید، بهتر است ماسک را روی موهای خشک بمالید. از آنجایی که روغن و آب باهم ترکیب نمی‌شوند، برخی از متخصصان مراقبت از مو معتقدند که موهای خشک بهتر از موهای خیس قادر به جذب چربی هستند.

چه موادی در ماسک مو به خوبی کار می کنند؟

ماسک های مو در مورد موادی که می توانند مقداری TLC به موهای شما بدهند، طیف گسترده ای را ایجاد می کنند.

موادی که ممکن است بهترین کار را برای شما داشته باشند به نوع مو و وضعیت مو و پوست سر شما بستگی دارد.

در اینجا برخی از محبوب ترین موادی که باید در یک ماسک خریداری شده در فروشگاه جستجو کنید
یا هنگام تهیه ماسک خود آزمایش کنید، آورده شده است:

موز. اگر می‌خواهید موخوره را کاهش دهید، موز یک ماده خوب برای اضافه کردن به ماسک مو اصل است.
سیلیس موجود در موز همچنین ممکن است به نرم تر و براق شدن موهای شما کمک کند.
طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، موز همچنین دارای خواص ضد میکروبی است. این ممکن است به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

تخم مرغ مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ، از جمله ویتامین های A و E، بیوتین و فولات، ممکن است به رشد مو کمک کنند،
در حالی که پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به تقویت مو کمک کند.

بهترین زمان استفاده از ماسک مو | بهترین ماسک مو چیست | طرز استفاده از ماسک مو نی نی سایت
روغن آووکادو. مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مانند اسید فولیک، آهن و منیزیم ممکن است به مهر و موم کردن کوتیکول مو کمک کند.
این می تواند به مقاومت موهای شما در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

عسل. عسل به عنوان یک مرطوب کننده در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند به موهای شما کمک کند تا به داخل کشیده شوند و رطوبت بیشتری را حفظ کنند.
همچنین می تواند رشد سلول های پوست را تحریک کند، که ممکن است به تقویت فولیکول های مو کمک کند.

روغن های مفید به کار رفته در ماسک موهای آماده و خانگی

روغن نارگیل. ضمنا روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی پایینی که دارد می تواند برای حالت دادن عمیق به ساقه مو نفوذ کند.
این می تواند به کاهش خشکی و موخوره کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نیز نشان داده است که روغن نارگیل
می تواند از دست دادن پروتئین را در صورت استفاده بر روی مو کاهش دهد.

روغن زیتون. رطوبت شدید می خواهید؟ روغن زیتون حاوی اسکوالن است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود اما با افزایش سن کاهش می یابد.
اسکوالن برای مو و پوست مرطوب ضروری است.

آلوئه ورا. اگر می خواهید پوست سر خود را آرام و آرام کنید، ماسک مو با آلوئه ورا را در نظر بگیرید که خاصیت ضد التهابی دارد.
همچنین حاوی ویتامین های C، E و B-12، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تقویت و تغذیه موهای شما کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا