واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ یک گام تا اخذ ایزو ۱۷۰۲۵

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ یک گام تا اخذ ایزو ۱۷۰۲۵

مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ تا پایان تابستان ۱۴۰۳ استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ را برای دامنه سنگ اخذ خواهیم کرد.

محمد رئیسی مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح فعالیت‌ها و خدمات این آزمایشگاه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱  پیاده‌سازی آزمایش‌های سنگ در این آزمایشگاه آغاز شد و سال گذشته مورد ارزیابی سامانه مرکز تأیید صلاحیت ملی ایران (NACI) قرار گرفت و تا پایان تابستان ۱۴۰۳ استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ را برای دامنه سنگ نیز اخذ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ پروانه ارائه خدمات آزمایشگاهی بتن از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان شد،‌ اضافه کرد:‌ آزمایشگاه سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ از مرکز تأیید صلاحیت ملی ایران (NACI) شده و سال ۱۴۰۱ به‌عنوان واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر مستقر شده است.

مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ در تشریح فعالیت این آزمایشگاه گفت: به‌طور کلی هر ساختمانی که در کشور ساخته می‌شود، مطابق مقررات ملی ساختمان باید از بتنی که برای ساخت اسکلت آن استفاده می‌شود، نمونه‌برداری و روی آن آزمایش انجام شود که این عملیات در آزمایشگاه سنگ انجام می‌شود.

رئیسی بیان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر فضا و تجهیزات لازم را برای پیاده‌سازی کارهای آزمایشگاهی در اختیار آزمایشگاه استاندارد سنگ قرار داده و اکنون این واحد دانشگاهی به‌طور متوسط ماهانه ۱۰ میلیون تومان درآمد خالص از این آزمایشگاه دارد.

وی با بیان اینکه در اطراف خمینی‌شهر چندین شهرک صنعتی وجود دارد که همگی در زمینه تولید سنگ فعالیت می‌کنند، درباره برنامه‌های آینده آزمایشگاه استاندارد سنگ مطرح کرد:‌ همکارشدن با سازمان ملی استاندارد، افزایش دامنه‌های فعالیت آزمایشگاه، اخذ پروانه ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه خاک از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، افزایش پایه آزمایشگاه و تولید تجهیزات آزمایشگاهی ازجمله برنامه‌های آینده این آزمایشگاه خواهد بود.

مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر عنوان کرد:‌ جلوگیری از افزایش دامنه فعالیت‌های آزمایشگاه، کمبود تجهیزات و مشکلات مالی ازجلمه نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور است.

رئیسی با ارائه پیشنهادی برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها توضیح داد:‌ باید مشابه مراکز رشد دولتی مانند شهرک‌های علمی تحقیقاتی به واحد‌های فناور کمک مالی کنند. راه آن نیز به نظر می‌رسد این باشد که برای مراکز رشد بودجه جدایی در نظر گرفته شود که اگر توسط واحد‌ها هزینه نشود به سازمان بازگردانند.

به گزارش آنا، محمد رئیسی دارای مدرک دکتری گرایش سازه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خمینی‌شهر، استاد راهنمای بیش از ۲۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ بیش از ۲۰ مقاله در محلات معتبر بین‌المللی و بیش از ۲۰ مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی اکنون روی تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی دانش‌بنیان فعالیت تحقیقاتی می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا