وزارت بهداشت دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجتماعی است

خبر روزانه/ هراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت متعهد به ایجاد دانشگاه های علوم پزشکی اجتماعی برای رصد نیازهای جامعه و رفع آنها است.

این مطلب را یونس پناهی امروز در نشست سفرا و دیپلمات های کشورهای آسیایی و اروپایی که با حضور نمایندگان IVF، یونسکو، یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و چند نهاد بین المللی دیگر در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد، بیان کرد. از سال 2010 در منطقه و در رده شانزدهم جهان قرار گرفت که موقعیت قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه در گذشته مطالعات در جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن نیازهای کشور و متناسب با دانشگاه های نسل اول و دوم انجام می شد، افزود: حوزه سلامت اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون علمی و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: اجرای طرح های تحقیقاتی با در نظر گرفتن پاسخگویی، حل مشکل و تمرکز بر نیازها انجام می شود. بر این اساس، هر تحقیق بهداشتی باید یک کاربر داشته باشد.

پناهی با بیان اینکه کشور در مبارزه با بیماری های عروق کرونا ویروس قلب در جهان از جایگاه خوبی برخوردار است، گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، دانشمندان ما 6 نوع واکسن را با پلتفرم های مختلف روانه بازار کرده اند. کرون خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف نیاز به همکاری در زمینه سلامت دارند و در این راستا ایجاد شبکه های تحقیقاتی با همکاری کشورهای مختلف ضروری است.

وی ادامه داد: اگر در زمینه پیشگیری از کرونا همکاری نشود، کشورها همچنان از این بیماری رنج خواهند برد. بنابراین، همه کشورها باید از پتانسیل تحقیقاتی یکدیگر و همچنین همکاری و تعامل با یکدیگر برای مهار ویروس کرونا استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماری کرونا نشان داده است که تحقیقات سلامت باید جامعه محور باشد و کشورهای مختلف بتوانند از یکدیگر بهره ببرند. خوشبختانه ایران فرصتی برای همکاری با سایر کشورها در زمینه آموزشی و پژوهشی دارد و آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای مختلف را دارد.

پناهی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بزرگترین و قدرتمندترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و همواره از فرصت های این دانشگاه در کلان سیاست کشور استفاده می شود، گفت: ارتباط با این دانشگاه برقرار است. سفیران کشورهای مختلف ، بسیار موثر و مهم خواهد بود. وزارت بهداشت از تمامی فرصت های کشور برای توسعه روابط بین الملل در زمینه آموزشی، درمانی و پژوهشی استفاده خواهد کرد.

وی درباره فعالیت پژوهشکده نیماد در کشور گفت: این پژوهشکده شرایطی را برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با سایر کشورهای علاقه مند و محققین و کارشناسان ایجاد کرده است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این پتانسیل به خوبی استفاده می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: استفاده از روش‌های نوین مانند سلول‌درمانی، پزشکی بازساختی و داروهای نوترکیب مواردی است که در آینده درمان را به دنبال خواهد داشت و کشورمان آمادگی اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک با سایرین را دارد. . کشورها. “

محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: ارتباط کشورها در علم و فناوری یکی از نیازهای امروز کشورهاست.

وی افزود: تاج به گسترش دیپلماسی بین کشورها برای رسیدگی به بسیاری از مسائل کمک کرده و نشان داده است که کشورها می توانند در زمینه کنترل بیماری، درمان، تشخیص، پیشگیری و واکسیناسیون با یکدیگر همکاری کنند زیرا این دیپلماسی علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همکاری کشورها در مبارزه با این بیماری جهانی نشان دهنده پتانسیل همکاری کشورها با دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جایگاه علمی و پتانسیل غنی پژوهشی با همکاری سایر دانشگاه ها است. و کشورها اقدامات خوبی انجام داده اند و آماده توسعه این همکاری هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا