بین الملل

وزیر خارجه مصر: روابط ایران و مصرعامل مهمی برای مهار بحران‌های منطقه‌ای است

به گزارش خبر روزانه، سامح شکری در دیدارش با حسین امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار بین دو وزیر در نیویورک و دیدار اخیر سید ابراهیم رییسی و السیسی در ریاض، بازیابی روابط دو کشور براساس احترام‌ متقابل و منافع مشترک را از اولویت‌های مصر دانست و گفت سیاست مصر تلاش برای بنیان نهادن همکاری‌های مشترک بر مبنای منافع مشترک است و همچنین روابط دو کشور می‌تواند عامل مهمی برای ثبات و مهار بحران‌های منطقه‌ای باشد.

شکری با اظهار خرسندی از احیای روابط ایران و عربستان گفت مایلیم روابط آینده ایران و مصر نیز بر بنیان های استوار بنا نهاده شود.

به گزارش خبر روزانه، وی عضویت مشترک مصر و ایران را در جنبش عدم‌ تعهد، سازمان همکاری‌های اسلامی و گروه بریکس را از فرصت‌های همکاری میان دو کشور دانست.

سامح شکری مسئله فلسطین را موضوع مهم مورد اهتمام دو کشور و منطقه دانست و گفت مصر و ایران در حمایت از مسئله فلسطین و توقف جنایت علیه ملت فلسطین متفق هستند و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از ملت فلسطین انجام خواهیم داد و در حمایت از فلسطین، دیدگاه قاهره و تهران کاملا مشترک است.

310310

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا