وعده سرویس‌ فوق‌العاده اتوبوس برای ظرفیت‌های تکمیل‌شده نوروزی

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سامانه‌های پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی در همه مسیرها فعال بوده و برای ظرفیت‌های تکمیل‌شده، سرویس فوق‌العاده پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبر روزانه، وضعیت نابسامان در بلیت‌های حمل‌ونقل مسافری، در تمامی مدهای حمل‌ونقل آشکار است. در حال حاضر ۷۵۰۰ اتوبوس برای سفرهای‌ برون‌شهری اختصاص یافته که البته در مقایسه با دو سال گذشته که آمار اتوبوس‌های فعال حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ عدد بوده، این عدد نصف شده است. همین موضوع هم تا حد زیادی کمبود بلیت اتوبوس را توجیه می‌کند. 

این در حالی است که در این مدت وعده‌هایی برای افزایش ناوگان اتوبوسرانی مطرح شده است. از یک طرف در حالی که در قانون ۱۴۰۲، امکان واردات اتوبوس تا سقف ۵۰۰۰ اتوبوس وجود داشت، این موضوع به ۵۰ اتوبوس محدود شد و از طرف دیگر وعده اضافه شدن ۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم عملی نشد.

بیشتر بخوانید

۷۵۰۰ اتوبوس آماده سفرهای نوروزی

تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از نصف شده است

در این میان هم خرید بلیت برای سفرهای داخلی، در روزهای پایانی سال به یکی از معضل‌های اصلی برای مسافران تبدیل شده است؛ زیرا اگر قصد سفر با هر یک از وسایل حمل‌ونقل عمومی را داشته باشند، باید از حدود یک ماه قبل برای خرید اقدام کنند؛ در غیر این صورت به‌سختی می‌توان بلیتی برای خرید در سامانه‌های فروش پیدا کرد.

تمام سامانه‌های پیش‌فروش بلیت اتوبوس فعال هستند 

در این راستا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقرجوان -مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- مطالب منتشرشده مبنی‌بر اتمام پیش‌فروش بلیت‌ اتوبوس برای سفرهای نورزی ۱۴۰۳ را نادرست خواند و گفت: پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی در جریان است و در برخی مسیرهای خاص که ظرفیت صندلی‌ها پر می‌شود، سرویس فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر «سامانه‌های فروش بلیت شرکت‌های مسافربری» برای تهیه بلیت در همه مسیرها باز است و البته این امکان وجود دارد که متقاضیان در ساعت خاصی در برخی از روزها با پر بودن ظرفیت‌ها در یک مسیر خاص مواجه شوند که در صورت ثبت‌نام در فهرست انتظار سامانه‌ها از زمان اعلام ظرفیت جدید برای مسیر مورد نظر مطلع می‌شوند و می‌توانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند. همچنین ظرفیت پیش‌بینی‌شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به‌طور کامل برای خدمت‌رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند.

گفتنی است، سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. 

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا