حوادث

پرواز هواپیما و بالگرد اورژانس تهران برای نجات زنی باردار در زاهدان

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از اعزام هواپیما و بالگرد اورژانس تهران برای نجات یک مادر باردار در سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمد اسماعیل توکلی در گفت‌وگو با خبر روزانه، در این باره گفت: عصر روز گذشته، ۱۶ اسفندماه،  درخواست کمک برای انتقال یک خانم ۱۷ ساله باردار از استان سیستان و بلوچستان که به دنبال نارسایی کبد نیازمند پیوند فوری بود، به EOC وزارت بهداشت ارسال شد. با توجه به مسافت طولانی بین زاهدان و تهران و اهمیت زمان در این مورد اورژانس هوایی استان تهران با هماهنگی هوانیروز ارتش و اداره پیوند وزارت بهداشت، صبح امروز در ساعت ۷:۵۲ با یک فروند هواپیمای فرندشیپ از فرودگاه مهرآباد به مقصد زاهدان پرواز کرد.

وی با بیان اینکه هواپیما در ساعت ۱۰:۳۵ در فرودگاه زاهدان به زمین نشست، گفت: بیمار نیز در ساعت ۱۱:۴۸ با علائم حیاتی پایدار به مقصد تهران پرواز کرد. در طول پرواز سه ساعته و ۲۰ دقیقه‌ای، کارشناسان اورژانس هوایی استان تهران خدمات و مراقبت های تخصصی لازم را به بیمار ارائه دادند و هواپیما در ساعت ۱۵:۰۸ در تهران به زمین نشست.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران ادامه داد: بیمار در حالی که علائم حیاتی پایداری داشت، در ساعت ۱۵:۱۵ به آمبولانس زمینی مجهز به تجهیزات ICU  اورژانس تهران تحویل داده شد و از آنجا به بیمارستان فیروزگر منتقل شد، تا خدمات درمانی لازم و فوری را دریافت کند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا