بین الملل

پنهان‌کاری پنتاگون درباره «برج۲۲»؛ حمله مقاومت عراق به چشم آمریکا

رسانه آمریکایی فاش کرده پنتاگون ماموریت اصلی پایگاه آمریکا در اردن را که چندی پیش توسط مقاومت عراق هدف قرار گرفت، مخفی کرده است.

به گزارش خبر روزانه، پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در اردن که ماه گذشته میلادی هدف حمله مقاومت عراق قرار گرفت و در پی آن سه نظامی کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند، آن‌گونه که پنتاگون می‌گوید تنها یک «مرکز پشتیبانی لجستیک» نیست.

وبگاه اینترسپت به نقل از ۲ منبع نظامی آمریکایی فاش کرده برج ۲۲ علاوه بر تعریفی که پنتاگون از آن ارائه داده، یک مرکز پهپادی برای  انجام فعالیت‌های جاسوسی از نیروهای مقاومت برای هدف قرار دادن آن‌ها در عراق و سوریه است.

این رسانه آمریکایی خبر داده برج ۲۲ مرکزی برای انجام عملیات‌های نیروهای ویژه و پایگاه امدادی هوایی است. 

اینترسپت همچنین نوشته در حالی که پنتاگون می‌گوید ماموریت برج ۲۲ نبرد با داعش بوده است، از زمان عملیات «طوفان الاقصی»، تمرکز این پایگاه به سمت نیروهای مقاومت منطقه تغییر کرده است.

پنهان‌کاری پنتاگون درباره «برج۲۲»؛ حمله مقاومت عراق به چشم آمریکا
پایگاه برج ۲۲

یک سرباز نیروی هوایی آمریکا که واحد او اخیرا در این پایگاه مستقر بوده است، به اینترسپت گفت: «نامیدن برج ۲۲ به یک پایگاه حمایت لجستیک کاملا مزخرف است».

گفته شده حمایت لجستیک تنها بخش کوچکی از ماموریت این پایگاه و معادل رساندن مواد غذایی و سوخت به پایگاه نزدیک آن یعنی «التنف» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن است.

این نظامی آمریکایی در ادامه می‌گوید: «هدف اصلی برج ۲۲ عملیات پهپادی علیه شبه‌نظامیان در عراق و سوریه برای هدف قرار دادن آن‌هاست. هدف اصلی که من مشاهده کردم، از بین بردن اهداف مورد نظر است».

او همچنین می‌گوید برج ۲۲ برای پایگاه‌های دیگر آمریکا در اردن اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا