پیشگویی‌های نوستراداموس برای سال ۲۰۲۳

غزل زیاری: سال 2023 از چند روز پیش آغاز شد، در حالی که مردم جهان در سه سال اخیر به دلیل همه گیری کووید-19، جنگ های فراوان و بحران های سیاسی روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند و اکنون منتظرند تا ببینند سال 2023 چه چیزی برایشان به ارمغان خواهد آورد.

nostradamus-prediction.jpg

خیلی ها امیدوارند بعد از سه سال تلخ و پر استرس، سال جدید برایشان نقطه عطفی باشد و با خوش بینی روزهای بهتری را تجربه کنند. اما شاید برایتان جالب باشد که ببینید چه پیش بینی هایی برای امسال انجام شده و چه چیزی بهتر از پیش بینی های نوستراداموس است؟

نوستراداموس کیست؟

میشل دو نوستراداموس، معروف به نوستراداموس، پزشک و ستاره شناس قرن شانزدهمی بود که در سال 1503 در شهر سن رمی در جنوب فرانسه متولد شد. پس از فارغ التحصیلی به عنوان پزشک کار کرد و بیماران طاعون را معالجه کرد و چندین کتاب در زمینه پزشکی نوشت.

او به غیر از پزشکی به نجوم و طالع بینی نیز علاقه داشت و به تدریج به دلیل توانایی در پیشگویی مشهور شد و مجموعه ای از این پیشگویی ها را در قالب شعر منتشر کرد. کتاب او به سبکی مرموز و مبهم نوشته شده است که درک آن دشوار بود. با این وجود، او مشهور شد و نوستراداموس پیروان زیادی داشت که معتقد بودند او می تواند وقایع آینده را پیش بینی کند.

پیشگویی های او از وقوع جنگ ها و انقلاب ها تا بلایای طبیعی و پایان جهان را در بر می گرفت و البته بسیاری از پیشگویی های او پر از ابهام است و می توان آن ها را به گونه های مختلف تفسیر کرد و در نتیجه صحت این پیشگویی ها نمی تواند به راحتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

اما عده ای بر این باورند که نوستراداموس قادر به پیش بینی رویدادهای مختلف بوده است. نوستراداموس در سال 1566 درگذشت، اما شهرت او به عنوان یک پیشگو همچنان ادامه دارد.

پیشگویی نوستراداموس برای سال 2023

این پیش بینی کننده فرانسوی رویدادهای زیر را برای امسال پیش بینی کرد:

جنگ خونین

به زودی آنارشیست ها این سه نفر را نابود می کنند. این جنگ 27 سال طول می کشد و کافران می میرند یا اسیر و تبعید می شوند. نیویورک تایمز در گزارش خود اشاره کرد که این پیشگویی ممکن است مربوط به وقایع روسیه باشد. این نسخه آمریکایی سعی دارد با کمک پیشگویی های نوستراداموس وقایع جهان را تفسیر کند.

چراغ ها در مریخ خاموش می شوند

یکی دیگر از پیش گویی های شگفت انگیز نوستراداموس “کم شدن نور در کره مریخ” است. برخی معتقدند این پیش بینی به معنای شکست ماموریت مریخ است و برخی دیگر معتقدند که نوستراداموس حضور موجودات زنده در مریخ، وجود شبکه الکتریکی در این سیاره و قطع شدن این شبکه را پیش بینی کرده است!

آتش زدن کاخ سلطنتی

پیش بینی نوستراداموس به این صورت بود: “شهاب سنگی به عمارت سلطنتی سقوط می کند و آن عمارت در شعله های آتش خواهد رفت.”

برخی نشریات در این رابطه نوشتند که نوستراداموس پیش بینی کرده بود که شهاب سنگی به کاخ باکینگهام برخورد کند و باعث آتش گرفتن ساختمان شود. البته این پیش بینی سال ها قبل از ساخت کاخ باکینگهام انجام شده بود و نوستراداموس فقط به آتش زدن عمارت سلطنتی اشاره کرد و به کاخ خاندان سلطنتی بریتانیا اشاره مستقیمی نشد.

غذای گران قیمت

در پیشگویی دیگر نوستراداموس آمده است که قیمت غذا آنقدر بالا می رود که مردم یکدیگر را می خورند: «عسل گرانتر از موم شمع خواهد بود. قیمت گندم آنقدر بالا می رود که مردم از سر ناچاری مجبور به خوردن همسایگان خود می شوند».

البته این پیش بینی برای سال گذشته هم انجام شد اما در سال 2022 این اتفاق نیفتاد و امیدواریم امسال دیگر شاهد آن نباشیم.

پیشگویی های نوستراداموس چقدر دقیق است؟

افرادی که پیشگویی های نوستراداموس را مطالعه کرده اند، به خوبی می دانند که این پزشک فرانسوی در «حساب» مهارت خاصی داشت; یعنی در تخیل پیشگویی هایی که می توان با حوادث مختلف جهان پس از وقوع آنها همراه شد.

نوستراداموس نتوانست ضرری را که یک سیاستمدار جوان در سال 2022 به مردم جهان وارد کند، پیش بینی کند. همچنین به یک دلیل بسیار ساده و واضح: آینده غیرقابل پیش بینی است. البته نوستراداموس پیشگویی های مبهمی در مورد جنگ افروز داشت و برخی معتقدند که منظور وی جنگ افروز جوان در دنیای مدرن بود.

به عنوان مثال، بسیاری از مردم بر این باورند که در برخی از پیشگویی های خود، نوستراداموس ظهور سیاستمداری مانند آدولف هیتلر را پیش بینی کرد. جوانی که در فقر به دنیا آمده و بزرگ شده است و با سخنرانی های هیجان انگیز خود افراد زیادی را گرد هم می آورد و اسیر خود می کند و آوازه او حتی به کشورهای شرقی هم می رسد.

منبع: داستان دیروز

دکمه بازگشت به بالا