چرا ریزش قیمت نفت در موج دوم کرونا تکرار نخواهد شد؟

چهارشنبه گذشته ، تصمیم کمیته نظارت بر مشترک وزیران اوپک پلاس برای کاهش محدودیت های عرضه از ماه آینده که همزمان با افزایش تعداد موارد ویروس تاج بود ، واکنش منفی را از بازار نفت برانگیخت.

به گزارش خبر روزانه ، چهارشنبه گذشته کمیته نظارت بر مشترک وزیران اوپک-پلاس توافق کرد که منابع داوطلبانه این گروه را از ماه مه کاهش دهد تا پس از شیوع ویروس تاج از 9.7 میلیون بشکه در روز به 7.7 میلیون بشکه در روز ، تقاضای داوطلبانه این گروه را کاهش دهد. . بشکه ها را یک روز سبک کنید. این گروه گفت که قصد دارد با افزایش تدریجی تقاضا ، تولید را تنها از 7.7 میلیون بشکه در روز از ماه اوت تا دسامبر محدود کند. بازار نفت نسبت به این تصمیم واکنش منفی نشان داد و “وست تگزاس واسطهت” 1.24٪ سقوط کرد و نفت خام برنت 0.75٪ کاهش یافت.

اگرچه ممکن است این تحرکات بازار به صورت عادی تعبیر شود ، آنها نشان می دهند که بازار نگران عجله اوپک پلاس است تا بتواند محدودیت های عرضه را در پی شیوع Covid 19 در ایالات متحده کاهش دهد.

شکست موج تاج دوم

نگرانی وجود دارد که افزایش تولید نفت اوپک پلاس در صورت شروع دوباره بسته شدن اقتصادها و کاهش تقاضا ، منجر به افت دیگری در قیمت ها شود. در واقع اوپک پلاس اذعان کرده است که اگر موج دوم عفونت کروناویروس افزایش یابد ، توازن در بازارها دشوار خواهد بود.

خبر بد این است که کمتر از 10 ایالت در ایالات متحده آمریکا ، به خصوص فلوریدا ، تگزاس و آریزونا ، مجبور شده اند پس از احیای مجدد روند بازگشایی مجدد را معکوس کنند.

موارد جدید در ایالات متحده به 60،000 مورد در روز رسیده است که دو برابر بیشتر از ماه آوریل است و همانطور که قبلاً توسط متخصص بیماری های عفونی آنتونی فوسی هشدار داده شده بود ، می تواند از 100000 مورد در روز فراتر رود. 19 مورد کاوید از 3.5 میلیون شخصیت در ایالات متحده عبور کرده است و تاکنون 140،000 نفر جان باخته اند.

جای تردید است که روند مشابهی ممکن است در سایر مصرف کنندگان عمده نفت مانند هند و برزیل نیز رخ دهد. با این وجود دلایلی وجود دارد که نفت در ماه آوریل سقوط نخواهد کرد.

اول ، در بسیاری از کشورها اتفاق می افتد که بحران مراقبت های بهداشتی اولیه با عاقلانه کنترل می شود و چین دستورالعمل هایی را برای مبارزه با موج دوم تدوین کرده است. چین مرکز اصلی بحران بوده است و اقدامات انجام شده توسط کشورهای مختلف ایالات متحده ، مانند آزمایشات مختلف و قرنطینه در مناطقی و مناطقی که این بیماری افزایش یافته است ، به نظر می رسد که به سرعت کنترل موج دوم شیوع این بیماری را داشته است. . در حقیقت ، برخی معتقدند كه موج دوم بیماری در آمریكا وجود ندارد و این كشور فقط با ادامه موج اول روبرو است.

دوم ، اکنون دنیا تصور بهتری نسبت به مبارزه با Covid 19 نسبت به چهار ماه پیش دارد و به نظر می رسد پیشرفت چشمگیری در یافتن درمانی برای این بیماری وجود دارد. بازار به اخبار مربوط به تولید دارو و موفقیت آنها پاسخ مثبت می دهد.

انطباق با مفاد توافقنامه اوپك پلاس

هنگامی که اوپک پلاس برای اولین بار از کاهش بی سابقه تولید 9.7 میلیون بشکه در روز خبر داد ، در مورد تعهد این گروه به این معامله شک زیادی وجود داشت و افراد مربوطه در ماه اول معامله با نرخ اجرای آن 74٪ بودند. جسور بود اما دور اول کاهش تولید به ثبات بازارها کمک کرد و به نظر می رسید اعضای اوپک پلاس تعهدات خود را جدی تر می گیرند.

وزیر انرژی عربستان ، عبدالعزیز بن سلمان روز چهارشنبه در جلسه کمیته نظارت مشترک اوپک اظهار داشت: از ماه اوت تولیدکنندگان محدودیت عرضه را به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش می دهند ، اما این کاهش بیشتر خواهد بود زیرا برخی کشورها به تعهدات خود عمل نکرده اند. در ماه های اخیر و انتظار می رود این میزان را تا سپتامبر جبران کند و تولید را کاهش دهد.

اوپك پلاس تخمین می زند كه كاهش كل تولید نفت در گروه در اوت و سپتامبر باید حدود 8.5 میلیون بشكه در روز باشد ، زیرا عراق ، نیجریه ، آنگولا ، روسیه و قزاقستان برای تولید جبران پیش فرض در ماه های اخیر باید تولید را افزایش دهند. كاهش دادن.

علاوه بر این ، تولیدکنندگان ایالات متحده تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند و موجودی های نفتی ایالات متحده برای هفته منتهی به 10 ژوئیه 7.5 میلیون بشکه کاهش یافته است که حاکی از کاهش روزانه 2.1 میلیون بشکه است.

با توجه به قیمت های نفت ، از الان تا 30 سپتامبر اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد ، زمان برگزاری جلسه بعدی اوپک پلاس است ، اما به نظر می رسد تولید کنندگان نفت یک درس آموخته اند و به زودی آماده مبارزه با عوامل اصلی بازار نیستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا