چند توصیه‌ مهم بهداشتی در آستانه عید قربان

چند توصیه‌ مهم بهداشتی در آستانه عید قربان

در حالی که ، در صورت عدم توصیه های بهداشتی ، احتمال انتقال دو بیماری کشنده بالقوه خطرناک وجود دارد – تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سیاه زخم دستگاه گوارش از حیوانات آلوده به انسان. بنابراین رعایت اصول بهداشتی هنگام ذبح حیوان و مصرف گوشت آن از ارزش بالایی برخوردار است.

به گزارش خبر روزانه و وزارت بهداشت ، با توجه به اینکه در فصلی از فعالیت کنه ها قرار داریم ، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (BSF) یک مشکل جدی است. این یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش کنه به حیوان منتقل می شود و اگر حیوانی توسط انسان بدون حفظ مشکلات بهداشتی و تجهیزات محافظتی هنگام آلوده شدن حیوان به ویروس کشته شود ، ویروس قابل انتقال است. دفع حیوانات برای انسان. وجود خواهد داشت و باعث بیماری می شود. بنابراین توجه به نکات زیر بسیار مهم است:

از خرید گاو یا گوشت زنده که کشتار و تحویل خارج از شبکه سازمان دامپزشکی می شود خودداری کنید.

– گاو زنده را از مناطق مجاز دام خریداری کنید ، زیرا این مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی هستند.

در تمام مناطق مجاز عرضه حیوانات دامپزشکی وجود دارد که حیوان را قبل و بعد از ذبح بازرسی می کند. برخی از انواع بیماری های گاو علائم واضحی ندارند و فقط توسط دامپزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی تشخیص داده می شوند.

– حیوانات را در کشتارگاه ها بکشید و در هیچ مورد حیوانات را در خانه ها و مکان های عمومی از بین نبرید ، زیرا خونریزی های فعلی می تواند منجر به آلودگی محیط زیست و افزایش دفعات و شیوع بیماری های منتقل شده از حیوانات به انسان شود.

– افرادی که حیوانات را می کشند پس از کشتن باید از وسایل محافظتی مانند دستکش ، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و همچنین وسایل خود را ضد عفونی کنند و خونریزی باید از نظر بهداشتی دفع شود.

گوشت حیوان ذبح شده باید حداقل در مدت 24 ساعت در یخچال در دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری شود تا کیسه صفرا منجمد شود. گلیکولیز همچنین اسیدیته و pH گوشت را افزایش می دهد ، که وقتی گوشت حاوی ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) باشد ، گوشت را از بین می برد.

کبد و سایر احشا باید پس از 48 ساعت نگهداری در دمای 4 درجه سانتیگراد مصرف شوند.

– دامداران نباید حیوانی را که دارای علائم بیماری و بیماری است ، بکشند و بخورند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا