چند توصیه برای روزه‌داری در ایام کرونا

چند توصیه برای روزه‌داری در ایام کرونا

رعایت تغذیه مناسب تأثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها ، به ویژه کوید 19 دارد. حفظ تعادل و تنوع در رژیم روزانه و استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها ، انرژی ، پروتئین و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن را برای بهبود تأمین می کند. عملکرد سیستم ایمنی بدن.

به گزارش خبر روزانه ، لازم به ذکر است که در صورت ناشتا بودن ، که امسال حدود 15 تا 16 ساعت طول می کشد ، اگر اصول تغذیه مناسب صبح و خوردن افطار را رعایت نکنید یا یکی از وعده های غذایی را حذف نکنید ، گرسنگی می تواند سیستم را ضعیف کند. صبح ایمنی و افزایش خطر Covid-19.

به طور کلی ، حفظ رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان به منظور اصلاح عادات غذایی غلط و بهره مندی از برکات معنوی این ماه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با رعایت تعادل و تنوع در رژیم روزانه و استفاده از گروه های اصلی غذایی شامل نان و غلات ، میوه ها ، سبزیجات ، شیر و لبنیات ، گوشت و تخم مرغ و حبوبات و جایگزین های آنها ، انرژی ، پروتئین و عناصر کمیاب توسط بدن تأمین می شود. برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن.

اثرات گرسنگی بر سلامت و عملکرد سیستم ایمنی بدن

مطالعات متعدد نقش موثر روزه داری در سلامتی ، به ویژه در مورد گلوکز خون ، چربی ها و فشار خون ، کنترل وزن و بهبودی در بیماری های مختلف را نشان داده است. روزه داری در بیشتر بیماری هایی که در آنها عادات غذایی بد ، چاقی و افزایش وزن وجود دارد ، مفید است.

روزه داری می تواند واکنش های التهابی را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تنظیم کند. بعلاوه ، فعالیت سلولهای دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبولینهای مخاطی که از عوامل ایمنی بدن هستند ، در طی روزه داری افزایش می یابد و به طور کلی ناشتایی مناسب و رژیم مناسب در سحر و افطار به طور م effectivelyثر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

بنابراین ، با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و خوردن منابع غذایی حاوی ویتامین های A ، D ، E ، C و همچنین منابع غذایی حاوی آهن ، روی و سلنیوم ، لازم برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری کووید 19 ، نگران آرامش سیستم ایمنی بدن در هنگام گرسنگی و خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

دستورالعمل های تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به دلیل نقش ویتامین A در تقویت ایمنی ، توصیه می شود غذا را هنگام سحر و افطار از منابع غذایی ویتامین A ، از جمله منابع گیاهی ، از جمله انواع سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج ، کدو سبز ، موز و میوه های خانواده مرکبات. از منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ ، شیر و محصولات لبنی استفاده کنید. سعی کنید برای تقویت ایمنی از منابع غذایی ویتامین D مانند ماهی های روغنی ، لبنیات و زرده تخم مرغ استفاده کنید.

علاوه بر تأمین ویتامین E با آنتی اکسیدان ها و کمک به سیستم ایمنی بدن ، می توانید از روغن های مایع مانند کلزا ، آفتابگردان و ذرت و آشپزی و همچنین سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم ، سویا و سیب زمینی استفاده کنید. مانند فندق ، بادام ، گردو بین افطار و شام.

مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزیجات از جمله سبزیجات برگ سبز مانند سبزیجات و کلم و گوجه فرنگی ، جوانه گندم ، لوبیای مانا و شبدر ، مرکبات مانند لیمو ترش ، لیمو شیرین و لیمو ، پرتقال پرتقال و کیوی در هر سه وعده غذایی افطار ، شام و شکر توصیه می شود.

مصرف منابع غذایی ویتامین های گروه B از جمله سبزیجات و میوه های برگ سبز ، شیر و فرآورده های لبنی ، گوشت ، زرده تخم مرغ ، غلات سبوس دار ، حبوبات مانند نخود فرنگی ، لوبیا ، عدس ، لوبیا ، نخود و ماش ، پسته ، گردو ، بادام و فندق برای تقویت ایمنی این روزها توصیه می شود. در عین حال ، برای جلوگیری از پیشرفت سریع عفونت های ویروسی و تأمین ویتامین B12 ، استفاده از منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت قرمز ، ماهی و مرغ ، تخم مرغ و محصولات لبنی توصیه می شود.

لازم به ذکر است که دریافت آهن کافی از منابع غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام روزه داری توصیه می شود. آهن در منابع گیاهی و حیوانی یافت می شود. منابع حیوانی آهن شامل گوشت قرمز ، مرغ و ماهی است که حاوی “آهن” هستند و منابع گیاهی شامل انواع سبزیجات ، حبوبات ، میوه های تازه و خشک و غلات سبوس دار حاوی “آهن دیگر” است. اگرچه تخم مرغ منبع آهن حیوانات است ، آهن “وجود ندارد”. اگر از منابع آهن در ترکیب با غذاهای حاوی ویتامین C استفاده شود ، جذب آهن افزایش می یابد.

طبق گفته وزارت بهداشت ، مصرف مواد غذایی سرشار از روی (روی) ، از جمله گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، غلات سبوس دار ، حبوبات و تخم مرغ ، همچنین برای تقویت ایمنی در هر سه وعده غذایی سحر ، افطار و شام توصیه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا