گفتمان دولت، بازگشت به شعارهای انقلاب است/تراز تجاری منفی گذشته معکوس شده ‌است

خبر روزانه/ لورستون سخنگوی دولت گفت: هدف، گفتمان و شعار دولت بازگشت به شعارهای انقلاب است.

دکتر علی بهادری جهرمی در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، گفت: سطح بحث ها، انتظارات و مطالبات باعث می شود که انسان به این ظرفیت انسانی که در اختیار فعالان اجتماعی و فرهنگی است افتخار کند.

وی گفت: اگر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید کنند که کلید حل مشکلات کشور مردم هستند و این یک حقیقت آشکار است، می توان از ظرفیت های فکری و نخبگانی که در کشور وجود دارد استفاده کرد.

سخنگوی دولت گفت: محورهای بحث ما تا حد زیادی یکی است و دلیل اصلی ما این است که برای حل مشکلات و خنثی کردن تهاجم اقتصادی و فرهنگی در کنار هم باشیم.

بهادری جهرمی گفت: کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند ممکن است تورم بین 7 تا 11 درصد باشد اما این به معنای گران شدن 17 درصدی کالاها نیست.

با تاکید بر اینکه هدف، گفتمان و شعار دولت بازگشت به شعارهای انقلاب است و دستاوردهای دولت عدالت محور مردمی در این یک سال چشمگیر بوده و در بازگشت به این شعارها موفق بوده است. وی تصریح کرد: در اقتصاد، سیاست، رسانه و فرهنگ به مردم بازگشتیم و مسیر را تغییر دادیم و نه شرق و نه غرب مبنای شعار دولت است.

یک مقام دولتی گفت: تراز تجاری منفی گذشته معکوس شده و صادرات بیش از واردات است.

وی گفت: چالش اقتصادی ایجاد اشتغال است که با رونق و رشد اقتصادی محقق می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال گذشته میانگین رشد اقتصادی 5 درصد بوده است در حالی که در دهه گذشته این رقم صفر بوده است و این تاییدی بر این گفته است و فرصت های داخلی این امر را تسهیل کرده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: کاهش تورم از 60 درصد شهریور ماه گذشته به 42 درصد در شهریور امسال نشان از درستی جهت گیری دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز که نقاط مختلف کشور دور هم جمع شده اند و چراغ راهنمایی روشن است راهی جز موفقیت نداریم و چیزی جز موفقیت حاصل نمی شود، افزود: افزایش تورم را کنترل کرده ایم و در حال حاضر به 42 درصد رسیده است اما سیر تورم نزولی است و نشان دهنده مثبت بودن جهت حرکت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 900 هزار شغل ایجاد شده و 90 درصد شعار دولت عملی شده و اسناد و مدارک وی موجود است، گفت: دولت سیزدهم با این همه اشتغال زایی نشان داد که به شعار ایجاد یک میلیون نفر عمل می کند. کار در سال.» خیلی نزدیک کار کرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه باید در جاهایی گفتمان خود را آسیب شناسی کنیم، تصریح کرد: آرمان گرایی و آرمان گرایی اساسا بخشی از گفتمان ماست و نباید به گونه ای باشد که باعث آسیب و ناامیدی شود. ارباب این قدرت مردم هستند و اگر موفق شد موفق می شوید و اگر شکست خوردید شکست می خورید.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت، دولت انقلاب اسلامی است و همه باید در کنار هم با مشکلات و معضلات روبرو شویم، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا