یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند نتایج بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان تعدادی از اختلالات سلامت روان در حال مطالعه هستند.

به بیماران مبتلا به افسردگی توصیه می شود که سیلوزیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایش های علمی، از نوع مصنوعی این دارو در شرایط بسیار سخت پزشکی استفاده می شد. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از توصیه های روانشناسان پیروی کردند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده اصلی این مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانگردان در دانشگاه کالج لندن، گفت: یافته های جدید در مورد سیلوزیبین “مهیج” و “مهم” است.

او می‌گوید افسردگی می‌تواند باعث شود مغز به افکار خاصی “گیر” کند، بنابراین نمی‌تواند از ساختار منفی جلوگیری کند.

اما به گفته او، هنگام استفاده از سیلاسیبین، کشفی در مغز بیماران انجام شد که تنها در سه هفته “انعطاف پذیرتر و سیال تر” بود.

این امر در اسکن مغز به عنوان افزایش ارتباط بین نواحی مختلف مغز دیده شده است. این بیماران احتمالاً پس از چند ماه خلق و خوی بهتری خواهند داشت.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش بینی اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلاسیبین ممکن است جایگزین مناسبی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت نورون های مغز

فعالیت مغز

روانگردان ها گروهی از مواد توهم زا هستند که بر تمام حواس اثر می گذارند. آنها نگاه، احساس زمان و احساسات را تغییر می دهند.

در حالی که داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، یک یا دو بار سیلوزیبین ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته تایید این امر مستلزم تحقیقات بیشتر روی بیماران بیشتر در مدت زمان طولانی تر است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوزیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند و برای برخی دیگر نوع متفاوتی از داروهای ضد افسردگی تجویز شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد – قبل، یک روز در میان و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز پس از قرار گرفتن در معرض سیلوزیبین چقدر طول می کشد، و برای درک آن باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.”

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و این ممکن است به این دلیل باشد که فعالیت مغز به الگوهای خشکی که در افسردگی می بینیم باز می گردد.

46

دکمه بازگشت به بالا