یک صادرات شگفت انگیز از تهران به مسکو: دنای لادا گرانتا!

یک صادرات شگفت انگیز از تهران به مسکو: دنای لادا گرانتا!

ایران خودرو مدت هاست در تلاش است تا به محصولات خود وجهه بین المللی بدهد. این خودروساز داخلی بالاخره با اعمال تحریم ها علیه روسیه توانست یکی از بهترین خودروهای خود را وارد بازار کشور کند. تاریخ تحویل U روسیه این امر را می توان سرآغاز گسترش همکاری شرکت های ایرانی و روسی دانست.

سدان دانا با نام لادا گرانت و چطور مدل 2023 به زودی در اختیار خریداران روسی قرار خواهد گرفت. دنایی ایران خودرو پ رنگ نقره ای و لوگوی لادا در بسیاری از رسانه های روسیه منتشر شد و ظاهر جذابی بر روی صفحه نمایش داد.

از ویژگی های ظاهری لادا گرانتا 2022-2023 مشبک رادیاتور دو قسمتی با ساختار مشبک چند ضلعی، چراغ های جلو با طرح ها و گرافیک های مختلف و کاپوت یکدست با خطوط برجسته در نظر گرفته شده است. کناره خودرو نیز شامل برجستگی ها و قوس های برجسته است. نمای عقب خودرو دارای چراغ های بزرگ و طراحی نسبتا ساده ای است. البته ایرانی ها تنها با دیدن بدنه خودرو به راحتی می توانند محصول ملی خود را با هر برند و نام خارجی شناسایی کنند!

عرضه دنا در روسیه با نام لادا گرانتا از دستاوردهای بزرگ ایران خودرو محسوب می شود. هنوز مشخصات و تجهیزات زیر کاپوت این خودرو تایید نشده است اما به احتمال زیاد مشابه دانای ایرانی است.

به گفته منابع مختلف، مدل ساده دانای روسی از یک موتور 1.7 لیتری بنزینی با قابلیت تولید 105 اسب بخار بهره می برد. مدل گران‌تر مجهز به موتور توربوشارژ قوی‌تری است که می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور برای تولید

ناگفته نماند که فروش دنا با برند لادا گرانتا از آنجایی که رانندگان روسی آشنایی چندانی با محصولات ایرانی و کیفیت آنها ندارند، اقدامی پرخطر برای خودروساز داخلی محسوب می شود. با این حال ایران خودرو با تکیه بر نام و وام لادا من کارخانه ولگا او روی فروش مورد انتظار خودروهایش حساب باز کرده است.

227

دکمه بازگشت به بالا