یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

خبر روزانه/خوزستان رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به استان خوزستان گفت: برای تامین نیاز چوبی کشور و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، تولید یک میلیارد اصله نهال تا سال 1405 در نظر گرفته شد.

عباسعلی نوبخت امروز در حاشیه سفر به استان خوزستان در حاشیه سفر به استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تغییرات ساختاری در تولید نهال در کشور انجام شد. امسال در نظر گرفته شد و تولید یک میلیارد نهال تا سال 1405 برنامه ریزی شد.

به گزارش خبر روزانه، وی افزود: بر اساس این طرح برای تولید سالانه یک میلیارد اصله نهال به طور متوسط ​​باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود تا بتوانیم در سال ۱۴۰۵ به تولید یک میلیارد نهال برسیم.

نوبخت تصریح کرد: کشور ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان تولید نشاء را آغاز کرده اند. برای رفع نیاز کشور، برای افزایش و توسعه پوشش گیاهی باید نهال مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وی گفت: امروز در سفری که به نقاط مختلف خوزستان داشتیم و بر اساس صحبت های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در سال آینده حداقل 50 هزار هکتار سطح زیرکشت چوب در استان خوزستان افزایش می یابد.

نوبخت تصریح کرد: تاکنون حدود 220 هزار هکتار زمین در راستای کشت الوار در کشور کاشته شده است که این نهال ها با تاکید بر تامین نیاز صنعت چوب در کشور برنامه ریزی و تولید می شود.

وی افزود: سالانه به حدود 14 میلیون مترمکعب چوب در کشور نیاز داریم و امسال از طریق این جنگلداری بین پنج و نیم تا 6 میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز صنعت کشور و انشاالله. در مناطق مختلف استان به دلیل وضعیت مناسب رودخانه کارون تامین شده است. از نظر آبدهی باید با مدیریت و تحقیقات کارشناسی، مناطقی را که ممکن است سال ها مورد استفاده قرار نگیرد به سمت چوب و سایر نیازهای کشاورزی سوق دهیم. که کشور به آن نیاز دارد.

نوبخت گفت: ایران 11 منطقه از 13 منطقه جهان را دارد و از نظر کارشناسی پتانسیل بالایی دارد. ما باید از این ظرفیت برای رفع نیازهای کشور در بخش کشاورزی، مربوط به نیازهای چوبی و یا مرتبط با تضمین امنیت غذایی کشور استفاده کنیم و در زمینه تولید چوب نسبت به ارتقای کمی و کیفی خود اقدام کنیم. سالهای قبل. .

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به بازدید از شرکت جنگلداری نوین چوب در خوزستان، گفت: از این صنعت بسیار راضی هستم و رئیس این صنعت مدیر توانمندی در حوزه صنعت است. مواد خام. تولید مواد برای صنعت نجاری کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا