اقتصادی

۵ هزار میلیارد تومان در صنعت برق خوزستان سرمایه‌گذاری می‌شود

خبر روزانه/خوزستان مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تا پایان سال 1404 و دولت سیزدهم حدود 5 هزار میلیارد تومان در حوزه برق خوزستان سرمایه گذاری می شود تا زیرساخت های لازم برای توسعه استان تقویت شود.

آرش کردی در جلسه کمیسیون کشاورزی، منابع آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی و مدیران خوزستانی در شهرستان ایذه گفت: خوزستان از نظر انرژی وضعیت ویژه ای دارد و جزو استان های کشور است. جایی که مصرف برق دو برابر می شود و اوج 3000 تا 3500 مگاوات آن در زمستان به 9000 مگاوات در تابستان می رسد و دارای نوسانات زیادی در شبکه است.

وی افزود: از 69 هزار و 457 مگاوات پیک مصرف برق در کشور، 12 درصد آن را خوزستان به خود اختصاص داده است که رقم بسیار قابل توجه و مهمی است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در سال اول دولت سیزدهم بیش از 1846 میلیارد تومان پروژه در خوزستان در حوزه برق منطقه ای احداث کرده ایم که اگر پروژه های شرکت توزیع را هم اضافه کنیم، این رقم افزایش می یابد. به بیش از 2000 میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبر روزانه و به نقل از شرکت برق منطقه ای خوزستان، کردی گفت: برای تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه استان تا پایان سال 1404 و دولت سیزدهم، حدود 5 هزار میلیارد تومان در حوزه برق خوزستان سرمایه گذاری می شود. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت تامین برق شهرستان های ایذه، باغملک و دزپارت، گفت: تا تابستان سال آینده 265 مگاوات به ظرفیت برق رسانی منطقه اضافه می شود و برق این منطقه نیز افزایش می یابد. عرضه برای کشاورزی، صنعت و بخش خانگی ایده آل خواهد بود.

کردی گفت: تا تابستان سال آینده 200 مگاولت آمپر به ظرفیت پست 400 کیلوولت باغملک اضافه می شود. این مدار شامل فاز اول پست و خط 15 مگا ولتی صیدون و 76 کیلومتر مدار و همچنین فاز اول نیروگاه 50 مگا ولتی میانگران ایذه خواهد بود.

وی افزود: شهرهای ایذه، بگمولک و دسپورت در قسمت توزیع 415 مگاوات و در انتقال 400 مگاوات ظرفیت دارند و بنا داریم تا یکی دو سال آینده 265 مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه کنیم.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون کشاورزی، منابع آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی، مدیرعامل توانیر و هیئت همراه به همراه سران استان و عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه و باغملک به منطقه و از پروژه های برق در حال اجرا . ساخت پست و خط صیدون و واسطه های ایذه بازدید و در جریان روند ساخت این پروژه ها قرار گرفتند. محمود دشت برگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت شبکه برق منطقه و پروژه های در دست احداث ارائه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا