۷ مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری بیت کوین

کیف پول سختافزاری چیست؟

آموزش امنیت: کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌هایی فیزیکی هستند که برای ذخیره‌سازی کلید خصوصی ارزهای دیجیتال از آنها استفاده می‌کنیم. این دستگاه‌ها نه می‌توانند به اینترنت متصل شوند و نه می‌توانند اپلیکیشن‌های پیچیده را اجرا کنند؛ اما در عوض کلیدهای خصوصی را در حالت آفلاین ذخیره می‌کنند و از آنها به‌خوبی در برابر حملات محافظت می‌کنند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری متعددی در بازار وجود دارد. ما در این مقاله کیف پول‌های پروکی (Prokey)، بیتباکس (BitBox)، الیپال (Ellipal)، اِنگرِیو (Ngrave)، ترزور (Trezor)، سیف پل (SafePal)، لجر (Ledger)، سکیو ایکس (SecuX) و کلدکارد (Coldcard) را بررسی می‌کنیم.

اگر دوست دارید بیشتر درباره کیف پول‌های سخت‌افزاری بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «» را بخوانید.

برای سهولت کار شما و پوشش تمام موارد مهم در این مقاله، کیف پول‌های سخت‌افزاری را از نظر ظاهر فیزیکی، قابلیت اتصال، باتری، ویژگی‌های سخت‌افزاری، امنیت، پشتیبان‌گیری و بازیابی، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و قیمت آنها مقایسه کرده‌ایم.

مقایسه کیف پولهای سختافزاری از نظر ظاهر

در این بخش ویژگی‌های ظاهری کیف پول‌های سخت‌افزاری مختلف را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

لجر

در طراحی کیف پول (Ledger Nano S)، دو دکمه برای جابه‌جایی بین گزینه‌ها روی دستگاه تعبیه شده است. کیف پول (Ledger Nano X) هم دارای دو دکمه بر روی صفحه‌نمایش کیف پول است که قابلیت‌های زیادی دارد و استفاده از کیف پول را مشابه گوشی‌های هوشمند، آسان می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر دکمه‌ها را برای مدت طولانی نگه دارید، مستقیماً به صفحه اصلی باز می‌گردید.

ترزور

در طراحی کیف پول ترزور وان (Trezor One)، دو دکمه روی دستگاه قرار گرفته است؛ اما روی کیف پول (Trezor T)، به جای دکمه‌ها یک صفحه‌نمایش لمسی طراحی شده است. این ساختار از رمزهای عبور شما در برابر حملات «کی‌لاگر» (Keylogger) محافظت می‌کند. این نوع حملات دکمه‌های دستگاه را هک می‌کنند و از این طریق، به رمز عبوری که وارد می‌کنید دسترسی پیدا می‌کنند.

سیف پل

سیف پل را می‌توان یک کیف پول زیبا به حساب آورد. ابعاد مناسب این کیف پول باعث می‌شود که به‌راحتی آن را در جیب خود قرار دهید.

در این کیف پول از یک صفحه ۱.۳ اینچی با فناوری IPS استفاده شده است. با توجه به این که کیف پول‌ها نیازی به صفحه‌نمایش با کیفیت عالی ندارند، وجود نمایشگری با این کیفیت و اندازه، بیشتر از آن که عیب محسوب شود، مزیت به حساب می‌آید.

روی کیف پول سخت‌افزاری سیف پل ۵ دکمه فیزیکی قرار گرفته است که کاربر از آن برای واردکردن اطلاعات کیف پول استفاده می‌کند. دوربین تعبیه‌شده در پشت دستگاه هم برای اسکن‌کردن کدهای کیوآر است.

اِنگرِیو

مزیت اول در خصوص ظاهر این کیف پول، وضوح تصویر یا همان رزولوشن صفحه آن است؛ که ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. این کیف پول دارای یک صفحه‌نمایش LCD لمسی خازنی Cd/m2 ۶۰۰ با روشنایی بالاست.

از ویژگی‌های جالب این دستگاه می‌توان به دوربین ۶۴۰ در ۴۸۰، حسگر اثر انگشت ۱۲ در ۱۲ میلی‌متری و سنسور نوری که در آن تعبیه شده است اشاره کرد. یک دکمه «ON» هم بر روی ان‌گریو قرار گرفته که از آن برای روشن‌کردن دستگاه استفاده می‌شود.

اِلیپال

کیف پول‌‌های الی‌پال یک دکمه دارند که از آن برای روشن‌کردن دستگاه استفاده می‌شود. علاوه بر این، وجود یک دوربین داخلی ۵ مگاپیکسلی نیز در این کیف پول جالب‌توجه است.

بیتباکس

کیف پول‌های بیت‌باکس (BitBox02) هیچ دکمه‌ای ندارند. طراحی کیف پول براق و مینیمالیستی است و سنسورهای داخلی در لبه‌های دستگاه قرار گرفته است.

برای سنسورهای لمسی این دستگاه، سه حرکت ساده Slide (ورق زدن)، Tap (ضربه زدن) و Hold (نگه‌داشتن) تعریف شده است.

یک جایگاه هم برای قراردادن کارت حافظه Micro SD به‌منظور پشتیبان‌گیری تعبیه شده است.

سه مدل حرکت دست شما، سه عملکرد متفاوت را در کیف پول اجرا می‌کنند:

  • ضربهزدن: بین گزینه‌ها حرکت کرده و یکی را انتخاب می‌کنید؛
  • کشیدن دست: آدرس را تأیید می‌کنید؛
  • نگهداشتن دست: از هرگونه تراکنش تصادفی جلوگیری می‌کنید.

پروکی

این کیف پول ۱۶.۷ گرم وزن دارد و دارای ۴ دکمه است. طراحی پروکی ظرافت خاصی ندارد و شاید بتوان همین موضوع را دلیل جذابیتش دانست. بدنه پروکسی از پلاستیک ABS‌ ساخته شده است که قطعاً حس‌وحال کیف پول‌های سخت‌افزاری فلزی را منتقل نمی‌کند. با وجود همه اینها، طراحی پروکی چندان هم بد نیست و می‌توان آن را مقبول توصیف کرد.

سکیو ایکس

کیف پول‌های سکیو ایکس دارای طراحی زیبایی هستند و استفاده از آنها هم آسان است. یک صفحه نمایش لمسی ۲.۸ اینچی در این کیف پول‌ها تعبیه شده و بدنه‌ای پلاستیکی دارند. در نگاه اول به نظر می‌رسد که سکیو ایکس یک کیف پول جمع‌وجور باشد، ولی صفحه لمسی این دستگاه به‌نسبت بسیار بزرگتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

کلدکارد

روی کیف پول‌های کلدکارد را یک صفحه کلید عددی پوشانده است تا سریعاً بتوانید پین را وارد کنید. وزن این کیف پول‌ها تقریباً معادل ۳۰ گرم است. درباره زیبایی این کیف پول نمی‌توان چیز خاصی گفت و همان طور که در تصویر مشخص است، با یک کیف پول سخت‌افزاری ساده طرفیم!

بهترین سایت خرید کیف پول سخت افزاری | بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان | خرید کیف پول سخت افزاری

مقایسه کیف پولهای سختافزاری از نظر اتصالات

در مقایسه کیف پول‌های سخت‌افزاری، نوع اتصال کیف پول به دیگر سخت‌افزارها از جمله مشخصه‌های بسیار حیاتی به شما می‌رود که در این بخش آنها را بررسی خواهیم کرد.

در این بخش انواع روش‌های اتصال کیف پول‌ها به کامپیوتر، لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند را بررسی می‌کنیم. برخی از این کیف پول‌ها قابلیت اتصال به اینترنت و دستگاه‌های دیگر از طریق کابل‌ها را فراهم می‌کنند و برخی دیگر به‌دلیل نداشتن امکان اتصال به اینترنت، هیچ پورتی هم برای اتصالات ندارند.

لجر

کیف پول لجر می‌تواند از طریق نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live) به لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند کاربران متصل شود. برای اتصال کیف پول لجر نانو اس از کابل USB تایپ Micro-B استفاده می‌شود؛ اما در لجر نانو ایکس، اتصال از طریق USB تایپ C و بلوتوث انجام می‌شود.

نکته مهم در این رابطه این است که حتی اگر بلوتوث دستگاه موردحمله قرار بگیرد، مهاجم نمی‌تواند کلیدهای خصوصی کاربر را به دست آورد.

ترزور

کیف پول ترزور از کابل USB برای اتصال به دستگاه‌های مجهز به اینترنت استفاده می‌کند. ترزور وان از کابل تایپ Micro-B و ترزور تی از کابل تایپ C استفاده می کند.

سیف پل

سیف پل یک پورت میکرو یو‌اس‌بی دارد که برای شارژ و به‌روزرسانی فریم‌ور دستگاه از آن استفاده می‌شود. به جز این پورت، هیچ روش اتصال دیگری برای این کیف پول وجود ندارد.

انگریو

امکان اتصال به اینترنت در کیف پول ان‌گریو وجود ندارد. به‌علاوه، به هیچ دستگاهی هم وصل نمی‌شود؛ در نتیجه، نیازی به وجود اتصالاتی مانند USB، بلوتوث، NFC یا Wi-Fi هم نیست. این ویژگی ان‌گریو به‌نوبه خود، سطح حملات دیجیتال را به حداقل می‌رساند.

ناگفته نماند که یک پورت USB تایپ C در این کیف پول تعبیه شده که برای شارژ دستگاه استفاده می‌شود و برای انتقال ایمن به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل به دستگاه نیز به‌ کار می‌رود.

نکته دیگر این است که این به‌روزرسانی‌ها در یک پارتیشن جداگانه به اسم «سندباکس» (SandBox) قرار می‌گیرند. سندباکس‌‌کردن یک نرم‌افزار، سازوکاری حفاظتی برای جدا نگه‌داشتن به‌روزرسانی‌های جدید از سیستم‌عامل میزبان است تا خطرات احتمالی، سیستم‌عامل یا میزبان را تهدید نکند.

الیپال

کیف پول الی‌پال هم امکان اتصال به اینترنت را ندارد. تمام ارتباطات بین برنامه و کیف پول از طریق کدهای QR تأیید می‌شود. به همین منظور، هم برنامه و هم کیف پول قابلیت تولید کد QR را دارند.

بیتباکس

کیف پول بیت‌باکس ۲.۰ از یک پورت USB تایپ C که به دستگاه متصل شده است استفاده می‌کند. علاوه بر این، یک تبدیل‌کننده C به A نیز همراه کیف پول ارائه می‌شود.

پروکی

کیف پول پروکی از یک USB نوع Micro-B برای اتصال کیف پول به هر دستگاه متصل به اینترنت مانند رایانه، لپ‌تاپ یا تلفن‌همراه استفاده می‌کند.

سکیو ایکس

سکیو ایکس برای برقراری اتصالات خود، از بلوتوث ۵.۰ استفاده می‌کند. علاوه بر اتصال از طریق بلوتوث، در سکیو ایکس مدل V۲۰ می‌توانید از USB تایپ C و در مدل‌های W۲۰ و W۱۰ می‌توانید از USB تایپ Micro-B نیز استفاده کنید.

کلد کارد

کیف پول‌های کلدکارد نیازی به اتصال به رایانه یا تلفن هوشمند ندارند؛ اما از پاور USB یا آداپتور برق AC انرژی می‌گیرند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید آنها را به آداپتور ۹ ولتی کلدکارد نیز متصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا