۹ دلیل قانع کننده برای شروع پیاده‌روی

طبق این گزارش شفافچرا شروع به راه رفتن می کنیم؟ یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای حفظ سلامتی بدن ، ذهن و روح انجام دهید این است که روزی 30 تا 60 دقیقه پیاده روی کنید. دلایل این امر را اینجا بخوانید.

1. عمر طولانی تری خواهید داشت

مطالعه 8000 مرد در مرکز شهر هونولولو نشان داد که فقط 3 کیلومتر پیاده روی در روز دو برابر خطر مرگ است. پیاده روی همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. اگر شامل قدم زدن در کارهای روزمره خود شوید ، شانس زندگی طولانی تر و سالم تر را افزایش می دهید.

2. پیاده روی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند

اگر فقط 2،000 قدم به فعالیتهای عادی روزانه خود اضافه کنید ، هرگز وزن نخواهید کرد. تحقیقات مرکز تحقیقات تغذیه دکتر جیمز هیل در دانشگاه کلرادو در مرکز تحقیقات بهداشت کلرادو نشان می دهد افرادی که پیاده روی روزانه را جدی می گیرند ، نسبت به سایرین احتمالاً وزن کم می کنند.

3- می توانید وزن کم کنید

ورزش ها ، مانند پیاده روی ، بخش مهمی از هر برنامه کاهش وزن است. برای کاهش وزن هنوز به چه مقدار وزنی نیاز دارید؟ اما پیاده روی به شما کمک می کند عضلات لاغر و سالم بسازید ، چربی را از دست داده و سوخت و ساز بدن را تقویت کنید. حفظ پیاده روی یا برنامه ورزشی دیگر باعث کاهش وزن در نهایت می شود.

4- پیاده روی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که پیاده روی و ورزش خطر ابتلا به سرطان پستان و روده بزرگ را کاهش می دهد. پیاده روی همچنین برای افرادی که تحت معالجه سرطان قرار دارند مفید است و احتمال بهبودی را افزایش می دهد.

5 – پیاده روی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد

شما نیاز به انتقال خون دارید! بیماری های قلبی و سکته مغزی یکی از بهترین قاتلان زن و مرد در دنیای مدرن است. با پیاده روی 30 دقیقه تا یک ساعت در روز ، می توانید خطر هر دو را نصف کنید.

6. پیاده روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

30 دقیقه در روز به عنوان حداقل نیاز روزانه به سلامتی و پیگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 قدم بزنید. براساس مطالعه دانشکده بهداشت عمومی پیتسبورگ ، یک پیاده روی 30 دقیقه ای در روز ، خطر ابتلا به دیابت را در افراد دارای اضافه وزن و همچنین زنان و مردان اضافه وزن کاهش می دهد. پیاده روی همچنین به حفظ تعادل قند خون در مبتلایان به دیابت کمک می کند.

7. قدم زدن قدرت مغز شما را تقویت می کند

یک مطالعه مجلس شورای ملی پیرامون افراد بالای 60 سال نشان داد 45 دقیقه پیاده روی در روز باعث افزایش مهارت های ذهنی افراد بالای 60 سال می شود. آزمایش از 15 دقیقه آغاز شد. مدت دوره با سرعت و زمان افزایش یافت. نتیجه همان بود که همین افراد بعد از برنامه به روز شدند.

8 – پیاده روی باعث بهبود خلق و خو می شود و استرس را کاهش می دهد

پیاده روی و ورزش به طور کلی منجر به رهایی اندورفین ها ، مسکن های طبیعی می شود. بیشتر افرادی که روزانه ورزش می کنند به دلیل ترشح داروهای شاد ، متوجه بهبود روحیه خود می شوند. مطالعه ای در سال 1999 که در مجله Annals of Behaching Medicine منتشر شد ، نشان داد دانش آموزانی که مرتباً ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند یا کسانی که بی صبرانه تمرین می کردند ، استرس کمتری را تجربه کردند.

9 – پیاده روی می تواند از اختلال عملکرد جنسی جلوگیری کند

3 کیلومتر پیاده روی روزانه توسط مردان خطر اختلال عملکرد جنسی را کاهش می دهد. تأثیر ورزش بر روی این مشکل خصوصاً در سنین میانسالی برجسته تر است. مطالعه 2018 ، 40 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​و پر فشار را به مدت چهار روز در هفته برای نظارت بر مردان توصیه کرد.

دکمه بازگشت به بالا