10 مواد غذایی که دوست دار قلب شما هستند

رژیم غذایی سالم یکی از موثرترین عوامل در حفظ سلامت قلب است. یک رژیم غذایی سالم همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

همانطور که خبرگزاری «آنا» اشاره می کند، غذای سالم یکی از موثرترین عوامل در حفظ سلامت قلب است. یک رژیم غذایی سالم همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، اگر بیماری قلبی دارید، خوردن یک رژیم غذایی سالم نیز می تواند تاثیر مثبتی بر بهبود عملکرد قلب داشته باشد. در ادامه به معرفی غذاهای مفید برای قلب می پردازیم.

  1. غلات

خوردن غلات باعث سلامت قلب می شود و برنج یکی از پرمصرف ترین غلات در سبد غذایی اکثر مردم جهان است. انواع برنج ایرانی و خارجی مرغوب زیادی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال می توان به برنج هندی اشاره کرد. این برنج خارجی با کیفیت بهتر و قیمت بهتر موجود است. اگر قصد خرید برنج ارزان را دارید، می توانید این نوع برنج را با قیمت امروز برنج خارجی یا هندی تهیه کنید.

مطالعات نشان داده اند که گنجاندن غلات کامل در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. غلات کامل مناسب شامل گندم، جو، برنج قهوه ای و غیره است. به عنوان مثال، جو دوسر به عنوان یکی از غلات کامل حاوی ترکیباتی است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. بلغور جو دوسر همچنین به کاهش کلسترول کمک می کند.

10 غذای دلخواه

  1. گونه های ماهی

افزایش کلسترول و فشار خون عواملی هستند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند. بنابراین، خوب است به خوردن غذاهایی که کلسترول و فشار خون را کاهش می دهند فکر کنید. همچنین بین مصرف ماهی و کاهش خطر بیماری قلبی ارتباط وجود دارد. ماهی هایی مانند ماهی تن، سالمون و ساردین سرشار از امگا 3 هستند و امگا 3 می تواند به طور موثر کلسترول و فشار خون را کاهش دهد.

10 غذای دلخواه

  1. روغن ذرت

روغن ذرت یک روغن بسیار سالم است و به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند تا در نهایت از سلامت قلب حمایت کند. این روغن را می توان هم به صورت خام و هم برای سرخ کردن مناسب استفاده کرد. برای خرید بهترین مارک روغن ذرت ایرانی یا خارجی با قیمت مناسب بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

  1. توت ها

یکی دیگر از غذاهای مفید برای قلب، انواع توت ها است. انواع توت ها مانند توت فرنگی، زغال اخته و تمشک سرشار از مواد مغذی برای سلامت قلب هستند. مطالعات نشان می دهد که خوردن زغال اخته می تواند به کنترل فشار خون کمک کند و آنتی اکسیدان های موجود در توت ها در برخی موارد از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

  1. سیر

سیر به سلامت قلب کمک می کند. سیر حاوی آلیسین است که خواص درمانی زیادی دارد. سیر می تواند به کاهش فشار خون و همچنین سطح کلسترول کمک کند. سیر همچنین می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد.

  1. یک سیب

سیب سرشار از مواد مفید برای قلب است. به عنوان مثال، کورستین موجود در سیب می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. علاوه بر این، فیبر موجود در سیب می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

  1. آووکادو

پتاسیم یک ماده مهم برای حفظ سلامت قلب است. دریافت روزانه پتاسیم کافی می تواند فشار خون را کاهش دهد. آووکادو سرشار از این ماده مغذی است.

  1. آجیل

آجیل سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین E است. علاوه بر این، آجیل ها معمولاً سرشار از چربی های تک غیراشباع هستند. خوردن آجیل همچنین می تواند به کنترل فشار خون و سطح کلسترول کمک کند. به عنوان مثال، گردو یکی از آجیل های غنی از امگا 3 است.

  1. سبزیجات

تحقیقات نشان می دهد که بین مصرف سبزیجات برگ دار و کاهش خطر بیماری قلبی ارتباط وجود دارد. سبزی های برگ دار حاوی ویتامین K هستند که به محافظت از شریان ها کمک می کند. سبزیجات برگ دار شامل اسفناج و غیره است. فیبر موجود در سبزیجات همچنین می تواند کلسترول را کاهش دهد.

  1. شکلات تلخ

فلاونوئید نوعی آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت از سلامت قلب کمک کند. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها است. اگرچه مصرف شکلات تلخ ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های قلبی را کاهش دهد، اما باید در مصرف متعادل آن احتیاط کرد. خوردن بیش از حد شکلات تلخ می تواند منجر به مشکلات و بیماری های دیگری شود.

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، به احتمال زیاد قلب سالمی خواهید داشت. غذاهای مختلفی وجود دارند که به کاهش کلسترول و فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند. برخی از غذاهایی که برای قلب شما مفید هستند عبارتند از سیب، سیر، آووکادو، غلات کامل، روغن ذرت، شکلات تلخ، برنج، ماهی و غیره. گنجاندن این نوع مواد در سبد مواد غذایی و رژیم غذایی به شما کمک می کند تا از سلامت قلب خود مراقبت و محافظت کنید. یکی از نکات مهم مصرف آنها مصرف به میزان استاندارد می باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا