معرفی الگوریتم کبوتر گوگل (Pigeon Algorithm) و تاثیرات آن بر سئو محلی
الگوریتم کبوتر Pigeon Algorithm چیست؟ الگوریتم کبوتر گوگل چه وظایفی دارد؟ پس از دیگر الگوریتمهای گوگل سئو مانند الگوریتم پنگوئن در گوگل ، الگوریتم پاندا در سئو و مرغ مگس خوار اینک گوگل تصمیم گرفت الگوریتم سئو جدید با نام الگوریتم کبوتر را به خود اضافه کند. اگر مبتدی یا متخصص سئو هستید آموزش الگوریتم کبوتر گوگل را در اولویت قرار دهید. تا انتها همراه شتاب دی ام بهترین شرکت خدمات سئو سایت های فروشگاه آنلاین باشید.
الگوریتم کبوتر Pigeon Algorithm چیست؟
این الگوریتم در تاریخ 24 آوریل سال 2012 میلادی به وجود آمد و مراحل ارتقاء آن تا پاییز سال 2016 میلادی ادامه یافت. برای این که به طور کامل با مفهوم این الگوریتم آشنا شوید از یک مثال استفاده میکنیم.
برای مثال تصور کنید شما عبارت نزدیک ترین گلفروشی به من یا شیرینی فروشی در خیابان سناباد مشهد را جستجو میکنید. نتایجی که گوگل نشان میدهد بر اساس اطلاعاتی است که الگوریتم کبوتر از وبسایتها جمع آوری کرده است. اگر گلفروشی شما در خیابان سناباد باشد و لوکیشن خود را به طور دقیق وارد کرده باشید زمانی که کاربر عبارت “گل فروشیهای خیابان سناباد” را جستجو کند، حتما فروشگاه شما به او نمایش داده میشود.
توجه داشته باشید اگر در شهر دیگری هستید موقعیت مکانی خود را روشن کرده و بر اساس آن نسبت به جستجو اقدام کنید.
الگوریتم کبوتر گوگل چه تاثیری در بهینهسازی وبسایت ما دارد؟
این الگوریتم پس از راه اندازی تغییراتی را در رتبه بندی صفحات انجام داد. همانطور که ما میدانیم هدف این الگوریتمها و ما از بهینه سازی سایت تغییر در نتایج و رنک سایت بوده است. برای مثال ممکن بود قبل از این الگوریتم، زمانی که شما عبارت هایی مثل بهترین رستوران های مشهد را جستجو میکردید اسم رستوران شما در لیست بهترین رستورانها نمایش داده میشد اما پس از معرفی کبوتر تغییراتی در نتایج و نمایش ایجاد شد.
درست است که در عبارت اولیه شما را نشان نمیدهد اما در یک عبارت جست و جو (یا همان query) دیگر شما را نشان میدهد. به طور کلی الگوریتم کبوتر گوگل سعی دارد نتایج جستجو را شخصیسازی و جزئیتر کند. برای این کار از موقعیت مکانی فروشگاه یا هر کسب و کار دیگری کمک میگیرد.
مقاله مرتبط: خدمات بازاریابی اینترنتی در ایران
وظایف الگوریتم کبوتر
جستجوی محلی مرتب سازی نتایج جستجو شده بر اساس موقعیت مکانی شما است.
مهمترین وظیفه Pigeon Algorithm چک کردن و ارجاع عبارت مورد جستجوی کاربر و پیدا کردن نزدیک ترین کسب و کارها بر اساس لوکیشن (موقعیت مکانی) افراد است.
اهداف الگوریتم کبوتر
به وجود آوردن یک رابطه مستقیم بین نتایج جستجوی محلی و دنیای وب، از اهداف Pigeon Algorithm است.
الگوریتم کبوتر گوگل با به کارگیری سئوی محلی سعی بر معرفی و ارائه اطلاعات دقیق از کسب و کارها دارد .
با افزایش کارایی و سرعت بخشیدن نتایج جستجوی گوگل بر اساس مکان و خواسته ی کاربر ، امکان ایجاد فرصت جذب بهتر و بیشتر کسب و کارهایی که در اطراف کاربران هستند را دارد.
شتاب دی ام توصیه میکند اگر صاحب کسب و کار هستید بهتر است حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. الگوریتم کبوتر یکی از مهمترین آپدیتهای گوگل میباشد.
لوکیشن، فاکتوری جدید برای رتبه بندی وبسایت شما
همانطور که همهی ما میدانیم گوگل بر اساس محتواهای موجود، وبسایت ما را رتبه بندی میکرد. برای گوگل فرقی ندارد محتوای شما متنی، صوتی و یا غیره باشد بلکه برای او مهم است که مختوای شما برای کاربران کاربردی باشد.
پیش از معرفی این الگوریتم، جای خالی موقعیت مکانی و لوکیشن در سایتها دیده میشد، گوگل برای این که بتواند نتایج دقیق و بهتری را به کاربران نشان دهد الگوریم سئو جدیدی با نام کبوتر را معرفی کرد.
الگوریتم کبوتر گوگل تاثیر زیادی در لوکال سئو دارد. با معرفی این نوع الگوریتم کاربران نحوه جستجو موضوعات مختلف را تغییر دادند و از عبارتهای دقیق تری برای سرچ مطالب استفاده کردند.
سئو محلی چیست؟
سئو محلی نوعی بهینه سازی است که در آن گوگل بر اساس موقعیت مکانی یک وبسایت یا کسب و کار را رتبه بندی میکند.
برای مثال زمانی که کاربر عبارت ” فست فود نزدیک من” یا “فست فود خیابان انقلاب” را جستجو میکند، گوگل بر اساس آی پی او نزدیک ترین فست فودیهای آن منطقه را به او نمایش میدهد.
لوکیشن کاربر با استفاده از آی پی او مشخص میشود اما موقعیت کسب و کار باید به دقت و با رعایت نکات تعیین شود. تمامی کارهایی که شما برای تعیین موقعیت مکانی سایت و آگاه کردن رباتهای گوگل برای کرول کردن، انجام میدهید را سئو محلی یا لوکال سئو میگویند.
چگونه سئوی محلی خود را برای استفاده از الگوریتم کبوتر به روز کنیم؟
الکوریتم کبوتر یک بهروز رسانی فوق العاده و جدید برای کسب و کارهای محلی است. بر اساس این الگوریتم، شما با رعایت چند نکته میتوانید لوکال سئو خود را بهینهسازی کنید. با رعایت موارد زیر میتوانید بهسادگی در بین نتایج برتر 1 تا 5 نمایش داده شوید.
محتواهای مربوطه ایجاد کنید
تصاویر، ویدیوها یا محتوای نوشتاری ایجاد کنید که شما را با یک منطقه خاص مرتبط میکند، خواه یک شهر، ایالت یا منطقه باشد. این باعث تقویت قدرت وبسایت شما در جستجوهای محلی میشود.
در صفحات مکانهای محلی لیست شوید
برخی از وبسایتهای شناخته شدهای وجود دارند که شما میتوانید موقعیت مکانی خود را در آن ثبت کنید. برای مثال اگر در لیست کافه یا رستورانهای برتر قرار بگیرید احتمال بیشتری وجود دارد تا مشتریان بهسوی شما بیایند. در نتیجه زمانی که کاربر به دنبال حوزه کاری شما باشد احتمال بیشتری برای نمایش شما وجود دارد.
چه تغییراتی در الگوریتم کبوتر اعمال شده است؟
یکی از اهداف اعلام شده گوگل برای آپدیت کبوتر این بود که الگوریتم محلی خود را بیشتر به الگوریتم وب سنتی متصل کند تا از صدها سیگنال رتبه بندی که در الگوریتم وب قرار میگیرند، به طور کامل استفاده کند. این پیوندهای جدید با الگوریتم وب بیشتر بر نیاز کسبوکارهای محلی به حضور قوی در جستجوهای ارگانیک به منظور رقابت برای لوکال سئو تأکید کرد.
چه چیزی الگوریتم کبوتر گول را تحت تاثیر قرار میدهد؟
در ادامه مواردی را که این الگوریتم تحت تاثیر قرار میدهد، مرور میکنیم:
آن پیج سئو یا سئو داخلی
الگوریتم جستجوی محلی جدید کبوتر اکنون بیشتر با سیگنالهای رتبه بندی جستجوی سنتی مرتبط است. به عبارت دیگر، سایت شما باید تا حد امکان معتبر باشد و سئو E-A-T خوبی داشته باشد. در هنگام ساخت سایت خود از تمام استراتژیهای سئو استفاده کنید.
آف پیج سئو یا سئو خارجی
سایت شما تنها مکانی در وب نیست که برای به دست آوردن رتبه های محلی بالا باید بر آن نظارت داشته باشید. اگر کسب و کار خود را در مواردی مانند گوگل مپ یا وبسایتهای معتبر لیست نکرده باشید، Pigeon میتواند شما را یک وبسایت کم اهمیت با اعتبار پایین در نظر بگیرد که در نهایت نسبت به رقبا در لینکهای پایین گوگل قرار خواهید گرفت.
سخن پایانی
با استفاده از بهروزرسانی الگوریتم قبلی، گوگل اینک الگوریتم کبوتر را ایجاد کرد تا نتایج جستجوی محلی را به شما ارائه دهد که واقعاً میخواهید. این نتایج از نظر فیزیکی نزدیک شما هستند. برای جستجوگران و مشاغل محلی به طور یکسان، Piالگوریتم Pigeon یک تجربه عالی برای کاربران گوگل فراهم می کند. اگر در مورد سئوی سازمانی یا لوکال سئو خود به کمک نیاز دارید، با خیال در بخش کامنتها با ما در ارتباط باشید.
منبع: https://shahrwp.com/shetab-rep/