«خودتسکینی تبلیغی» یا حمله دردناک؟

«خودتسکینی تبلیغی» یا حمله دردناک؟

حمله نتانیاهو به برخی نقاط نظامی ایران، به نوعی «خودتسکینی‌ تبلیغی» می‌ماند تا پاسخی متناسب به وعده صادقِ دو.

به گزارش خبر روزانه، محمدرضا کائینی، نویسنده و پژوهشگر در یادداشتی در ایران نوشت: این مَثل را قبلاً نیز به مناسبتی دیگر آورده‌ام؛ حرامیان به خانه بینوایی هجوم بردند و به غارت مال و همسرش شدند. دورِ صاحب‌البیت نیز خطی کشیدند که اگر پای از آن فراتر نهد، حکم به مرگ خویش کرده است! به گاه اتمام کار و خروج مهاجمان،  مردِ دایره‌نشین درآمد:«من در طول این مدت، چندبار پای از خط برون نهادم و حرفتان را به گوش نگرفتم!…»
شواهد حاکی از آن است که به اصطلاح حمله نتانیاهو به برخی نقاط نظامی ایران، به نوعی «خودتسکینی‌ تبلیغی» می‌ماند تا پاسخی متناسب به وعده صادقِ دو. دُمِ خروس در این فقره، متعدد است. از عدم تناسب عربده‌جویی و رجزخوانی‌های رسانه‌ای با آنچه شامگاه جمعه گذشت تا خیره شدن گالانت به تصویری فیک در اتاق فرماندهی، تنها استیصال است و دیگر هیچ!

با این همه، داستان جنبه‌های دیگری نیز دارد که تذکر بدان بهنگام است:

️یک: ارباب توجیه از همان شب این مستمسک را دستاویز قرار داده اند  که امریکا، مهاجم را از حمله گسترده بازداشته و محدود ساخته است. این جماعت ناخواسته، به توان بازدارندگی ایران اذعان می‌کنند؛ چه آنکه عمو سام نه از سر علاقه به چشم و ابروی کشورمان که از بیم پیامدِ پاسخ گسترده ایران به مهار توحش دست زده است. در این مرز و بوم توانی خلق شده که هر فکر رذالت‌آمیزی را به خودی خود خنثی می‌کند.

️دو: آنچه گفتیم، هرگز به مفهوم بی‌ارزش کردن پدافند پرتوان و کارای کشورمان نیست. از قضا یکی از عواملی که دشمن را بیشتر به صحنه‌آرایی و حملات پوچ و تبلیغی سوق می‌دهد، اطلاع از هر آنچه است که در ایران انتظار آنان را می‌کشد.

️سه: اکنون حقیقتی عریان خودنمایی می‌کند؛ دستان امریکا لای در انتخابات است و دستان مهاجم لای در هراس از حمله گسترده ایران و محدودیت‌های ایالات‌متحده. هرگز نباید گذاشت این فرصت تاریخی از بین برود و دشمن به شرایط عادی بازگردد. بی‌تردید جبهه مقاومت باید ضعف‌ها و حرمان‌های آشکار دشمن را مبنای طراحی نوین راهبردی خویش قرار دهد و گام‌هایی بلند به سوی هدف بردارد. «اِنَّ لِرَبِّکم فی اَیامِ دهرِکم نَفَحات، الّا فَتَعَرّضُوا لَها.»

️چهار: هرگز نباید اجازه داد تعرضات محدود و نمایشی به ایران نیز عادی و مشمول مرور زمان شود. بی‌شک نوع واکنش ایران به این رویداد، موجد استنتاجات و طراحی‌های بعدی دشمنان خواهد بود، هم از این روی باید به دور از تعلل و شتابزدگی،  پاسخی درخور برای نقض حاکمیت ‌ملی تدارک دید. والعاقبة‌ للمتقین.

دکمه بازگشت به بالا