دانشکده تعلیم و تربیت باید در شکلگیری هویت اسلامی – ایرانی دانشجویان برنامهریزی کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی باید در تربیت و شکلگیری هویت یکپارچه اسلامی – ایرانی دانشجویان بیشازپیش برنامهریزی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا ولیلو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه شورای استانی مدیران گروه واحدهای این دانشگاه در رشتههای مربوط به دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی اظهار کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشکدهای است که پرورش قوه عاقله در حوزههای تعلیم و تربیت و جوانانی که وارد چرخه آموزش میشوند در آن اتفاق میافتد و از همین جهت دارای اهمیت بسیار است.
وی با اشاره بر اینکه دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی باید در آموزش شایستگیهای حرفهای و تخصصی تربیت محور برای تحقق نظام کارآمد تعلیم و تربیت و شکلگیری هویت یکپارچه اسلامی – ایرانی دانشجویان بیشازپیش برنامهریزی داشته باشد، افزود: این دانشکده با بهرهگیری از فناوریهای نوین تربیتی مبتنی بر اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پیادهسازی میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی، برخوردار از مدیران و اعضای هیئت علمی مؤمن، آراسته به فضایل اخلاق اسلامی، عامل به عمل صالح، تعالی و تحولآفرین است، عنوان کرد: این دانشکده در تعلیم و تربیت معلمان شایسته برای تربیت نسل جوانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند.
ولیلو بیان کرد: دانشگاهها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه حوزه تولید علم، تولید عالم و جهتگیری الهی فعالیت میکنند و ازاینرو در سه زمینه علم، فرهنگ و فناوری گام برمیدارند باید در تولید علم و عالم جهتگیری الهی داشته باشیم تا در راستای تمدن نوین اسلامی مؤثر واقع شویم.
وی بیان کرد: نقش دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در رویکرد تربیتی سایر دانشکدههای دانشگاه نیز مشهود بوده و باید بازوی مدیریتی قوی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی برای دانشکدههای دیگر نیز باشد.
نوآوریهای تربیتی اولویت دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد ارومیه
معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: مدرسه و نوآوریهای تربیتی اولویت مأموریت دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد ارومیه تعیین شده که عرصه آن در مرحله اول مدارس سما و در مراحل بعدی سایر مدارس خواهد بود.
فرناز فرشباف با تشریح نحوه ارتباط عرصه و پایه در دانشکدههای تعلیم و تربیت اسلامی اضافه کرد: شناسایی چالشهای تربیتی و ارائه راهحل توسط اساتید دانشکده، فراهم شدن فرصت کاربینی، کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان از اهداف ارتباط عرصه و پایه است.
وی با تأکید بر اینکه اکنون مدارس سما در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب گام برمیدارند، مطرح کرد: حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بهعنوان عرصه در مدارس سما و در کنار معلمان مجرب و متعهد این مدارس، رشد کمی و کیفی مدارس را نیز سرعت میبخشد.
به گزارش آنا؛ برنامه عملیاتی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در این جلسه ارائه و از اساتید درخواست شد بهمنظور تدوین الگوهای تربیت اسلامی، نقد کتب درسی و تولید محتوا و… گروههای دانشمحور تشکیل دهند.