آیا استخر باعث عفونت ادراری و واژن میشود؟

از دوران بلوغ و شروع دورۀ‌ قاعدگی گرفته تا پایان دورۀ باروری و ورود به دوران یائسگی، بدن خانم‌ها تغییرات هورمونی و بیولوژیکی فراوانی را تجربه می‌کند. شاید به همین دلیل هم باشد که آنان معمولاً بیشتر از آقایان باید با ناراحتی‌های جسمی دست و پنجه نرم کنند و در بعضی موارد ـ از جمله بیماری‌هایی مانند سرطان سینه ـ بیش از مردان در معرض خطر ابتلا قرار باشند. علاوه‌ بر این، خانم‌ها هر چندوقت یک‌بار به مشکل دردناکی با نام عفونت ادراری یا «UTI» یا عفونت مثانه نیز مواجه می‌شوند.

براساس آمار و ارقام موجود، هر خانمی در طول عمرش حداقل یک‌بار به این بیماری مبتلا می‌شود و تحقیقات جدید نشان داده است که عفونت ادراری، مانند آلرژی می‌تواند فصلی هم باشد. درواقع مطالعاتی که دربارۀ عوامل مؤثر بر ابتلا به عفونت ادراری در خانم‌ها انجام شده، نشان داده است که در فصل‌های گرم و مرطوب سال ـ به‌ویژه تابستان ـ احتمال ایجاد عفونت ادراری در خانم‌ها بیش از زمانی است که هوا سرد و خشک است. از طرف دیگر محققان می‌گویند: «این شکل از عفونت، یکی از بیماری‌های شایعی‌ست که از طریق تماس با آب آلوده می‌تواند به بدن وارد شود و سیستم ادراری را درگیر کند» و چه جایی پرخطرتر از استخر آن هم در فصل تابستان برای ابتلا به عفونت ادراری.

عفونت ادراری چه علائمی دارد؟

ـ تکرر ادرار و نیاز به دفع بیشتر از قبل؛

ـ احساس سوزش در حین ادرار؛

ـ تیرگی یا کدرشدن ادرار؛

ـ کاهش حجم ادرار در هر نوبت دفع؛

ـ بوی ناخوش‌آیند؛

ـ درد در ناحیۀ کمر؛

ـ تهوع.

آیا عفونت ادراری می‌تواند فصلی باشد؟

پاسخ محققان به این سؤال مثبت است. به‌طور کلی مجاری ادراری در خانم‌ها، کوتاه‌تر از آقایان است؛ به همین دلیل هم باکتری «ای‌کلای (ارگانیسمی که باعث ابتلای زنان و مردان به عفونت ادراری می‌‌شود)» در خانم‌ها راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند خود را از مقعد به دهانۀ واژن رسانده و از آن‌جا وارد سیستم ادراری شده و مثانه را درگیر کند. از دیگر عللی که می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به عفونت ادراری در خانم‌ها منجر شود، می‌توان به رابطۀ زناشویی، نوع روش جلوگیری از بارداری که استفاده می‌کنند، زایمان، یائسگی و… اشاره کرد.

درست مثل آنفلوآنزا، عفونت ادراری نیز در فصول خاصی از سال، افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل، متخصصان این بیماری را در زمرۀ بیماری‌های فصلی قرار داده‌اند. تحقیقاتی که در اروپا انجام شده، نشان داده که میزان نسخه‌شدن و فروش داروهای آنتی‌بیوتیکی مؤثر بر درمان عفونت‌های ادراری، در تابستان به‌مراتب بیش از فصل‌های دیگر سال است. جالب است بدانید که براساس یک مطالعۀ دیگر، تعداد نفرات بیشتری در فصل تابستان در موتور جست‌وجوگر گوگل، دنبال علائم و درمان‌های عفونت ادراری یا داروهای گیاهی مؤثر بر درمان آن می‌گردند!

احتمالاً برای شما هم این سؤال پیش آمده است که چرا احتمال عفونت ادراری در فصل تابستان بالا می‌رود. محققان می‌گویند که دمای محیط، یکی از عوامل مؤثر بر ابتلا به این عفونت است. علاوه‌ بر این، تعداد دفعاتی که هر زوج در فصل تابستان رابطۀ زناشویی برقرار می‌کنند، بیشتر از فصل زمستان است؛ به همین دلیل، خانم‌ها در این فصل بیش از دیگر فصل‌ها در معرض ابتلا به عفونت ادراری قرار دارند.یکی دیگر از عواملی که ریسک ابتلا به عفونت ادراری را در فصل تابستان بالا می‌برد، دهیدراتاسیون یا کم‌آبی بدن است که گاهی برای پیش‌گیری از این مسئله، افراد تمایل زیادی به مصرف نوشیدنی‌های قندی، انواع شربت‌ها و… پیدا می‌کنند که به خودی خود بر آتش عفونت دامن می‌زند.

مرکز ماساژ شادی تهران

مرکز ماساژ شادی تهران یکی از لاکچری‌ترین مراکز ماساژ تهران است که در آن بروزترین خدمات ماساژ توسط ماسورهای حرفه‌ای و مجرب انجام می‌گیرد. در مرکز ماساژ شادی انواع ماساژ مانند سوئدی، سنگ داغ، تایلندی و ریلکسی را می‌توانید تجربه کنید.اگر تجربه ماساژ را تا کنون نداشته‌اید، این مجموعه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع یک تفریح و رفرش بدن است که بلیط آن را می‌توانید با تخفیفات جذاب از تهیه کنید. با خرید بلیط از، یک خرید ایمن را تجربه کنید و از پشتیبانی 24 ساعته تیم ما بهره‌مند شوید.خدمات این مرکز ماساژ فقط به بانوان تعلق می‌گیرد و متاسفانه آقایان نمی‌توانند.

Does the swimming pool cause urinary and vaginal infections?

رفتن به استخر می‌تواند باعث عفونت ادراری شود؟

آب استخرهای عمومی، مملو از باکتری‌هایی نظیر ای‌کلای هستند که از بدن کودکان و بزرگ‌سالان وارد آب می‌شوند و می‌توانند دیگران را آلوده کنند. تقریباً به آب همۀ استخرها کلر اضافه می‌شود تا مانع از انتشار باکتری‌های واگیردار شود؛ اما متأسفانه این حجم از مواد شیمیایی، ممکن است کارساز نباشد و نتواند آب استخر را به‌طور کامل تمیز و پاک نگه‌دارد؛ به همین دلیل، شناکردن در آب‌های آلوده، می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر عفونت ادراری را افزایش دهد. این نوع از عفونت، معمولاً از مجاری ادراری آغاز می‌شود؛ اما ممکن است در هر قسمتی از سیستم ادراری انسان به وجود آمده و آن را درگیر کند.

چطور از ابتلا به عفونت ادراری پیش‌گیری کنیم؟

ـ آب بیشتری بنوشید؛

ـ از مصرف بیش از حد مایعات شیرین پرهیز کنید؛

ـ بر مصرف آب‌میوه‌های طبیعی بدون شکر یا آب سبزیجات، چای سبز و… بیشتر تمرکز کنید؛

ـ سعی کنید روزانه هشت تا ده لیوان آب و مایعات بنوشید؛

ـ تعداد دفعات ادرار خود را در طول روز افزایش دهید؛

ـ از پوشیدن مایو یا لباس شنای تنگ و یا لباس‌های زیر تنگ و چسبان خودداری کنید (این لباس‌ها، باعث تحریک و آزردگی اندام‌های زنانه شده و ریسک ابتلا به عفونت را بالا می‌برد)؛

ـ از پوشیدن مجدد لباس شنا یا لباس زیر خیس و یا استفاده از حولۀ مرطوب خودداری کنید؛

ـ به محض اینکه شنا به پایان رسید، لباس خیس را با یک لباس زیرعفونت واژن از استخر، یک نوع التهاب است که سبب عواملی مانند حساسیت، کاهش میزان استروژن ، هر چند استخر و ورزش‌های آبی برای سلامتی ما بسیار مفید هستند، اما گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد برخی از بیماری‌ها برای انسان گردند. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که یکی از مهم‌ترین دلایل عفونت واژن که برخی از خانم‌ها به آن مبتلا می‌شوند، رفتن به استخر است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد عفونت واژن از استخر، روش‌های درمان، راهکارهای پیشگیرانه و هر آن‌چه شما عزیزان باید در مورد آن بدانید، برای شما بگوییم؛ خوشحال می‌شویم اگر مثل همیشه ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

عفونت واژن از استخر و آلودگی هایی که در این آب وجود دارد

این روزها بسیاری از خانم‌ها، با مراجعه به استخر و انجام ورزش‌هایی مانند شنا، به سلامتی جسم و روان خود کمک فراوانی می‌نمایند. اما استخر با وجود تمامی مواهبی که با خود به همراه دارد، می‌تواند عاملی برای بروز بیماری‌هایی مانند عفونت واژن به شمار رود. به همین سبب است که همواره بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران تاکید می‌کند که در هنگام مراجعه به چنین مکان‌هایی، حتماً از محافظ واژن برای استخر استفاده نمایید.
به سبب ازدحام فراوانی که (به خصوص در فصل‌های گرم سال) در استخر ایجاد می‌شود، ممکن است آب آن آلوده به انواع انگل، باکتری و قارچ باشد.

تمامی این موارد می‌توانند زمینه ساز عفونت واژن از استخر شوند. آلودگی‌هایی که از آب استخر به داخل واژن وارد می‌شوند، ممکن است در ابتدا بدون هیچ علامتی باشند. اما پس از گذشت چند روز عفونت واژن خود را با علائمی مانند سوزش، خارش و ترشحات زرد مایل به سبز نشان می‌دهد.‌
یکی دیگر از مشکلاتی که مراجعه به استخر آلوده برای خانم ها به وجود می آورد، واژینیت عفونی است.

این بیماری در واقع یک نوع التهاب است که در دستگاه تناسلی خانم ها و به سبب عواملی مانند حساسیت، کاهش میزان استروژن و عوامل تحریک کننده ای که در آب استخر وجود دارد، ایجاد می شود.علاوه بر این، در ترکیب آب استخر، مقادیر فراوانی از کلر وجود دارد که حساسیت باسیل نگهدارند واژن را از بین برده و به این صورت زمینه ساز بروز عفونت واژن می‌گردد.‌ به همین سبب است که پزشکان همواره به خانم‌ها توصیه می‌کنند برای شنا به استخرهایی مراجعه کنند که از سلامت و تمیزی آب آن اطمینان داشته باشند.‌

استخر کارگران یزد

استخر کارگران یزد که به استخر مهتاب نیز معروف است، یک استخر سرپوشیده در شهر یزد، استان یزد است. این استخر برای بانوان و آقایان در سانس‌های جداگانه مناسب است و دارای امکانات مختلفی از جمله استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، بوفه و رختکن و حمام است.

ابتلا به عفونت واژن از استخر و زنانی که آب آن را آلوده می کنند

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که یکی از مهم‌ترین علت‌های بروز عفونت واژن از استخر، زنانی است که آب آن را آلوده می‌کنند. همواره توصیه می‌شود که قبل از وارد شدن به استخر، از سلامتی جسم خود اطمینان حاصل کنید. چرا که برخی از بیماری‌های جسمی شما، از طریق آب استخر به سایرین نیز انتقال پیدا کرده و آن‌ها را بیمار می‌کند. این موضوع به خصوص برای خانم‌ها بسیار صدق می‌کند، چرا که برخی از عفونت‌های واژن، آب استخر را آلوده کرده و به راحتی سایر کسانی که در آن آب به شنا مشغول هستند را نیز بیمار می‌کند.

با وجود تمامی این توصیه‌ها، هنوز هم کسانی هستند که با وجود بیماری‌هایی مانند عفونت واژن، باز هم به استخر مراجعه کرده و موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از عفونت واژن بعد از استخر، پس از خارج شدن از آب حتماً دوش گرفته و بدن خود را به خوبی خشک کنید. همچنین پس از خارج شدن از استخر، برای چند دقیقه در معرض هوا قرار بگیرید و اجازه دهید تا جریان هوا در بدن شما جاری شود. چرا که بسیاری از باکتری‌ها و عوامل بیماری زا، تنها در شرایط مرطوب می‌توانند به رشد خود ادامه دهند و در هوای آزاد از بین می‌روند.

سرزمین موج‌های آبی

اگر قصد سفر به شهر زیبای مشهد را دارید و می‌خواهید یک تفریح هیجان‌انگیز و درجه‌یک را نیز تجربه کنید، پیشنهاد ما برای شما مجموعه بزرگ سرزمین موج‌های آبی مشهد است! این پارک آبی بزرگ و باکیفیت در سال ۱۳۸۶ با مساحت ۸۴۶۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳هزار متر به‌عنوان اولین پارک آبی سرپوشیده ایران و مشهد و یکی از بزرگ‌ترین پارک های آبی خاورمیانه (به لحاظ وسعت و از نظر سرپوشیده بودن) و همچنین به‌عنوان یکی از کامل‌ترین پارک های آبی دنیا کار خود را آغاز کرد و سپس با تکمیل فاز دوم و ساخت یک پارک آبی مجزای دیگر مخصوص بانوان در سال ۱۳۹۷، نام خود را بار دیگر به‌عنوان یکی از بهترین پارک های آبی ایران مطرح کرد.

نکته:اگر قصد تهیه بلیط موجهای آبی مشهد میتوانید به سایت ما مراحعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا