برترینهای کسب و کارعلمی و پزشکیعمومی

آیا ژل های شستشوی واژن باعث عفونت می شود؟

محصولات نانوسان که توسط شرکت بیز و تحت لیسانس گلوبال پریفر آلمان، در ایران تولید می‌شود، توانسته طی چند سال اخیر به دسته‌ای از مواد شوینده محبوب و پرطرفدار بدل شود. این محصولات به علت کیفیت بالایی که دارند در تمامی سطح کشور دارای نمایندگی هستند. تهران که یکی از شهرهای بزرگ و حائز اهمیت است نیز به یکی از مراکز مهم عرضه محصولات نانوسان بدل شده است.

بهترین ژل شستشوی بانوان برای عفونت | بهترین ژل شستشوی بانوان برای عفونت نی نی سایت | بهترین ژل شستشوی بانوان روشن کننده

شما ساکنین عزیز تهران می‌توانید به راحتی محصولات اصلی و باکیفیت نانوسان را با قیمت مناسب از نمایندگی محصولات ویتابلا در تهران تهیه کنید.
در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

ژل های شستشوی واژن مخصوص ناحیه واژن طراحی شده و خاصیت پاک کنندگی دارد ولی گاها استفاده غلط از این ژل ها باعث ایجاد مشکلاتی میشود.

نحوی صحیح استفاده از ژل بهداشتی بانوان

مناسب ترین میزان مصرف از ژل های بهداشتی تقریبا سه بار در هفته است و مصرف روزانه یا چند بار در روز باعث ایجاد عوارضی مانند خشکی و عفونت….میشود.

نکات دیگری برای شستشوی ناحیه ی تناسلی:

  •  قبل از شستن ناحیه ی تناسلی، دست های خود را بشویید.
  • برای شستن ناحیه ی تناسلی از آب گرم استفاده کنید.
  • بعد از شست وشو، حتماً با استفاده از یک حوله ی نرم ناحیه ی تناسلی را خشک کنید.
  • حوله ای را که برای خشک کردن ناحیه ی تناسلی استفاده می کنید، زود به زود عوض کنید
  • به هیچ عنوان از صابون و شامپو های قلیایی نباید استفاده شود.

فواید ژل شستشوی واژن بانوان:

  • مناسب برای بانوان و دوشیزگان
  • عامل پیشگیری از ابتلا به عفونت های ناحیه تناسلی
  • حاوی اسید لاکتیک با خاصیت حفظ pH طبیعی ناحیه ژنیتال
  • عامل حفظ رطوبت طبیعی ناحیه ژنیتال
  • دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی
  • حاوی رایحه ای مطبوع و ایجاد تمیزی، شادابی و راحتی در طول روز برای بانوان
  • افزایش توانایی سیستم دفاعی واژن با حفظ PH فیزیولوژیکی واژن توسط اسید لاکتیک
  • حاوی دی پانتنول با خاصیت نرم کنندگی،‌ مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی آسیب های پوستی
  • حاوی بیزابولول با خاصیت ضد حساسیت و ضد التهابی
  • سهولت شستشو با آب

عوارض ژل شستشوی واژن

اگر از ژل های شستشو واژن به طور مداوم مثلا هر روز یا روزی چندبار استفاده شود ممکن است بدن دچار عوارضی مانند:

  •  باکتری های محافظتی ناحیه تناسلی از بین میبرد و محیط برای رشد میکروبهای بیماری زا مساعد شده و میزان عفونت ها افزایش پیدا کند.
  •  باعث ایجاد شود و این خشکی باعث خارش مزمن درفرد میشود.
  •  باعث ایجاد تغییرات ph واژن و بالا بردن سطح ابتلا به عفونت میشود.
  • سوزش، خارش و یا حتی زخم در قسمت خارجی واژن

چه افرادی میتوانند از ژل های بهداشتی استفاده کنند؟

  •  زنان مجرد: خانم هایی که به سن بلوغ رسیده اند و رابطه ی جنسی ندارند.
  •  زنان متأهل: این دسته از بانوان علاوه بر مشکلات ناحیه ی تناسلی، در معرض عفونت های مقاربتی هم هستند. افرادی که در قرار دارند: در دوره ای از زندگی زنان، تخمک گذاری متوقف می شود و دیگر امکان باروری وجود ندارد. به این دوره یائسگی می گویند.
  •  زنان باردار: استفاده از ژل بهداشتی بانوان در بارداری ، نه تنها مانعی ندارد، بلکه از جهاتی هم مفید است، اما فراموش نکنید که در این دوران غشاء مخاطی در ناحیه تناسلی، حساس‌تر از معمول می‌شود؛ بنابراین هنگام انتخاب محصولات بهداشتی باید دقت کافی داشته باشید. محصولات نامناسب باعث ناراحتی شما می‌شوند و شما را بیشتر در معرض عفونت های تناسلی قرار می‌دهند.

بهداشت واژن چگونه از عفونت های ویروسی جلوگیری می کند؟

گاهی خودِ عوامل باکتریایی، قارچی یا انگلی به تنهایی بیماری زا نیستند. بلکه این میکروارگانیسم ها بستری را فراهم می کنند تا واژن، میزبان عوامل بیماری زای دیگری شود که خطرناک ترند؛ از جمله:

  1. ویروس هرپس سیمپلکس (HSV): عامل بیماری هرپس
  2. ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV): عامل بیماری ایدز
  3. ویرس پاپیلومای انسانی (HPV): عامل سرطان دهانه ی رحم و تبخال تناسلی

تفاوت ژل بهداشتی بانوان و دوشیزگان با ژل شستشوی بانوان یائسه در چیست؟

تفاوت این دو در pH و میزان رطوبت رسانی آنهاست. همانطور که خواندید، بعد از دوران یائسگی، وضعیت هورمون ها به طور چشمگیری تغییر می کند، به دنبال تغییرات هورمونی، ترشحات واژن، کیفیت بافت و pH تعادلی واژن نیز تغییر می یابد و به بالاتر از ۴٫۵ می رسد. همچنین، بافت واژن و فرج نازک و خشک می شود.

به همین دلیل، فرمولاسیون محصولات بهداشتی بانوان یائسه متناسب با این شرایط طراحی می شود. اما، شرایط محیطی واژن خانم های مجرد و متأهل تقریباً یکسان است. بنابراین، ژل بهداشتی بانوان ویتابلا بیز این افراد هیچ تفاوتی ندارد. تنها نکته این است که باخلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

ژل شستشوی واژن اخیرا وارد بازار محصولات بهداشتی شده‌است و محصولی ویژه و کاربردی است. این محصول برای رعایت بهداشت دستگاه تناسلی ادراری ابداع شده‌است، مسئله‌ای که همیشه از نگرانی‌های بانوان بوده‌است. اینکه با چه ماده‌ی شوینده‌ای باید این ناحیه شسته‌ شود و چه ماده‌ای کم‌ترین ضرر و بیشتری کارایی را دارد، دغدغه‌ی بسیاری از خانم‌ها هنگام خرید وسایل بهداشتی است.

یکی از شایع‌ترین علت‌های مراجعه به مطب‌های زنان و مامایی، مراجعه با شکایت عفونت‌های دستگاه تناسلی است. به جرات می‌توان گفت که واژینیت یا عفونت واژن اولین شکایت شایع در بیشتر زنان فعال از نظر جنسی است.

اگر می‌خواهید از این ژل استفاده کنید یا از بهداشت ناحیه‌ی تناسلی آگاهی بیشتری داشته‌باشید، همین حالا می‌توانید از دکتر زنان یا دکتر مامایی کمک بگیرید. برای دریافت نوبت دکتر می‌توانید از سایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو استفاده کنید. با ما همراه باشید.

ژل شستشوی واژن چیست؟

این ژل، همان‌طور که از اسم آن برداشت می‌شود، ژلی است که برای شستشوی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل برندهای مختلفی دارد و توسط شرکت‌های آرایشی بهداشتی مختلفی تولید می‌شود. ژل بهداشتی بانوان متناسب با pH واژن ساخته شده‌است؛ بنابراین این محصول در حفظ سلامت واژن مؤثر است. ژل بهداشتی واژن حالت طبیعی واژن را حفظ می‌کند و این مورد در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌هایی که مقاربتی نیستند، مؤثر است.

طریقه استفاده از ژل بهداشتی بانوان (طرز استفاده ژل بهداشتی بانوان)

روش استفاده از ژل بهداشتی بسیار ساده است. بهتر است به غیر از مواقع خاص از دوش واژینال برای شستشوی واژن استفاده نکنید. زیرا این وسیله می‌تواند باکتری‌های مفید را شسته و از بین ببرد و خود یکی از عوامل ایجاد عفونت واژن است.‌ برای استفاده از ژل بهداشتی، به شکلی کاملا ساده و بدون هیچ وسیله‌ی کمکی اضافه‌ای، هنگامی که استحمام می‌کنید، مقدار کافی از این ژل را به ناحیه‌ی تناسلی بزنید و بعد از ۱ تا ۲ دقیقه شستشو دهید.

برای شستن ژل بهتر است از آب ولرم استفاده کنید تا ناحیه‌ی تناسلی را تحریک نکنید. اگر می‌خواهید در مواقعی غیر از حمام‌کردن این ناحیه را شستشو دهید، با استفاده از یک حوله‌ یا دستمال آن را به‌خوبی خشک کنید. خشک نگه‌داشتن ناحیه‌ی تناسلی از مهم‌ترین موارد مؤثر در حفظ بهداشت واژینال است.

همیشه قبل از شستن واژن دست‌های خود را به‌خوبی بشوئید تا از انتقال میکروب‌ها به این ناحیه جلوگیری کنید.

برای اطلاع از نحوه مصرف صحیح، مزایا و عوارض احتمالی استفاده از ژل بهداشتی زنان بهتر است با متخصص زنان مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص زنان آشنا شوید، به‌صورت تلفنی و یا آنلاین با آنها مشورت کنید یا برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

ژل بهداشتی بانوان برای شما مناسب است؟

همین حالا مشاوره دارویی بگیرید!

ژل بهداشتی بانوان برای چی خوبه؟

از مهم‌ترین دلایل شایع‌بودن عفونت واژن، رعایت‌نکردن نکات و توصیه‌های بهداشتی است. شاید با این جمله مخالفت کنید و اشخاصی را در ذهن بیاورید که بهداشت فردی را به بهترین شکل رعایت می‌کنند اما همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. احتمالا اگر خود شما هم از آن دسته افرادی هستید که پیوسته در حال شستشوی واژن هستید، در این گروه و با این شکایت قرار می‌گیرد. اگر به‌درستی نکات بهداشتی را رعایت نکنید و یا مسیر اشتباهی را پیش بگیرید، ممکن است درگیر این مشکل شوید.

شستشوی واژن نباید با هر شامپو و صابونی که در حمام وجود دارد، باشد. زیرا محیط واژن pH مخصوصی دارد که در هر شوینده‌ای موجود نیست. محیط واژن اسیدی است و موادی چون صابون و شامپو، قلیایی هستند و می‌توانند این استاندارد را بهم بریزند؛ بنابراین هنگام استحمام باید از مواد مخصوصی برای شستشوی واژن استفاده کنید.

و اما اینجاست که می‌رسیم به ژل شستشوی واژن، محصولی که به‌صورت ویژه برای شستشوی واژن طراحی شده‌است. این ژل فواید بسیاری برای بخش تناسلی دارد. بهتر است قبل از اقدام به مصرف ژل شستشوی واژن از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید تا با نحوه صحیح مصرف آن و مزایا و عوارض استفاده از آن آشنا شوید.

۱. pH واژن را تنظیم می کند

تا کنون چندین بار تأکید کردیم که pH در سلامت واژن نقش کلیدی دارد. چرا این نکته بارها تکرار شد؟ و چرا تشابه حالت اسیدی ژل شستشوی بانوان یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود؟

محیط واژن استریل نیست و همچون بیشتر اعضای بدن، مثل روده‌ها، حاوی میکروب‌هایی است که در حفظ سلامت آن مؤثر هستند. این باکتری‌ها لاکتوباسیل نامیده‌می‌شوند. لاکتوباسیل‌ها باکتری‌های مفید واژن هستند که با ایجاد رقابت غذایی با سایر میکروب‌ها، از رشد میکروب‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کنند. چیزی که اهمیت حفظ ‌‌‌pH واژن را بالا می‌برد، در این است که زندگی این باکتری‌ها وابسته به آن است. اگر محیط واژن اسیدی نباشد، این باکتری‌ها می‌میرند و فضا برای باکتری‌های فرصت‌طلب ایجاد می‌شود و آنها با رشد خود باعث ایجاد انواع عفونت‌های واژن و دستگاه تناسلی و ادراری می‌شوند.

از طرفی اسیدی‌بودن محیط واژن از رشد قارچ‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند. آنها نمی‌توانند در محیط نامساعد رشد کنند و نیازمند محیطی نسبتا خنثی هستند. برای همین است که اگر بعد از نزدیکی و انزال در واژن، شستشوی واژن صورت نگیرد، احتمال ابتلا به عفونت‌هایی چون واژینوز باکتریایی و واژینیت قارچی یا کاندیدایی زیاد می‌شود. چون ترشحات مردان، برعکس زنان، قلیایی است و می‌تواند فلور طبیعی (حالت و محیط طبیعی واژن که شامل باکتری‌های مفید و pH طبیعی است) را بهم بزند و زن را مستعد ابتلا به عفونت‌های واژن کند.

۱. استفاده از ژل شستشوی واژن برای خارش

یکی از مشکلاتی که فرد در صورت رعایت‌نکردن بهداشت ناحیه‌ی تناسلی می‌تواند به آن دچار شود، خارش واژن است. می‌تواند عفونت واژن و یا آلرژیو درماتیت تماسی باشد. در‌صورتی‌که همراه با خارش، علائم دیگری همچون ترشح، سوزش، بوی بد، درد و لکه‌بینی هم دیده‌شود، می‌توان خارش واژن را ناشی از عفونت دانست. گاهی خارش واژن به است. اما اگر خارش به‌علت استفاده‌ از مواد حساسیت‌زایی چون شوینده‌های اسانس‌دار و تحریک‌کننده ایجاد شود، در آن صورت آلرژی و حساسیت در فرد ایجاد شده‌است و درمان به شکل دیگری انجام خواهد شد.

۲. بهترین ژل شستشوی بانوان برای عفونت قارچی

یکی از شایع‌ترین علت‌های ایجاد خارش واژن، عفونت قارچی واژن است. قارچ‌ها میکروارگانیسم‌هایی هستند که در محیط‌هایی مرطوب و تاریک به‌خوبی رشد می‌کنند. درصورتی‌که محیط اسیدی واژن بهم بخورد، این قارچ‌های فرصت‌طلب شروع به رشد و تکثیر می‌کنند و خارش‌ شدیدی را برای فرد به وجود می‌آورند. ژل شستشوی واژن برای جلوگیری از عفونت قارچی واژن و خارش انتخاب خوبی است.

در همراه با خارش شدید، قرمزی و التهاب هم دیده می‌شود. همچنین ترشحات سفید و تکه‌تکه‌ی پنیری قابل‌رؤیت می‌شود. این عفونت از شایع‌ترین عفونت‌های قابل‌مشاهده در زنان و دختران است. این عفونت در زنان یائسه بیشتر دیده‌می‌شود، زیرا بافت واژن نازک و مستعد عفونت و رشد قارچ شده‌است. استفاده از ژل بهداشتی بانوان در هر سنی و با هر شرایطی، می‌تواند از ایجاد این مشکل تا حد امکان پیشگیری کند.

خواص کرم جوانه گندم ویتابلا با تحریک کلاژن سازی و افزایش گردش خون میتواند به دنبال بازسازی سریع سلول های پوستی، پیری پوست را تا حد زیادی به تعویق بیندازد.روغن جوانه گندم با ممانعت از تشکیل رادیکال های آزاد در سلول های پوستی، باعث جوانسازی پوست شده
و پوست را در برابر شرایط محیطی نامطلوب مانند اشعه های مضر آفتاب، محافظت میکند.

 

دکمه بازگشت به بالا