آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا کوچک کردن بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟

در فضای مجازی و سایت‌های مختلف روش‌های کوچک کردن بینی با ماساژ، دستگاه یا غذا و سایر روش‌ها تبلیغ می‌شود. اما برای آگاهی از ماهیت علمی و قابل اعتماد این مطالب، با یک پزشک فوق تخصص برای راهنمایی مشورت کردیم.

دکتر ارس نجفبیگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نکات علمی و مهمی را در مورد روش های کوچک کردن بینی بیان کردند که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه هایی از جراحی بینی دکتر نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

قبل و بعد از عمل بینی گوشتی دکتر آرش نجف بیگی

چرا باید جراحی بینی انجام دهیم؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که جراحی بینی یک عمل علمی و قابل اعتماد است که نتایج پایداری دارد. برخلاف روش های غیرجراحی که اثر ماندگاری ندارند و گاهی نه تنها شکل بینی را تغییر نمی دهند. بلکه می توانند مشکلات بیشتری را برای بینی ایجاد کنند.

در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا دستگاه های کوچک کننده بینی کار می کنند؟ برای دریافت پاسخ اینجا را کلیک کنید.

برای چندین دهه، نویسندگان برجسته علمی جهان در حال تحقیق در مورد تکنیک های مختلف جراحی بینی و کاهش بینی بوده اند. مطمئن باشید اگر روش غیر تهاجمی و غیر جراحی برای کاهش بینی وجود داشت، مسئولین علمی تحقیق می کردند و این به عنوان یک روش استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می شد.

اما متاسفانه تنها راه واقعی، علمی و بادوام برای کوچک کردن بینی، جراحی با استفاده از تکنیک های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی ممکن است شرایط مختلفی داشته باشد و هر بینی با تکنیک و روش خاص خود عمل می شود.

آیا تاثیر انقباضات بینی واقعی است؟

کوچک کردن بینی با استفاده از دستگاه یا سایر تکنیک های غیر جراحی

دکتر نجف بیگی، جراح فوق تخصص، خاطرنشان کرد: انقباضات بینی که در فضای دیجیتال تبلیغ می شود، پایه علمی ندارد و توسط متخصصان پزشکی ابداع نشده است. در واقع، هیچ مطالعه مستند و علمی نشان نداده است که این تکنیک ها با موفقیت در انقباضات بینی، با کمی طول عمر و بدون عوارض جبران ناپذیر، تأثیر می گذارد.

دستگاه های کوچک کننده بینی نه تنها نمی توانند زیبایی و فرم بینی شما را تغییر دهند. آنها حتی می توانند آسیب جدی به ساختار یا پوست بینی شما وارد کنند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و دستگاه های غیر جراحی کوچک کردن بینی وجود دارد. با اندکی دقت و پرسش متوجه می شویم که چنین خبری کذب است.

برخی حتی تا آنجا پیش می روند که با مواد مختلف التهاب و تورم بینی را کاهش می دهند. واقعاً چگونه می توان غضروف و استخوان های بینی را با یخ و خمیردندان برید؟ آنها نشان می دهند که سازندگان این خبر کذب از آناتومی و ساختار بینی و حتی انواع بینی ها و دلیل بزرگی یا تغییر شکل آنها اطلاعی ندارند.

متأسفانه بسیاری از دستگاه های کوچک کردن بینی گاهی اوقات عوارض و مشکلات جبران ناپذیری ایجاد می کنند. شامل:

  • فشار بر غضروف و استخوان های بینی و در نهایت شکستگی، کج شدن و شکل غیر طبیعی بینی که فقط با جراحی قابل ترمیم است.
  • ایجاد فشار در مجاری تنفسی بینی و در نهایت ایجاد مشکل در راه های هوایی بینی. به دنبال آن کاهش اکسیژن خون و سایر عوارض جانبی در هنگام خواب و بیداری رخ می دهد
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا اسکارهای دائمی در اثر فشار و حرارت دستگاه
  • کبودی و حساسیت های مداوم روی پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به مخاط بینی که منجر به مشکلات تنفسی، بویایی یا مشکلات محافظت از بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود.

آیا بعد از استفاده از دستگاه های برش می توان مشکلات بینی را برطرف کرد؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که برای از بین بردن عوارض ناشی از استفاده از این روش های غیر استاندارد و غیر علمی لازم است وضعیت بینی و ساختار آن به دقت بررسی شود. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما معمولا نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از این وسایل از مدت ها قبل انجام شده باشد و باید ساختمان و چارچوب بینی را تحت تاثیر قرار می داد. اگر غضروف بینی تغییر شکل داده باشد راهی جز رینوپلاستی وجود ندارد. حتی اگر بتوان غضروف را با حرکت یا جابجایی حرکت داد، آسیب وارده به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکل به مرور زمان افزایش می یابد.

آیا کوچک کردن بینی موثر است؟

جراحی بینی استاندارد چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. جراحی بینی می تواند با تغییرات ظاهری و چین و چروک بینی، مشکلات ساختاری و بهبود تنفس یا هر دو همراه باشد.

جراحی بینی بسته به تعداد تغییرات مورد نیاز در ساختار بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. در عمل های بسته روی بینی تعداد بریدگی ها و درزهای بینی کمتر است و در سوراخ های بینی جای زخم ایجاد می شود و کمتر دیده می شود. اما معمولا کسانی که نیاز به تغییرات بزرگ در بینی دارند، باید با تکنیک بینی باز عمل کنند.

باید بدانیم که قسمت بالایی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن از غضروف تشکیل شده است. جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر شکل دهد. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای کوچک کردن بینی های استخوانی، اندازه و شکل بینی تنها با کاهش اندازه و حرکت دادن استخوان ها و غضروف ها قابل تغییر است. با این روش پوست بینی تغییر زیادی نمی کند و پس از اصلاح ساختار بینی، پوست سر به جای اولیه خود باز می گردد.

اما برای بینی های گوشتی که پوست چرب دارند و پر از غدد چربی هستند، باید اصلاحات ساختاری بیشتری انجام شود تا پوست بینی نتواند به حالت قبلی خود بازگردد. به همین دلیل عملیات دشوارتر خواهد بود.

جراحی بینی

دکتر نجف بیگی در مورد عمل بینی گوشتی و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت اولیه برمی گردد یا خیر توضیحات تکمیلی ارائه کرد:

جراحی بینی نوعی رینوپلاستی است که در آن بینی پوستی چرب با سوراخ های باز در پوست و غدد چربی زیادی است. با این روش بیمار نوک بینی گوشتی را بلند می کند، حجم پوست بینی را کاهش می دهد تا بینی کوچکتر شود و در نهایت غضروف بینی را تقویت می کند. پ

بینی گوشتی معمولاً غضروف ضعیفی دارد و معمولاً در مردان دیده می شود. همچنین دارای یک نوک بزرگ گوشتی در بینی است که به سمت پایین و کج شده است. با بال بینی (Alae)، معمولاً باز و ضخیم است.

در مورد برگشت عمل های بینی گوشتی باید توجه داشت که منظور شما چه عملی است و آیا از نظر تجربه ایشان کافی است یا خیر؟ زیرا ما جراحان پلاستیک و ترمیمی از تکنیک های خاص جراحی بینی گوشتی استفاده می کنیم تا فرم بینی ثابت بماند و پوست دوباره بزرگ و متورم نشود.

نمونه هایی از جراحی بینی توسط دکتر آرش نجف بیگا

برای اطلاع از نحوه عمل بینی گوشتی می توانید این مقاله را از سایت دکتر نجف بیی مطالعه کنید.

بینی گوشتی در مقایسه با سایر انواع جراحی زیبایی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بیگی خاطرنشان کرد: در گذشته جراحی بینی گوشتی اغلب شامل برداشتن غضروف بینی می شد. با این حال، گاهی اوقات این امر می‌تواند منجر به فرورفتگی‌ها و زخم‌های روی پوست شود و دستیابی به چهره‌ای متعادل و طبیعی را برای بیمار عملاً غیرممکن می‌کند. اما اکنون با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، بیمار می‌تواند تا سال‌ها پس از جراحی، ظاهری جدید و بینی کوچک‌تر خود را حفظ کند، بدون اینکه نگران نتایج برگشتی باشد.

در روش های جدید به جای کاهش کل غضروف بینی گوشتی، با قرار دادن غضروف اضافی در نوک بینی و تقویت ساختار آن، شکل و فرم بینی حفظ می شود. این غضروف اضافی کمک می کند:

  • نوک بینی خود را بالا نگه دارید و زیبایی بینی خود را حفظ کنید
  • پوست فاقد فضا برای ایجاد غدد چربی جدید و تورم مجدد است

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی می آید و گاهی اوقات می توان آن را از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج کرد.

مهمترین تفاوت بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی تعداد تغییراتی است که می توان در بینی ایجاد کرد:

  • بینی گوشتی را نمی توان به هر اندازه ای کاهش داد، اما بینی استخوانی را می توان به طور قابل توجهی تغییر داد یا با تغییرات بیشتر در غضروف و استخوان کاهش داد.
  • بینی گوشتی را نمی توان به هیچ شکلی درآورد. برای مثال جراحی بینی عروسکی یا فانتزی را نمی توان با بینی گوشتی انجام داد.

به همین دلیل افرادی که بینی گوشتی دارند باید انتظارات واقع بینانه ای از اعمال خود داشته باشند. در پایان لازم به ذکر است که با انجام جراحی طبیعی روی بینی می توان فرم بینی را متناسب و با سایر قسمت های صورت هماهنگ کرد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا