احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

به گزارش شفاف ، در ماه های اخیر ، در جامعه علمی بحث های زیادی در مورد هیپوترمی و عفونت مجدد با کووید 19 وجود دارد. به نظر می رسد که بروز کم و نسبی عفونت مجدد ویروس SARS-CoV-2 در مقایسه با سایر عوامل ویروسی تنفسی (برای حدود یک سال) در بسیاری از کشورها بر اساس اصل ویروس شناسی حل و فصل شده و کاملاً انتظار می رود … اما این مسئله در ایران هنوز مورد بحث است و معمولاً اغراق آمیز است.

بر این اساس ، محققان کمیته سازماندهی تحقیقات Covid-19 ، کمیته ملی اپیدمیولوژیک Covid-19 و دانشگاه علوم پزشکی آراکا ، در تحقیقات خود مشکل عفونت مجدد Covid-19 را بررسی کردند.

برگ گفت: “براساس دانش ما از عوامل عفونی تنفسی ویروسی مانند آنفلوانزا ، پاراآنفلوانزا ، ویروس های کرونا ویروس فصلی و غیره ، وقتی افراد برای اولین بار در معرض این ویروس ها قرار می گیرند ، عفونت معمولاً شدیدتر و در نتیجه مصونیت نسبی است.” ) ، که از ماهها یا سالها بیشتر افراد را از ابتلا به آن محافظت می کند و بعد از چند سال ، وقتی فرد آلوده می شود ، عفونت بدون علامت یا به راحتی پیش می رود. به همین دلیل ، ویروس SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و رفتار آن دقیقاً همان رفتار سایر ویروس های تنفسی تنفسی انسان و حیوان است. فقط در صورت عدم مصونیت قبلی در جامعه ، برای مدتی حرکت کرد تا به تعادل برسد ، مانند ویروس های دیگر.

محققان این پیشنهاد با توجه به مقالات مختلف در این زمینه می گویند دلیل اعتقاد زیاد به عفونت مجدد بیشتر از واقعیت ایران است ، به این دلیل که در بیشتر موارد (اما نه در همه موارد) روشهای آزمایشگاهی ، CT یا تشخیص بالینی در یکی از موارد اول یا دوم ، آنها اشتباهات کاذب و نتایج مثبت داشتند.

محققان گفتند: “با ورود Covid-19 ، سیستم مراقبت های بهداشتی ما ناگهان با جریان عظیمی از نمونه ها برای آزمایش روبرو شد.” در هفته های اول ، تنها چهار مرکز در کشور ویروس را شناسایی کردند و سپس بسیاری از آزمایشگاه های مولکولی در کشور منفجر شدند. بسیاری از افراد از تخصص های آزمایشگاهی مرتبط مستقیم ، بخش های تشخیص مولکولی و ویروس شناسی را ایجاد کرده اند و برخی از زمینه های تحقیق در این زمینه انجام شده است. توسعه کمی آزمایشگاه ها توسط افراد کم تجربه می تواند کیفیت را پایین بیاورد. حتی آزمایشگاه های متعلق به افراد باتجربه نیز تعداد آزمایش ها را به طور تصاعدی افزایش می دهند.

دکمه بازگشت به بالا