اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها

وزیر صامت اعلام کرد که از سال جاری بخشی از قانون معادن اجرایی می شود که بر اساس آن 15 درصد از دستمزد دولت باید در مناطقی که معادن است هزینه شود.

به گزارش خبر روزانه، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی گفت: طبق قانون معادن، 15 درصد از حقوق معادن کشور باید در همان محدوده ای که معدن در آن قرار دارد هزینه شود، اما در سال های اخیر این میزان تنها 2 درصد بوده است. .

وی با اشاره به اینکه معدنچیان بخشی از درآمد خود را در اختیار دولت قرار می دهند و 15 درصد از این مبلغ باید در منطقه هزینه شود، گفت: در سال های اخیر همه این مبلغ وارد بودجه شده و به سمت هزینه های فوری سوق داده شده است. اما در بودجه امسال مبلغ 15 درصد مذکور از بودجه عمومی تخصیص یافت و مجلس نیز تصویب کرد که این مبلغ دیگر در بودجه جمهوری لحاظ نشود.

به گفته این مسئول، فرض بر این است که سالانه به طور متوسط ​​40 هزار میلیارد تومان از معادن دریافت شود که 15 درصد آن باید در مناطقی که معادن در آن قرار دارند هزینه شود. وزارت صنعت مسئول دریافت حقوق دولتی است. همچنین پس از دریافت حقوق دولتی، خزانه 15 درصد مذکور را به حساب استان واریز می کند تا هیئت برنامه ریزی استان برنامه ریزی هزینه آنها را انجام دهد.

وی افزود: در مناطقی که معادن قرار دارند ممکن است مشکلاتی مانند تخریب جاده ها، آلودگی و … وجود داشته باشد که باید از این میزان برای رفع مشکلات استفاده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا