کمیته زغال در استان کرمان احیا شود/ پیگیر مشکلات کارگری هستیم

خبر روزانه/ کرمان معاون معدن و صنعت معدنی وزارت صمت با بیان اینکه زغال سنگ همواره مورد حمایت این وزارتخانه بوده است، گفت: احیای کمیته زغال سنگ در استان کرمان ضروری است.

اسدالله کشاورز شامگاه 4 آبان در جلسه شورای معدن استان کرمان گفت: بر اساس قانون معادن، دولت به ایمیدرو اجازه داده است در صورتی که معادن بر اساس 5 اصل از لحاظ بهره وری فعالیت کنند، معافیت 20 درصدی از حقوق دولتی را لحاظ کند، اما من یک پیشنهاد می شود که این معافیت 20 درصدی برای همه معادن یکسان نیست و باید بر اساس عملکرد داده شود.

وی درباره سایر تخفیفات معادن ادامه داد: پیش بینی می شود معادن با انجام تحقیقات و بهینه سازی و تحقیقاتی که به نفع آینده صنعت معدن است از 10 درصد معافیت از حقوق دولتی برخوردار شوند، استان ها نیستند. تفویض شده است.

معاون وزير صمت از تفويض اختيارات بيشتر به شوراي معادن خبر داد و گفت: چند استان بزرگ زغال سنگ در كشور داريم و مشكلات كارگري آنها را رصد مي كنيم و با ساماندهي كارها سروكار داريم. وضعیت.

وی گفت: حدود 200 میلیارد تومان در بودجه 1400 برای ساخت پایگاه های امداد و نجات پیش بینی کرده بودیم و چهار مورد به صورت پایلوت در حال انجام است و مقرر شد برای پوشش معادن و حوادث به هلال احمر واگذار شود. آنها می توانند در زمان بحران از آنها سوء استفاده کنند.

این کشاورز با بیان اینکه زغال سنگ همواره مورد حمایت این وزارتخانه بوده است، احیای کمیته زغال سنگ در استان کرمان را ضروری دانست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا