اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای الگوی کشت

خبر روزانه/ گالستون رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای اجرای سند ملی طرح کشت در استان های کشور خبر داد.

مجتبی خیام نیکی شامگاه چهارشنبه 16 دی ماه در حاشیه مراسم افتتاحیه سند الگوی کشت در استان گلستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تدوین و اجرای سند نمونه تزکیه جدای از الزامات شورای اسلامی، گفت: یکی از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم توسعه است، لذا اجرای آن در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

وی نبود طرح کشت را یکی از خلأهایی که در دهه های مختلف داشتیم بیان کرد و اظهار داشت: هم اکنون نیز اطمینان از اجرای طرح کشت مهمترین وظیفه ما در سطح استان است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و تبلیغات وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با ایجاد ضمانت برای اجرای طرح کشت نمونه، می توان تمایل و تمایل برای تمرکز بر کشت محصولات استراتژیک ایجاد کرد. از طریق کشت قراردادی و در این راستا 40 هزار میلیارد تومان در سال 1402 به این طرح اختصاص یافت.

هیام نیکی گفت: با حمایت از این طرح سعی داریم کشاورز را وادار کنیم تا به میل خود و بدون اینکه مجبور به ترک بقیه محصول شود، محصول را کشت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا