علمی و پزشکی

ادعای جنجالی سامسونگ؛ فروش ما از آیفون پیشی می‌گیرد!

مدیر واحد موبایل سامسونگ در کنفرانسی که گزارش مالی این شرکت در آن منتشر شد، ادعا کرد که هدف بلندمدت آن‌ها این است که فروش گوشی‌های پرچمدار خود را از آیفون‌های اپل بالاتر ببرند. او باور دارد که این هدف تا پنج سال دیگر قابل دستیابی خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت IMSN و به نقل از Wccftech، «تی‌ام رو»، مدیر واحد موبایل سامسونگ باور دارد که فروش گوشی‌های پریمیوم این شرکت می‌تواند ظرف پنج سال آینده از فروش آیفون‌های اپل بیشتر شود؛ ولی دستیابی به این هدف کار آسانی نیست.

اپل ظاهراً درحال‌حاضر از تأمین‌کنندگان خود خواسته است تا برای تولید ۸۴ تا ۸۹ میلیون گوشی از سری آیفون ۱۵ آماده شوند. این درحالی است که فروش سری گلکسی S۲۳ هنوز حتی به نصف این رقم هم نرسیده. بااین‌وجود، تی‌ام رو اطمینان دارد که این شرکت می‌تواند تحت هدایت او، رقیب دیرینه خود را پشت سر بگذارد.

ادعای جنجالی سامسونگ؛ فروش ما از آیفون پیشی می‌گیرد!

سامسونگ برای رقابت با آیفون‌ها با چه مشکلاتی مواجه است؟

غول فناوری فعلاً با دو مشکل بزرگ روبه‌رو است. در وهله اول، سامسونگ اکوسیستمی به قدرت اپل ندارد. بنابراین باید با ارائه برخی نرم‌افزارها اکوسیستم بهتری را در اختیار کاربران بگذارد.

مسئله دوم قیمت‌گذاری است. گلکسی زد فلیپ ۵ با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری تقریباً محصول خوبی است، اما گلکسی زد فولد ۵ که کاربردهای بیشتری دارد، با قیمت ۱۷۹۹ دلاری، دستگاهی گران‌قیمت محسوب می‌شود و درنتیجه فروش کمتری دارد. منتها می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت فناوری‌های تاشو در طول سال‌های آینده کمتر شود.

گفتنی است که سامسونگ درمجموع در طول یک سال گوشی‌های بیشتری از اپل می‌فروشد، ولی این مهم به واسطه ترکیبی از فروش گوشی‌های پایین‌رده، میان‌رده و پریمیوم محقق می‌شود. درآن‌سو اما اپل تنها پرچمدار می‌فروشد و حتی آیفون SE هم با وجود قیمت پایین‌تر، با چیپست پرچمدار عرضه می‌شود.

۲۲۷۲۲۷

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا