نفس در سینه آیفون و گلکسی حبس شد/ رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل/ عکس

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی شرکت گوگل، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو تا سال ۲۰۳۰ از به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و ویژگی‌های امنیتی بهره‌مند خواهند شد و بعد از این تاریخ آپدیت‌های نرم‌افزاری آن‌ها متوقف می‌شود.

بازه‌ی زمانی هفت‌ساله برای سری پیکسل ۸، قدم بزرگی درمقایسه‌با رویکرد قبلی گوگل محسوب می‌شود که به‌روزرسانی امنیتی را تا پنج سال و به‌روزرسانی اندروید را تنها تا سه سال ارائه می‌کرد.

گسترش بازه‌ی به‌روزرسانی به هفت سال در حالی اتفاق می‌افتد که رقبای گوگل نظیر سامسونگ و وان‌پلاس و شیائومی تا چهار به‌روزرسانی برای اندروید و پنج سال برای بخش امنیتی محصولات پرچم‌دار خود در نظر گرفته‌اند.

نفس در سینه آیفون و گلکسی حبس شد/ رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل/ عکس

غول دنیای جست‌وجو به‌دلیل استفاده از پردازنده اختصاصی تنسور در گوشی خود، درمقایسه‌با تولیدکنندگان دیگر این آزادی را دارد که مدت به‌روزرسانی را بیشتر کند.

شرکت هلندی Fairphone که تولیدکننده‌ی گوشی اندرویدی است و به پشتیبانی طولانی‌مدت از به‌روزرسانی نرم‌افزاری و امنیتی محصولاتش اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، قبلاً گفته بود که وقتی پردازنده‌ی به‌کاررفته در محصول به تولیدات شرکت دیگری مثل کوالکام مربوط باشد، به‌روزرسانی نرم‌افزاری تا زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که آن شرکت پردازنده را از رده خارج نکرده باشد. درباره‌ی گوشی پیکسل به‌لطف پردازنده‌ تنسور اختیار به‌دست خود گوگل است.

گوشی آیفون که از پردازنده‌ی اختصاصی اپل استفاده می‌کند، برای مدت بیشتری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی بهره‌مند می‌شود. اپل بازه‌ی زمانی مشخصی تعیین نکرده است؛ اما گوشی آیفون ۱۰ سال ۲۰۱۷ تا پیش از معرفی سیستم‌عامل iOS 17، پنج آپدیت دریافت کرد و به‌روزرسانی‌های امنیتی نیز هرازگاهی برای آیفون‌های قدیمی‌تر منتشر می‌شود.

طبق گفته‌ی گوگل، گوشی‌های پیکسل ۸ و ۸ پرو بسته به اینکه نسخه‌های جدید اندروید چه زمانی عرضه خواهند شد، ممکن است تا اندروید ۲۰ یا ۲۱ در سال ۲۰۳۰ را دریافت کنند.

اگرچه گوشی گوگل ازلحاظ مدت پشتیبانی از به‌روزرسانی امنیتی از رقبای اصلی جلوتر است، برند Fairphone با تعیین زمان پشتیبانی هشت‌ساله برای آپدیت‌های امنیتی گوشی فیرفون ۵ هنوز در صدر جدول است.

۵۸۵۸

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا